FOR FØRSTE GANG

Hallo! I går la jeg plutselig merke til at jeg hadde fått nupper på armene. Tenkte at det ikke var noe spesielt før det kom mer og mer på kvelden. Da ble jeg litt urolig. I dag tidlig våknet jeg med utslett over hele kroppen min og i ansiktet. Mamma har aldri sett noe lignende før og heller ikke pappa. Vet ikke hva det er men går på hydrokortison nå for å se om det roer seg. Kan være pga varmen. Derfor kommer jeg til å tilbringe de neste 24 timene innendørs. Aldri følt meg mer jævlig enn det jeg føler meg nå. Hvis det ikke blir bedre, får jeg bare dra til legen. Yolo XD


Fotograf: Jeanett Haslien

45 kommentarer
    1. Fint bilde! Elsker bloggen din. Lillesøstra mi fikk utslett “nupper” på armene igår, hun. Er helt sikkert varmen! Hadde blitt utrolig glad for en kommentar av deg på bloggen <3

    2. Hvis det er røde prikker og klør veldig kan det være elveblest. Det er helt jævlig.
      God bedring uansett!

    3. Jeg har ligget i sola i hele helga, og har derfor begynt og fått røde nupper som klør. Har aldri hatt det før. Jeg tror det er soleksem. Det er sikkert det du også har fått.:)
      God bedring!:)

    4. Det høres litt ut som soleksem. Jeg fikk det pga p-pillene jeg gikk på, fant jeg ut.. God bedring, haha, for det er helt jævlig!

    5. hvis du har feber og sånn så kan du ha skalagensfeber, da får du utslett på kroppen og vondt i halsen

    6. Jeg har hatt akkurat det samme i mange år, og det er mest sannsynlig bare soleksem!! Anbefaler virkelig en krem som alltid har vært der for meg, nemlig Aderma Exomega! Du får kjøpt den reseptfritt på apotek, og funker sykt bra!!<3

    7. har også sånne nupper på armene. fikk dem etter at jeg solte meg i hele går, så kan hende det bare soleksem hvis du også har vært ute mye i sola 🙂 god bedring ihvertfall!!!

    8. jeg har soleksem. mange nupper på beina og armene som klør veldig! jeg hadde ikke brukt solkrem, men sololje med faktor. antageligvis derfor jeg fikk det..

    9. Det har jeg også akkurat fått, har klødd så sykt på halsen i det siste å nå har jeg fått utslett på den ene armen også. Fant ut at det var soleksem så kan være det du også har:/ kjør på med aloe vera <3<3<3

    10. Kanskje det er soleeksem? Det fikk jeg hin dagen og det gikk vekk når jeg tok på aloevera og aftersun.. Du må IKKE bruke mye hydrokortison for det hår aldri ut av kroppen og du får tynnere hud av det+hvis du er ute i solen selv bare noen minutter så får du sånne hvite flekker som aldri går vekk.. Håper det går over da!

    11. Tror kanskje du har fått soleksem… For det har jeg nå, og det er akkurat som du beskriver det.. Du må bare holde deg inne til det går over. Det er helt normalt så du trenger ikke å stikke til legen for å sjekke det 🙂
      God bedring! 😀

    12. Hvis duner syk intillegg kan det være mono, skal ikke si atndet er garantert men du burde drsntil legen hvisndet ille blir bedre, mono er en vanlig sykdom blandt ungdom og detmer helt ufarlig det tar bare lang tid før du blir frisk.

    13. Hei hei jeg har sikkert det samme
      Mamma sier at det er føflekker som vokser feil da blir de litt store og går uttover det er ikke farlig men går over til slutt 🙂
      God bedring Hilsen Silje Bakkerud

    14. Kan det være elveblest?
      Jeg hadde også nupper en gang som spredde seg over hele meg, og etter jeg hadde tatt ett bad var de borte. Kanskje du skal prøve det?

    15. Det høres ut som det er sol eksem! Jeg har det samme. Noen får alltid sol eksem da de første sol strålende liksom har kommet ( jeg er en av dem.. som har soleksem.) Det er på en måte en “alergi.”
      Vis det klør & svir, så er det nokk sannsynlig vis det, men kontakt legen eller noe:)

    16. Kan være soleksem, men jeg vil tro at foreldrene dine har sett soleksem før, så det kan kanskje være noe annet.
      Utrolig fint bilde, btw, du har så fint håår!

    17. Dersom det ikke er rødt, men kan se ut som hvite flekker er det soleksem, eller så kan det være varmeutslett faktisk, har en lillebror som nylig fikk det samme på hendene sine…

    18. Sånn har jeg og hatt, prikkene så litt ut som myggstikk elns, men de klødde ikke, og jeg hadde de over hele kroppen nærmest, de forsvant etter 1-1,5 uke om jeg ikke husker feil. Hva det var, det vet jeg ikke.. God bedring 🙂

    19. Det er nok soleksem! Ingenting å være redd for, går over etter 2-3 dager uten sol 🙂 Har fått det samme, aldri hatt før og fryktelig irritende. Vil anbefale deg og smøre med aloe vera, da hydrokortison ikke er bra i store mengder 😉

    20. Jeg får noen nupper/prikker i ansiktet når jeg soler meg.. lurer virkelig på hva det er, legen visste heller ikke.

    21. Jeg sliter med det selv, har fått det hver sommer siden jeg var liten! Kan være sola som er altfor sterk! Hydrokortison hjelper men ville heller ha anbefalt zyrtec, som er tabletter mot allergi 🙂 kan kjøpes reseptfri på apotek! God bedring! 🙂

    22. Har det samme, men har snart gått vekk 🙂 Jeg fikk værtfall beskjed at det var soleksem…
      Digger bloggen din så syyykt, og du er best. Lest deg leeenge, og stå på vidre. Digger deg. <33 syntes det er sykt bra at du forteller oss om øret ditt og sånn. Du er beeest <3 Håper du leser denne kommentaren, og det hadde betydd mye. Har selv hatt ulike sykdomer, noen som jeg fortsatt har. Og du har seriøst fått meg til og stå fram, og ikke være redd for det lengre!!
      Du er mitt forbilde, digger deg, bloggen, stilen, personen og ALT!!!
      Kleeem <3 <3 ;*

    23. Tror du kan ha elveblest, det er en allergisk reaksjon som kan komme av pollen ute eller noe du har spist. lykke til 🙂

    24. Det hjelper å legge noe kaldt på utslttet eller bruke hvit vask 🙂 Hvis du bruker en veldig sterk hydrokortison kan huden din bli skjoldete fordi huden du påfører kremen på brunes ikke når du soler deg.

    25. har akkurat det samme nå, men det kan ikke være soleksem. kan du sende meg en mail om hvordand u fikk det vekk?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg