MATTE EKSAMEN

ALOHA! Dagen min har bestått av ingenting. Jeg har brukt langt tid på å faktisk bare åpne matteboken. Trist at jeg måtte se igjen denne boken. Men jeg har selv gjort det til det. Det er skremmende hvor mye jeg ikke husker og ikke minst hvor lite jeg kan. Dere tenker vel sikkert “Skal jo ikke så mye til for å bare få en 2’er.” For meg er det faktisk mye, jeg sliter. Jeg har alltid slitet med matte. Jeg skulle så gjerne ønske matte var et av mine favorittfag, fordi da vet jeg at jeg aldri noensinne måtte ha tatt det opp. Eller noe som helst annet. Matte er det eneste faget jeg alltid har slitet i og fått stryk i. I morgen skal jeg på skolen å ha eksamen i 1p, ja, 1p som er det letteste. Tenk at jeg strøk i det. Det er helt utrolig. Men likevel, jeg sliter enda. Jeg håper så inderlig jeg bare får bestått, da kommer jeg til å få gledestårer. Jeg kommer nok til å gråte uansett. Stryker jeg vil det komme tårer da og. Den lyse siden er at denne eksamen er rett rundt hjørnet og jeg har en mindre ting å være urolig for. Det skal bli så deilig å bli ferdig med denne og fokusere på resten. Nå skal jeg pugge videre så jeg ønsker dere alle sammen en fortsatt fin kveld!

57 kommentarer
    1. Jeg har også alltid hatt problemer med matte, det vil liksom aldri gå inn i hue på meg hvordan det funker.. Men nå som jeg bytta linje i år, så har jeg fritak, og det er ubeskrivelig deilig! Men lykke til! Det kommer til å gå bra! : D

    2. Åååh kjenner meg SÅ igjen i hva du skriver her om matte! Jeg har aldri fått til matte,og har aldri fått bedre enn 3 i det..jeg går i tiende,og jeg er såå redd for å komme opp i matte til våren. Da vet jeg ikke hva jeg gjør,for jeg kan virkelig ikke matte. Har aldri gjort det,jeg hater virkelig faget!
      Lykke til til deg da,du fikser det! 🙂

    3. Jeg har alltid tatt ting som har med matte å gjøre ganske lett.. Skulle ønske jeg kunne hjelpe :/ Masse lykke til på eksamen i morgen!

    4. Skal ta opp matte jeg også, siden jeg fikk stryk til sluttkarakter på 1 året.. noe jeg ikke er stolt over, men sånn går det når man ikke er så flink og ikke liker faget så mye. Griner om jeg får en to er jeg, av glede faktisk!

    5. Jeg slet veldig mye med matte selv, fordi jeg ikke kunne de “grunnleggende” tingene.. Men pappa bestilte en VELDIG bra og motiverende bok fra nettet, som lærer deg steg for steg, helt fra begynnelsen. Gikk fra 3er til 5er!

    6. jeg tar eksamen i 1p imorgen jeg og!! haha jeg strøk i fjord og jeg kan bare ikke stryke imorgen… haha vi er i samme båt hvertfall.. vi skal klare oss imorgen!!!(håper jeg) haha lykke til:))

    7. Åh, det er ikke noe gøy å ikke få til. Har du hatt privattimer med en mattelærer, da? En venn av meg strøk på eksamen, og foreldrene hans leide inn en privatlærer et par ganger i uken, noe som hjalp veldig! Kan virkelig anbefales. Ellers finnes det masse bøker på for eksempel haugenbok.no med enkle, grunnleggende forklaringer.
      Hilsen lærerstudent (jeg er ikke så gammel som det høres ut nå altså, haha) 🙂

    8. Du er ikke den eneste… Jeg sliter også veldig med matten, faktisk så ille at jeg får vondt i hodet bare jeg tenker på at jeg fortsatt har matte som fag. I fjor måtte jeg krangle meg til en toer for å kunne bestå. Jeg er heldigvis ferdig med matte etter dette året her, og jeg kommer til å juble bare jeg består på 2p! Lykke til med puggingen og eksamen, hugs at du har mange som støtter deg og at nå er den viktigeste tiden å sette inn en siste innsats! Tenk på så godt det blir etterpå om du består 🙂

    9. Årh! Kjenner den følelsen, hater matte, sliter veldig og kommer sikkert til å stryke på mattetentamen på tirsdag 🙁 men du får ha lykke til! Krysser fingrene for deg, elsker genseren din btw!! 😀 Du kommer til å klare det, du er flink!

    10. Åh, sykt deilig å høre at jeg ikke er den eneste. Det viktigste er at du gjør ditt beste. Det går sikkert helt fint 🙂

    11. Samme her, jeg følte jeg slet for å få en 2’er på første året mitt på VGS på yrkesfag.. og da tenker jeg det sier seg selv at man ikke kan det! 🙂 Jeg ble sjeleglad for å få en 2’er!

    12. Lykke til! Jeg har også slitt veldig mye med matte helt fra starten av… skal ha matte tentamen i morra i 2p, uheldigvis

    13. Kjenner meg igjen! Jeg var også veldig dårlig i matte, spesielt på vgs fordi det ble mer og mer vanskelig, men jeg bestod heldigvis og slapp og ta det opp, og det var den beste følelsen ever. Masse masse lykke til, håper det går bra! 🙂

    14. Lykke til!
      Men du vet den rosa kjolen du kjøpte i Sverige for en liten stund siden, kan du sende en link til meg, den va DRIT fin!!!

    15. Jeg har alltid slitet med matte. Da jeg gikk i 7.klasse så fikk jeg 4 og 5.klassebøkene. Jeg fikk aldri 6 og 7.klasseboken, så da jeg begynte i 8.klasse så hoppet jeg fra 5.klassepensum til 8.klasse.
      Motivasjonen min er alltid på bånn når det gjelder matte, fordi jeg ikke forstår faget.
      Jeg misunner de der ute som har matte som favorittfag og som får det til.
      Lykke så mye til med eksamen Madeleine, dette klarer du! 🙂
      Hilsen Helene!

    16. håper det gikk fint! jeg hadde også eksamen i dag og det var i 1 yrkesfaglig matte! matte er ikke enkelt…

    17. Det ser ut til at eg er ganske heldig so forstår matte ganske lett.. Men lykke til!! 🙂
      Er det noe du sliter litt ekstra med? Kan prøve å hjelpe ;))

    18. suger i matte jeg og… 😛 og skal snart ha tentamen så det går nok sikkert til helvette 😉 men lykke til!!! <3 p.s likte buksa!!

    19. Hadde også matte eksamen i dag, i 1P- og selvom det er den letteste matten, skjønner jeg rett å slett ikke bær. Er redd for at jeg må ta den opp enda engang.. Masse lykke til og håper du består!!:)

    20. kjenner meg helt igjen i det du skriver, har bestandig slitt med matte på skolen og fikk dårlige karakterer. regnestykkene går inn det ene øret, og ut det andre.. jeg har selv grått over at jeg ikke får det til, og den verste følelsen er når det nærmer seg tentamen og eksamen i matte. glad for at jeg ikke er alene om dette, men det er bare å stå på og komme seg gjennom det! 🙂

    21. Åh, jeg også hadde eksamen i matematikk i dag !!! Har det helt likt som deg, gråt mye i går fordi jeg var så nervøs for i dag. Strøk i 1T på vg1 og tok det opp nå, håper bare jeg består. Del 1 gikk greit, men holdt jo på å få hjerteinfarkt når jeg så del 2…Matte har alltid vært min aller svakeste side. Håper bare jeg består sånn at jeg er ferdig med det !! Krysser fingrene for deg også <3

    22. Jeg fikk såvidt en 2’er i matte, og da ble jeg så glad at jeg fikk lyst til å hoppe rundt! Seriøst, er glad jeg ikke er den eneste som sliter der altså! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg