KAMERA HJELP

Hei dere! Jeg er på jakt etter kamera som er bra med fokus på både filming og bilder. Det jeg bruker nå er søsteren min sitt og er Nikon D5000 og det suger. Vil ha et kamera hvor fargene blir veldig lik virkeligheten, hvis dere skjønner. Blir helt feil farger med det kameraet jeg bruker nå. Og har kjøpt flere fjernkontroller og ingen av dem har fungert. Derfor lurte jeg på om noen av dere vet litt mer om kameraer enn det jeg gjør, jeg har rett og slett ikke peiling. Men jeg ønsker veldig gjerne et kamera som kan man vri skjermen mot seg så man kan se på seg selv mens bilde blir tatt. Jeg er dårlig på å forklare, men håper dere skjønner det. Vil gjerne ha et kamera som har med fjernkontroll og. Det er veldig mange forskjellige meninger om hvilket kamera som er best, men kunne dere kanskje hjulpet meg litt på veien mot nytt kamera? Takk på forhånd!

105 kommentarer
    1. Canon eos 650D er en venn av meg veldig fornøyd med hvertfall 🙂 På expert får du med fjernkontroll og du kan vri skjermen rundt 🙂

    2. hei, jeg leser bloggen din daglig og vil gjerne hjelpe deg med kamera. så jeg vil anbefale canon eos 1100d. jeg har selv det kameraet og er storfornøyd. elsker bloggen din og vil bare si at du virker som en utrolig jente!!

    3. nikon d5100 er kjempe bra tar klare bilder å høy kvalitet på filming, kan også vri skjermen, Den er også litt rimligere en canon eos650d

    4. Canon 650d eller 600d helt klart:-D verd det! De er sinnsykt bra, har prøvd begge to selv flere ganger:)

    5. Jeg har ikke kamera selv, men vennene mine har det. De fleste har Canon 1100D eller 500D de er veldig fornøyde med de, men man kan ikke vri skjermen så man kan se seg selv da. På alle Canon cameraene får man kjøpt fjernkontroll og alt annet utstyr man kan ønske. Derfor vil jeg anbefale Canon! 🙂

    6. Leter selv etter et slikt kamera, så jeg er vel kanskje ikke den rette til å gi tips. Men har hørt veldig mye bra om Canon eos 65D, som er et kamera jeg selv vurderer sterkt! Masse lykke til med å finne det rette kameraet du leter etter iallefall 🙂

    7. Jeg har canon eos 550d og det er kjempe bra!
      men jeg har også hørt veldig mye bra om canon eos 600d 🙂

    8. Canon Eos 650D! Er syykt bra. Har det selv! Er autofokus på filming, touch – skjerm, vridbarskjerm pluss maaasse annet. Beste kameraet jeg har prøvd. ELSKER ELSKER ELSKER DET! Har også en 50mm 1.8 linse som er syykt bra.

    9. Canon 600d eller 650d, jeg har selv Canon 600d og er superfornøyd! Canon 650d er en litt bedre og nyere modell, men til litt stivere pris.

    10. Canon Eos 650D! Tar brae bilder og filmer 1080p med 25 FPS. Filmer også 720 med 50 FPS, noe som egner seg bra ved evt. slowmo.
      Og tilbake til bilder. Det tar opp til 3 bilder i sekundet hvis du skal ta en “bildeserie”. Både fokus og lukkeråpning gjør så bildene blir veldig klare og fine, selv om du zoomer mye inn ved evt. redigering osv. Du får flere muligheter på kameratet ettersom hva du skal ta bilde av, f.esk portrett, landskap osv.
      Det objektivet (linsen) som mest sansynlig følger med, 18mm-55mm, funker veldig godt! Til både film og bilder! Og så er det bare å kjøpe til flere objektiver ettersom hva du trenger!
      Der får du også med skjerm som brettes ut og kan snus alle veier!
      Så jeg annbefaler Canon Eos 650D! Har det selv, og er veldig fornøyd! 🙂

    11. canon eos 600D er akkurat hva du trenger! :):) det har jeg, og jeg filmer i HD, og bildene blir akkurat som på virkeligheten! og jeg kan snu skjermen slik at jeg kan se meg selv mens jeg filmer eller eventuelt ta bilder:D

    12. Canon eos 650d er ganske bra! To av venninne mine har det og det tar utrolig bra bilder og video. Det blir liksom ikke sånn “gult” lys når man filmer. Det har også sånn vri skjerm. Fjernkontroll til dette kameraet får du kjøpt på japanpoto. (http://www.japanphoto.no/canon-rc-6) Denne kontrollen passer til nesten alle canon kameraer. (jeg vet det hvertfall passer til canon 500d, 550d, 600d og 650d)

    13. Jeg ser at det er mange som allerede har svart deg, og de fleste svarer det samme som jeg hadde gjort 🙂 Jeg anbefaler Canon på det sterkeste! Så enten 600d, 650d eller 60d om du er villig til å gi litt mer 🙂 Jeg har selv 60d og er storfornøyd!

    14. Det er ikke nødvendigvis kameraet som er problemet, men innstillingene 🙂 Med autoinnstillinger blir fargene fort veldig feile. I tillegg har objektivet mer å si enn kameraet, jeg ville heller brukt pengene på et nytt objektiv enn et nytt kamera!

    15. Canon 7D, et godt kamera som tåler mye (!!) god filming. Feil farge er nok hvitbalansen sin feil. Sett på lyspæren for innelys, og sol (om det er sol ute) om du er ute, eller overskyet osv.

    16. Canon 650D er et kjempebra kamera. Går media linjen og vi bruker bare det kameraet, det fungerer bra både for nybegynnere og viderekommere 🙂

    17. Hvis du vil ha et ordentlig kamera som passer deg, bør du gå til en fotograf/fotobutikk og høre med noen som kan kameraer. Jeg gjorde dette selv og fikk ett kamera jeg er veldig fornøyd med, Nikon D3000. Men det er for folk som vil lære eller kan kamera med innstillinger og slikt. Hvis du tar bilder på auto-instillingen så blir de ikke så utrolig bra. Men canon har noen kameraer som gir ganske bra bilder når du bare bruker auto 🙂 Så hvis du ikke kan så mye om innstillinger og sånt, så tror jeg du burde gå for canon 😉

    18. Har selv nikon d5000, og er superfornøyd. Er jo et nybegynnerkamera som skal være lett å forstå. Hvis fargene ikke ser ut som i virkeligheten har du gjort noe feil med hvitbalansen.

    19. Bestevenninna mi har canon 600D og den er kjempebra. Synes fargene blir såå mye bedre uten redigering. Jeg må redigere sterke på bildene mine for å få dem til å bli sånn. I tillegg kan man vri skjermen på den, så hvis du f.eks spiller inn en videoblogg så kan du se deg selv, så får du mer kontroll over hvordand du sitter osv i forhold til hvor kameraet står. Den har forresten 18 megapikler, så du kan få kjempestore bilder med bra kvalitiet.
      Et tips: Hvis du har photoshop plug in, camera raw så kan lett redigere super kvalitet på bildene dine. Elsker det programmet. Kan lastes ned prøveversjon på nettsiden deres. Etter behandlingen i camera raw åpner bildene seg i photoshop, så kan du trykke på “save for web” og sett formaten på PNG. Brukte jpg før, men merka stor forskjell da jeg prøvde png.
      Er ikke kjent med 650D, men tror ikke det er så store forandringer.

    20. Jeg har canon eos 550D eller 600D, haha husker ikke helt wth. Jeg er hvertfall veldig fornøyd! Det er helt fantastisk!

    21. Jeg har et rævva kamera, men ønsker meg Canon eos 600D 😉
      Har hørt utrolig mye bra om det, og så har det sånn skjerm som du pratet om. Men prisen ligger på 4000,- pluss/minus 🙂

    22. Jeg har ett rævva kamera, men ønsker meg Canon eos 600D 😉
      Har hørt veldig mye bra om det, og så har det sånn skjerm du pratet om 😉
      Prisen ligger vel på 3500,- om jeg ikke tar helt feil (?).
      Bare søk på prisjakt.no 😉
      ❤ U

    23. Selv har jeg Canon EOS 60D. Jeg er meget fornøyd med dette kameraet. Det har vridbar skjerm og fargene man ser på kameraskjermen er den samme som når du legger filmer/bilder over på PC. Det er lett å bruke og hvis du kjøper 50mm f/1.8 linse til den, så tar den inn vannvittig mye lys.
      Hvis du leter etter et billigere kamera og litt mer nybegynner vennlig, så ville jeg heller anbefalt Canon EOS 600D/650D

    24. Ett av kamraene i SONY gruppen! Kan ikke sammenlignes med canon!! Det er helt sant. Har sett/opplevd forskjellen 🙂

    25. liker veldig godt mitt sony a65, fokuserer bra og du kan vri skjermen mot deg når du tar bilde. det er veldig brukervennlig og lett og bruke. det har en funksjon som hjelper deg til å ta best mulige bilder, og forklarer hva du bør passe på osv.. den har en superrask og god LCD skjerm, og fokuserer både automatisk eller manuelt når du filmer. Kan få kjøpt fjernkontroll i tillegg, tror ikke det koster så mye

    26. jeg har nå Canon eos 650d, og er superfornøyd! jeg har hatt ett problem med at foreksempel lillafarger blir blå på bilder men etter jeg kjøpte meg 650d så er fargene akkurat som i virkeligheten! det er veldig bra på fokusering på både bilder og videoer. Og med den vridbare skjermen er det ett stort pluss!!

    27. nikon D3200 is amazing and it makes your photos look like they have photoshoop: make them look perfect. But Canon eos 550D/600D/650D are also very good.

    28. En som oppfyller kravene dine er helt klart CANON EOS 60d!
      Jeg kjøpte mitt for noen måneder siden på tilbud, på en lokalbutikk her oppe i Alta, til ca 5000 kroner. Som jeg vil si er en helt fantastisk billig penge, for et så bra kamera! Det var selvfølgelig bare kamerahuset.
      Gikk fra canon’s billige nybegynnermodell, EOS 1000d, og forskjellen er så stor, det er helt utrolig! Ihvertfall med en god f/1.4 linse til! (jeg bruker sigma sine linser, i dette tilfellet 30mm 1.4)
      Bildene blir så klare og tydelige, og den har mange ulike innstillinger, ihvertfall i forhold til mitt gamle! Også er det den berømte skjermen da, åh! Den er helt fantastisk! Den er så stor og fin, og lett å bruke!
      Det er så mye bra med dette kamera, og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg er storfornøyd med kjøpet! Er det noe jeg ellers kan hjelpe med, eller som du lurer på, så er det bare å sende meg mail. Så svarer jeg på det jeg får til! 🙂

    29. Vet folk er veldig fornøyd med canon eos kameraene. Jeg har Nikon D5100, og er ganske fornøyd med det. Skjermen kan også vries så du kan se deg selv når du tar bilder ol.

    30. Hvis du skal kjøpe fjernkontroll kan du bestille fra nettet 🙂 Jeg bestilte fjernkontroll til kameraet mitt, og det funka kjempebra. Ikke kosta det mye heller. http://www.dx.com 🙂 Kosta litt under 20 kr, og så var det fri frakt!

    31. Hei! Jeg lurer på hvilke skrifttyper du bruker i overskriftene? Jeg mener du bruker HelveticaNeue-ultralight som førstepri, da jeg ser denne på macen min, men jeg lurer på hvilke skrifttyper du har som andre og eventuelt tredje og fjerde valg? Jeg leter en som ligner på helvetica neue, siden den ikke kan vises på alle pc’er(blant annet skolepc’en min), og jeg ser du bruker en som ligner. Så jeg lurer på hva den heter? Takk på forhånd!:)

    32. Selv har jeg Canon EOS 600D og er storfornøyd! Har ikke prøvd 650, men går ut fa at det har mye av det samme + noe ekstra, så det er sikkert veldig bra det også! Men jeg anbefaler virkelig 600D 🙂 Og for en trådløs fjernkontroll anbefaler jeg deg å kjøpe Canon rc-6! Funkjer fjell! (er så klart billigst på ebay, men er nok ikke så alt for dyr i butikk heller)

    33. Nilkon D5100 er utrolig bra til filming og bildetakning. Med vri skjerm og man kan få kjøpt fjrenkontroll til det. Dessuten er det ganske rimelig. Mye for pengene.

    34. Hei!
      Jeg har en storesøster på snart 17 år. Hun har en blogg der hun skriver innlegg om barn i nød, hjelpeorganisasjoner osv.. Hun har en drøm om at bloggen skal komme på topplista slik at hun kan tene penger på bloggen. Da vil selfølgeli pengene gå til hjelpeorganisasjoner. hun skriver fantastiske og bra innlegg der hun ber om deres hjelp, vi må ikke glemme at det er andre her i verden enn bare oss!
      Det jeg lurte på var om du kanskje hadde lust til å dele denne bloggen på din blogg? Det hadde vert til STOR Hjelp! Versåsnill, di trenger vår hjelp.
      vildu.blogg.no

    35. Ser du har fått ganske mange kommentarer, men jeg kommenterer likevel. Canon 60D er absolutt å anbefale, veldig brukervennlig er den også (syns jeg). Kjøp deg i tillegg en 50 mm linse (hvis du ikke har det), koster rundt 1000 kroner. Anbefales på det varmeste.
      Skjermen på kameraet kan du også snu mot deg selv når du tar bilder 🙂
      Ønsker du å se noen bilder tatt med 60d så ta gjerne en titt innom bloggen min under “foto”.
      Lykke til! 🙂

    36. Jeg sier som noen over meg: Kjøp nytt objektiv, ikke kamera! Mye billigere. Mest sannsynlig har du feil innstillinger på kamera ditt. Google gråkort;)

    37. Heihei!:) jeg har Sony a57 tror jeg, og jeg anbefaler det virkelig, om du får på Jullamk.blogg.no og på innkjøpsvideon har jeg filma med kameraet mitt, og tatt noen bilder, haha! Det har autofokus! Jeg har ikke hatt noe problem med fokusen! Jeg anbefaler ikke Canon eller nikon. Jeg har aldri vært mer fornøyd med sonyen min. Jeg prøver fortsatt ut ting med kameraet. Så anbefaler det virkelig! Det er også bra pris:) har ikke hatt noen problemer med det!:)

    38. Jeg har kjøpt meg Nikon D3200 og jeg er veldig fornøyd med det. Men det er ikke kameraet sitt skyld, prøv å kjøp nytt objektiv i steden, det kan hende at det er der problemet ligger.

    39. Selv har jeg 600D og det er med vri skjerm, kjempe bra kamera og genial skjerm. Men nå har 650D kommet som er det nyeste versjonen, så jeg anbefaler det! 🙂 det er utrolig bra.
      Men det går mye på hvilket objektiv/linse du har så jeg anbefaler og kjøpe til et objektiv. 🙂
      går media forresten

    40. Har hatt Canon EOS 600D snart ett år, og jeg er veldig fornøyd! Prisen har sunket litt, men jeg tipper du får den for rundt 4-5000. Men i tillegg til kameraet er det lurt med forsikring, veske, ditt og datt! Du burde også skaffe deg 50mm 1.8 hvis du kan, koster bare 7-900 kr, og det er en STOR forbedring fra linsa du får med kameraet!

    41. Jeg bruker Canon 60D, og er så utrolig fornøyd. Dette kameraet tar fantastiske bilder, med helt utrolig videokvalitet med full HD. Her er også skjermen slik at du kan dra den ut, slik at du kan se deg selv når du filmen. ANBEFALES PÅ DET STERKESTE 🙂

    42. CANON EOS 600D, den har hd filming og tar utolige bilder! har den selv og du kan se hvordan bildene blir på bloggen min miabella.blogg.no og på youtubekanalen min @majasabell kan du se hvordan videoene blir! håper du finner et kamera du liker da 😀

    43. Canon EOS 600D vet jeg har slik vribar skjerm som jeg tror du mener. har det ikke selv, men har hørt veldig mye bra om det!
      Selv så har jeg nikon J1. Jeg synes dette er kjempebra! det er ikke like stort som et speilrefleks kamera, men har samme kvaliteter og bra både kamera- og video funksjon. vil ihvertfall anbefale deg å ta en titt på det!:-)
      (følger ikke med fjernkontroll da..)
      lykke til!

    44. canon eos 550d.jeg er veldig fornøyd med det og du kan stille inn på masse rart.men minuset med det er at den har ikke sånn liten skjerm som man kan vri rundt.og hvis du hvil filme lenge en ca ca fem minutter må du kjøpe større minnekort.men kameraet er utrolig bra :)lyke til da

    45. Selv har jeg canon EOS 650D, og er veldig fornøyd! 🙂 har flippskjerm som du har lyst på, og jeg merker at det er 1000 ganger lettere å ta selvportretter! Om du har lyst på finere bilder, vil jeg også anbefale 50mm, der man han stor mulighet til å få uskarp bakgrunn å få frem motivet godt :)!

    46. Jeg anbefaler Sony Alpha modellene!! Jeg har Sony A57 og er utrolig fornøyd med det! Fargene blir superfine og det har vridbar skjerm så du kan se deg selv når du tar bilder av deg selv 🙂 Det har også mange fordeler som Canon og Nikon ikke har, det har foreksempel innebygd stabilisator 🙂

    47. canon 600 d! et veldig lett speilreflekskamera, med dreibar skjerm! 🙂 du kan også gå for 550 D som er en modell eldre, men er like god i bildekvaliteten! med 600 D og 550 D er det ikke autofokus under videoinnspilling. Synes ikke det er nødvendig siden det bråker ganske så mye og ødelgger filmen helt. Autofokusen er åsså litt treg, så du må holde deg i ro i 2-3 sek før den finner fokuset heelt 🙂 jeg har canon 600 D og er suuuper fornøyd!! var helt blond i startem og visste ikke hva autofokus var en gang, men satt meg inn i det ganske raskt! 😀 hvis du kjøper canon 600-550 D burde du kjøpe portrettlins og!! vet ikke om det er 1.4, 1.8 elr no det er men de er veeldig like i kvaliteten, og det er veldig prisforskjell, men superbra begge to! lykke til med kameravalg! 😀 elsker bloggen din btw!! <3
      stoore klemmer

    48. Selv har jeg Canon 600D og er veldig fornøyd. Man kan vri skjermen mot seg og bildene blir veldig fine. 🙂

    49. Har nettop kjøpt meg Canon eos 650D som mitt første speilreflekskamera og jeg er super fornøyd! Har vridbar skjerm og strålende kvalitet. Eneste er at autofokus er litt treig på filming, men jeg kan ikke så mye om innstillingene så det er sikkert ikke noe problem 🙂

    50. jeg har nikon d5000 og er veldig fornøyd med det, det fungerer bra om man klarer å bruke det ordentlig med manuelle instillinger som man skal på et speilrefleks, haha. de har fjernutløser til det som fungerer på clas olshon til maks 100 kroner 🙂

    51. Nikon D5100! Jeg har hatt mitt i snart to år og det er fremdeles best i test! Man kan snu skjermen, filme og ta supre bilder 🙂 Hvis du går til innkjøp av et 50mm f/1.4 eller f/1.8 så får du også super kvalitet på bildene 🙂 Selv gikk jeg til innkjøp av en Nikon-fjernutløser til kameraet og per dags dato kunne jeg ikke klart meg uten det. Anbefaler deg å dra til en fotobutikk og spør i vei om det du lurer på, trenger hjelp til og hva de vil anbefale deg 🙂 Nå er det nettopp kommet ut et nytt Nikon, Nikon D5200, som visstnok også skal være veldig bra!

    52. Canon EOS 600D. Det har flipskjerm og er et utrolig godt kamera. Fargene blir veldig likt, og de fleste fjernkontroller jeg har vært borti skal funke. Nå vet jeg ikke hvilket du har kjøpt da.
      Vil også anbefale deg å innvistere i et 50mm f/1,4 objektiv 🙂

    53. Vil anbefale Canon 60D, kjæresten min har det :)Har et veldig bra kamera selv, men ville ikke anbefalt det til deg. 60D egner seg til både å filme og ta bilder, óg har vridbar skjerm. Kameraet er blant annet brukt i den filmen her som han selv har filmet og redigert, slik at du kan se hvor god kvalitet det er på filmingen. http://www.youtube.com/watch?v=cTFQwPwCS3U

    54. Om du først skal bruke penger på kamera vil jeg anbefale enten Canon 60d eller neste modell som kommer iløpet av sommeren. Når du setter deg inn i enkle innstillinger som ISO, blender, lukkertid osv har du så sinnsykt mye mer kontroll over bildene du tar, og du vil også få bilder som passer til virkeligheten. Dette er et såkalt halvproff-kamera, så du har fortsatt gode automodus funksjoner, men anbefaler å lære deg å bruke innstillingene. Du vil få et nytt syn på fotografering og du vil se et myye bedre resultat.

    55. Canon eos 600d og 650d er nesten helt like, bortsett fra at 650d er nyere og har autofokus på filming. Så jeg ville anbefalt deg begge 2.
      Begge 2 har selvutløser med:-D

    56. JEG KAN ANBEFALE DEG CANON EOS 600D
      jeg har den selv, og jeg har fjernkontroll, og
      det er kjempe lett å bruke, funker utrolig bra.
      Så jeg virkelig anbefale deg den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg