MANDAG

Hei! Ble igjen på skolen i dag etter jeg sluttet for å jobbe litt ekstra med et medie prosjekt jeg og Tram holder på med. Jeg har gått glipp av 5 timer så tok igjen litt i dag. I dag er det mandag og starten på en ny stressende uke. I morgen har jeg tysk foredrag, vanskelig å konsentrere seg og faktisk gidde å øve til noe du faktisk ikke forstår. Det vi har lært i tysken er å analysere setninger, samme som man har lært i norsk. Vi har ikke lært noe muntlig, og det er utrolig dårlig synes nå jeg. Til onsdag har jeg allerede norsk tentamen, har allerede 1 i norsk så forventet ikke at noe mirakel skal skje der. Blir godt å få denne uken overstått også kjenner jeg, noen andre som har litt å gjøre denne uken?

31 kommentarer
    1. Kjenner til den følelsen med å ikke gidde å øve fordi at man rett og slett ikke forstår det. Har selv fremføring i både naturfag og tysk denne uken, og forstår fint lite av alt sammen. Ønsker deg iallefall masse lykke til med skolearbeidet, stå på! 🙂 Og Madeleine – du er så utrolig vakker!

    2. Ja, har veldig stressende uke selv.. Har spansk muntlig tentamen i morgen, og historie-innlevering og foredrag i historie på onsdag. Så jeg er veldig enig med deg! Blir så deilig når denne uka er ferdig!
      Du er sykt pen! 🙂

    3. Du kan umulig ha lært å analysere setninger i norsk-timene dine, for setningene dine er faktisk helt latterlig dårlig oppbygd. I tillegg har du så mange orddelingsfeil at det for meg er helt naturlig at du har strykkarakter i norsk.
      Lærerne dine er ikke foreldrene dine. Videregående skole er masse selvlæring, og hvis du sliter allerede nå med å skjønne at du selv må ta tak, så vil jeg anbefale deg å aldri ta høyere utdanning. Det er snakk om å prioritere og om å ha bittelitt viljestyrke og selvdisiplin.
      Hvordan stå på norsktentamen:
      1. Sett sammen ordene dine! Medie prosjekt = Medieprosjekt.
      2. Bestem deg for om du skal skrive i fortid eller nåtid! Når du har bestemt deg, så holder du deg til den.
      3. Få orden på syntaksen din! “Til onsdag har jeg allerede norsk tentamen, har allerede 1 i norsk så forventet ikke at noe mirakel skal skje der.” bør bli til “Allerede nå på onsdag har jeg norsktentamen. Har allerede 1 i norsk, så forventer ikke at det skal skje et mirakel.”
      Hvordan lære tyskforedraget:
      1. Pugg, pugg, pugg! Les høyt for kjæresten din, foreldrene dine.. You name it! Få inn foredraget, så er du langt på vei. Er foredraget ditt OK og du kan uttalelsen på de fleste ordene, så bør du klare en 3’er selv om du ikke kan svare på noen spørsmål.
      Hvordan komme deg gjennom videregående:
      1. Slutt å syt! Det finnes helt sikkert hundrevis av elever som har det på samme måte, og kanskje enda verre. Det er seriøst ikke verdens undergang, det er bare skole. Jobb hardt, så kommer det til slutt. Vet ikke hvilket årstrinn du går, men vil uansett anbefale deg å starte NÅ! Man kommer (nesten) ingen vei uten utdanning.
      Og bare for å gjøre det klart; Jeg skriver ikke dette for å være slem på noen som helst måte. Så ofte som du skriver at du har karakter 1 i ditt og karakter 1 i datt, så er det tydelig at du trenger hjelp med skolearbeidet. Jeg tror bare at du trenger et spark i rævva, for hvis du virkelig vil, så kan du klare alt!

    4. whaaaat?:S Det er jo mye som skal til for å få 1 i norsk ?! Du er jo så flink Madeleine <3 du hadde hvertfall klart å fått en 2'er, altså en stå karakter! Det handler egentlig bare om vilje og styrke! 😀
      Elsker bloggen din og det at folk skriver at du ikke skriver bra på bloggen din er tull, for jeg synes du er veldig flink på bloggen din og like bra hadde du klart det på norsk tentamen 😀 Stå på!!

    5. hvor lenge har du og didrik vært sammen? btw du har kjempe fin blogg, elsker den! helt fantastisk at du har din egen igjennomført stil, og æ så utrolig fin og ordinær på en helt egen måte! beundrer deg virkelig! <3

    6. Ouff, føler så med deg! Jeg har POME, rettslære OG matte innlevering, russekro på torsdag, jobb og bowling på onsdag og bursdagsfeiring på lørdag.. WOHOO elsker skolen.. not

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg