1. syns det er dumt at du bidrar til å legge et press på at den perfekte kroppen skal være tynn. Burde ikke du være et forbilde og si at alle kropper er fine på hver sin måte enten de er tynne eller fete? Jeg syns ikke det er rett av deg som forbilde for mange ungdommer som leser bloggen din å vise hva som er den ”idielle” kroppen.

    2. Man skal være fornøyd med seg selv akkurat som man er:) halvparten av jentene der var utmagrede og slitne, det som er fint er formfulle kropper med pupper, lår og rumpe. ikke utmagrede pinner:)
      var litt kritisk nå.. 🙂 Digger bloggen din, du er kul

    3. Mathilde: Etter min mening så vil jeg heller være meg bare. Ha rett til å vise hva jeg syns er pent uavhengig av at det skal gå til personangrep på meg og kalle meg et dårlig forbildet. Disse bildene er hva jeg syns er pent. Former er vannvittig pent det også, men det er en slik kropp på disse bildene jeg ønsker meg å ha.

    4. Så sykt enig med Marehav – 16, Førde. Enn dem som ikke har sånn kropp, dem som ikke e så ufattelig tynn som det der, har ikke dem fin kropp da? Dem som slit nokka enormt med selvitillita si, det gjør det jo enda verre å legge ut de der bildan. Du e en veldig god blogger, å kanskje et stort forbilde før mange av leseran dine, og du har sikkert utrulig mange daglige lesera her inne med like dårlig selvtillit som mæ, tenk litt på dem du. Hilsen jente 16 med ei ræva selvtillit! 😉

    5. Det der er jo ikke fint, gutta digger formfulle jenter med pupper og rompe, ikke pinner som de er redde for skal knekke. Halvparten av disse jentene var heslig tynne, det er ikke fint og overhode ikke kult å sette som “den perfekte” kroppen, det er akkurat det der som tuller med hode til folk.. folk får rett og slett spiseforstyrrelser. Det der er ikke fiiiiint

    6. Karoline: Disse bildene får jo meg selv til å se ikke så tynn ut. Av å legge ut disse bildene går jeg ikke noe i mot jenter med former. Det er overhode ikke det jeg vil komme frem til med disse bildene. Respekterer dine meninger men da syns jeg også at du skal respektere mine meninger og avgjørelser. Akkurat som da jeg postet disse bildene.

    7. Det er slike bilder og slike innlegg på blogger som gjør at jenter i tenårene utvikler anoreksia og spiseforstyrrelser. du er et forbilde for mange og innlegg som dette burde du passe deg for. de fleste på bildene hadde kropper som 12 år gamle gutter. jeg ville ikke ønsket meg det. Det er min mening. du har din !

    8. Halla folkens, dere er bare så umodne som det går an og bli! Og legge ut inspo bilder, og bilder hun synes er pene betyr ikke det at hun vil ødelegge en anne person fordi de får dårlig selvtillit. Og dere, mange har en slik kropp uansett om de spiser dritt eller noe, alle er forskjellige og noen er faktisk født med disse formene. Bestevenninna mi spiser altfor mye godteri hele tiden, og bare ligger og chiller på sofaen. HVA SKJER?! ingenting, hun legger ikke på seg et gram, samme er det med tanta mi, og mammaen min, noen er bare sånn.
      Noen er også ganske flinke. Og ha en fin kropp vil noen ganger si at noen har stått på, trent og holdt seg i form, og spist sunt. Da holder man seg også mye friskere enn andre.
      Så hissige jenter, la henne få legge ut bilder, på alle bildene er det jenter med forskjellige former, de er bare veltrente. Jeg vil også komme meg i form, hvem vil vel ikke det? Kanskje madde vil det? Slapp av girls, er det så jævlig og se dette så trenger dere da ikke gidde og bruke opp energien deres på og kommentere og bli irritert, bla vidre, eller bare ikke se på innlegget.

    9. Åh, herlig! 🙂
      Skjønner ikke hva de oppi her mener med press til å være tynn! Er sånn DU vil være, ikke det alle andre skal være.

    10. Så enig 🙂 Om du har lyst til å gjøre noe med kroppen din og ikke er fornøyd, så må man heller gjøre noe med det 🙂 perfekte inspo bilder til å gjøre noe med kroppen din om du føler for det:D har letet setter slike “brae” kropper lenge. Jeg er helt normal vil jeg si, men vil ha mere muskler og vil ha en mer trent kropp, og dette var det jeg trengte.
      Stå på madde! digger deg 🙂

    11. vil du ha anorexia ellernoe????? du har jo derimot DRITFIN KROPP, du burde jo bare lagt ut en haug av bilder med din egen kropp på, for du har en sånn FINFIN kropp!!!!!

    12. Har dere virkelig ikke bedre å gjøre enn å slenge dritt? La henne blogge om det hun vil. Så kan dere heller la være å lese den om det er så grusomt. Det gjør henne ikke til et dårlig forbilde, spør du meg. Alle har sin smak, og etter min mening burde hun få legge ut hvilke bilder hun selv vil. Hva så om hun vil ha en sånn kropp, og om hun synes det er fint? Inspirasjonsbilder bør gi ungdom lyst til å spise sunt og trene. Det er absolutt ikke noe galt med bloggeren, men heller med en del av leserne. Om man er så lett påvirkelig at man får anoreksia av slike innlegg, så kan man holde seg unna Internet. Dette er ikke første gang noen legger ut bilder av pene jentekropper, for å si det sånn. Vi ser det stadig på reklamer rundt omkring, så da får dere heller holde dere unna 😉

    13. dette er inspirasjon til 1000!
      Folk som ikke er fornøyd med kroppen sin, gjør noe med det da! Det er bare du selv som kan gjøre noe med det!
      YOU GO GIRL!

    14. Kom ån.. selvom madde sier hu syns de kroppene der er fine, sier hun ikke at deres er stygge. Dere klarer vist helt fint selv og si at ”former og fyldige” kropper er fint, da er det bare bra at madde sier noe annet. you go giirl

    15. jeg skjønner utrolig godt at du legger ut inspirasjon og slike bilder for å motivere deg selv, men det er så fryktelig mange jenter der ute som kan oppfatte dette helt feil! jenter er jenter, og langt over halvparten er misfornøyd med kroppen sin.. Det er bare en liten “påminnelse” om at noen tar ting til seg frytelig lett, og selv om det er din blogg, dine mål og inspirasjoner, så er det så mange som leser det, tar til seg overskrift og bilder.. men for all del, det er dine beslutninger! du virker som en helt super jente, jeg har absolutt ingenting imot deg og forsovet dette innlegget 🙂 men bloggen din er et forbilde for veldig mange, forskjellige jenter!

    16. Hun mener jo ikke at dette er den perfekte kroppen for alle, men hennes syn. Alle må ikke synes at personer med former er fint. Det er like frekt å si at former er det peneste til en person som ikke kan legge på seg, som om en tynn jente sier at det er finest å ikke ha former til noen som har former.

    17. Så lenge man er fornøyd med seg selv og kroppen, har det vel ingen mening. Men jeg personelig mener at det er syyykt fint når en jente har former og er stolt av det liksom

    18. La Madeleine få ha sine egne meninger, uten at dere skal hetse henne. Dette er noe HUN synes er pent, IKKE fasiten på hvordan man skal se ut. Hvis dere ikke er fornøyd med kroppen deres, så er ikke det noe Madeleine får gjort noe med, dessverre. At noen kanskje synes de er for feite fordi jentene på bildene over er tynne, må jo ha lav selvtillit. Så lenge man trener og spiser sunt, bør man ha en god selvfølelse. Noen er kraftige, mens andre er ikke. Det er ikke Madeleine sin skyld at det er mange som er misfornøyd. Hvis dere har mer former enn det jentene på bildene har, og er fornøyd med det, er det bra! Da har man vel ingen grunn til å være så bitter. Dette er ikke fasiten på den perfekte kroppen, for det er forskjellig fra person til person hva man synes er pent. Selv vil jeg legge på meg, og jeg er like tynn som de fleste på bildene over, om ikke tynnere. Jeg har ALDRI klagd, NOEN SINNE, fordi jeg vet at det finnes de som vil være like tynn som meg. Jenter trenger virkelig å gjøre noe med sitt eget selvbilde før de angriper andre. Jeg blir nesten trist..

    19. Altsp du som skrev gutter bare ville ha fyldige kvinner med former, det r vel som med jenter som med gutter at det er forskjell på hva man vil ha… det er også forskjell på å være fyldig og veldig overvektig. jeg er sikker på at mange juger å sier at det er finest å være fyldig fordi de er det selv, eller for å få folk til å føle seg bedre.. å ærlig talt så var ikke de damene på bildene stygge, jeg syntes også de var perfekte. Dere som syntes de ikke så bra ut er garantert sjalue !

    20. Hrregud altsåå det var ei jente på de bildene som var skikkelig tynn. De andre hadde da både pupper å ræv, dere er så sykt sjalue. Hvis folk trur de må se tynne ut fordi madde la ut bildene å er jo de jævelig dumme. Altså som noen flere har skrevet over her:hvis du er så jævla missfornøyd gjør noe med det å ikke klag på de som er fornøyd eller legger ut bilder av folk de syntes ser bra ut. På tide å vokse opp, la bloggerne blogge om hva de vil, h is det er så ille det de skricvrr om eller legger ut bilder av så SLUTT Å LES DEN !!!

    21. Jeg kan ikke se poenget med å legge ut en slik post. Det var dømt til å få sterke reaksjoner og en opphetet diskusjon. Men kanskje du bare ville provosere? Noen har kommentert i retning av at folk burde tenke selv og ikke la seg påvirke av slike innlegg, men dette er ikke like lett for alle. Mange av leserene dine er lettpåvirkelige tenåringsjenter som ser opp til deg, så hvis jeg var deg ville jeg tenkt meg grundig om før jeg postet slike innlegg.

    22. Selvfølgelig skal madeleine få ha egne meninger, og jeg ser på disse bildene som inpirasjon, men dere som sier at de som mener at dette inlegget ikke var så smart, hetser og slenger dritt til henne? det synes jeg ikke, det var ikke så mye drittslenging til madeleine, heller om innelgget. og Madeleine, jeg synes ikke at “Mathilde” gikk til personangrep på deg. Hun sa bare enkelt og greit: Burde ikke du være ett bedre forbilde å si at alle kropper er fine på hver sin måte enten de er tynne eller fete?
      det heter Konstruktiv kritikk.

    23. Hello, det er jo ikke pent å være feit…så jeg skjønner godt hvorfor hun legger ut slike bilder. Og, man finner jo slike bilder overalt, så hvorfor angripe madde?! Madde er en urolig bra blogger, og jeg respekterer hun for akkurat den hun er! Så keep smiling, madde! Du er en driiiiit god blogger, og du skal kunne ta dine egne avgjørelser!

    24. Inspirasjon ass!
      og de som skriver evig lange foredrag, haha, tidig, lurer på om det er mange som gidder å bruke tiden sin på å lese de

    25. Madeleine, har du sett kroppen din? Har du sett magen din? Du har sykt fin kropp og magen din er super fin!! <3

    26. La nå jenta få legge ut hva hun vil ha på bloggen da, hvis hun synes at de bildene og de kroppene er sånn hun vil se ut er det jo hennes valg, Og hun sier jo at hun ikke har noe imot former på kroppen heller, så jeg skjønner ikke hvorfor dere kommer med at hun er et dårlig forbilde for mange, selv om om hun legger ut bilder av tynne og veltrente kropper. Hun er absolutt ikke et dårlig forbilde, digger bloggen din!

    27. syns det er litt dumt at du legger ut et innlegg som gir jenter enda større presss om hvordan de skal se ut. du er et forbilde for mange som leser bloggen din som egentlig er veldig bra, men det er ingen manual som sier at sånn skal kroppen se ut. alle kvinner er fine uansett hvordan de ser ut. selvfølgelig ønsker de fleste å være slank, men det er mange som ikke er det, og det gjør ingenting.

    28. Kjære deg, dette må du virkelig ikke finne på å blogge om! Når en jente som deg som er så tynn og har så fin kropp poster bilder som dette fører det til så utrolig dårlig selvtillit hos andre jenter! Dette er så feil, og skaper helt feil fokus… Er akkurat dette man må prøve å unngå, tenk alle de jentene som sliter med dårlig selvtillit og spiseforstyrrelser, det er ikke få! Ja, du er en blogger og kan blogge om hva du vil, men når du har så mange lesere må du faktisk tenke deg om:)

    29. madde har aldri sagt at du ikke er fin om du ikkje har sann kropp!! dette er hva hun mener er ‘perfect body’ , hun sier ikke at alt annet ikke er fint! det er bra at du viser hva DU mener. elsker bloggen din<3

    30. Lol folk er så fæle. Det å si at noen er for tynne og at det er stygt, de tenker ikke på at det for noen, er like fælt som å kalle en feit person feit og stygg. Bildene var fine, Madde, og det er du også!

    31. HALLO seriøst…
      dette er madeleine sin blogg og hun skriver hva faen hun vil, dette er hennes mening……
      MEEN dere som slenger dritt her, dere får mene det dere vil også, men drit i å ta personangrep på henne da.. men for all del, dere har rett til å si at dere mener det motsatte… ingen fasit

    32. Jeg tror at grunnen til at så mange jenter reagerer på dette er at det ikke står “dette er den kroppen jeg vil ha”, men bare “perfect body”. Det gir inntrykk av at det er en slik kropp som er perfekt, at det er det hun mener. Men om hun hadde skrevet f.eks. “Dette er min drømmekropp, det er slik jeg vil se ut. Selvom jeg synes dette er fint, betyr det ikke at det er slik alle må se ut. Former er fint det og, men dette er MIN definisjon av perfekt”. Da tror jeg flere hadde sett på det som hennes mening, og ikke noe negativt mot andre som gjerne har former eller er litt tykke. Tenåringene har bare så utrolig mye press på seg utseendet messig. Vi blir bombardert fra både media, tv og blogger, noe som kan påvirke oss. Mange ser på bloggerne som forbilder og vil derfor leve opp til deres idealer. De som kommenterte lengre oppe har vell gjerne opplevd mye press og reagerer negativt på slike innlegg, siden det kan bidra til mer press i og med at tenåringer er så lett påvirkelige. Lettkledde bilder av det som er perfekt preger hverdagen vår, de er i butikker, på reklame og om du ikke helt passer den profilen, føler du deg gjerne stygg og feit. Jeg mener at fokuset på kropp har tatt helt av. Det er sikkert derfor flere av kommentarene inneholder ting som at hun (Madeleine) ikke er et godt forbilde, fordi at de ønsker at det heller skal være mer fokus på at alle er perfekte. Mer åpenhet og fokus på at folk skal være fornøyd med seg selv, at de er perfekte uansett form, høyde, hudfarge eller vekt.

    33. Nå ble jeg direkte lei meg når jeg så disse bildene. En hver jente vil ha sånn kropp! Derfor er det ikke koslig når en kraftig jente som meg ser det her.. Sliter nok med selvtilliten fra før av, og nå ble jeg lei meg. Spesielt når andre kommenterer at det der ikke er tynt nok. Ikke noe personlig mot deg, men jeg føler det er så unødvendig av deg å legge det ut.. Hva tjener du på det? Du viser hva du syntes er pent på jenter. Ja hva tjener du på det?
      Er liksom ikke vits i å legge ut bilder av alle jenters drømmekropp og skrive den overskriften du gjorde. Dette var første gang jeg var innpå bloggen din, og antageligvis den siste, for det er ikke denne følelsen jeg har nå som man skal sitte igjen med etter å ha lest en blogg. Tviler på at det er ønske ditt for bloggen.

    34. Skjønner at det ikke var ment slik mange synes, MEN det blir veldig feil av deg å skrive “Perfect body”. du skulle heller ha skrevet at det var inspo og ikke at folk ikke var perfekte uten å ha slik kropp. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg