FINALLY SOME FREEDOM

Hei dere! Ble små snakk i medie om at vi har fri på onsdag og torsdag, jeg ble kjempe glad. Endelig få litt fri. Noe enda bedre, russebilen vår er sponset av junkyard og tingene kom i dag! Jeg valgte ut en samme genser som jeg har valgt derfra før, grunnen er fordi min ble misfarget i vaskemaskinen. Ganske kjipt ettersom det ble en av mine favoritt gensere. Men velkommen igjen skal det være, min kjære genser. Når det først er snakk om russ. Jeg skal ikke på noen treff som Stavanger og Tryvann, bare dumme ting som skjer der. I fjor var det flere som ble voldtatt og en døde. Jenter er mer i fare enn det gutter er, og jeg takler ikke slikt så jeg blir ikke med. Men det er Fredriksten denne lørdagen og fler prøver å få meg med dit, men jeg er dessverre enda usikker… Akkurat nå sitter jeg og ser på home and away. Elsker det programmet. Litt før det pakket jeg og Didrik litt BeachIt stuff som skal sendes av gårde. Gleder meg til å få det andre vi har bestilt inn, masse nytt!


Vet det vil komme spørsmål om jeg ikke skriver dette. Det er et fødselsmerke jeg har på ringefingeren min.

15 kommentarer
    1. Hei, Madeleine! Jeg pleier aldri kommentere på blogger, men nå må jeg bare si noe! Det er så bra av deg å tenke deg litt om når det kommer til kongeparken & tryvann! Jeg var russ i forfjor og dro på begge, og for å være helt ærlig, det var så nedtur! Alle var bare kjempefulle og helt ute av kontroll, og alle i venninnegjengen mistet hverandre hele tiden, og til slutt måtte man bare holde seg edru for å klare å ta vare på seg selv oppi alt kaoset. Ekkelt var det også, med masse oppkast, elendige toaletter og mange som besvimte og gråt.Jeg lover deg, det som er gøy, det er klassefester, grilling, rebusløp, temafester og alt der man har hverandre og bare koser seg sammen!! 🙂 Treffene er ikke høydepunktet i russetiden, synes jeg ihvertfall, og jeg tror mange er enige når det er over! Ha det kjempefint med det DU liker, og kos deg max!! 🙂

    2. Hei Madeleine. Elsker virkelig bloggen din.
      Enig i at tryvann og treffene ikke er det beste, men hvis du ikke drikker så mye, er faktisk tryvann veldig gøy, men minus for ekstremt høy musikk, det er egentlig de små treffene jeg og mine venner syns var best <3

    3. du går glipp av noe sykt. tryvann og stavanger er virkelig et minne for livet. men nå er kanskje russetiden i oslo/bærum litt viktigere enn hva den er hos deg

    4. Må bare si en ting, ja. Det er fint du tar forhåndsregler før russetiden og alt det der. Men så vidt jeg vet var det ingen som døde under 93-kullets russetid, det var mistanke om en drukning som ikke engang hadde skjedd da noen trodde de var litt fler enn de egentlig var.
      Voldtekter kan skje overalt og det skjer overalt. På disse treffene har de også vakter som går rundt, og faktisk spør JENTA om det er frivillig eller ikke. De bryr seg fint lite om svaret til gutten.
      Uansett håper jeg du får en fantastisk russetid! Den blir hva du gjør det til selv, så gå inn for å ha det gøy med dine nærmeste venner så blir det nok noe du sent kommer til å glemme!

    5. Hei! Måtte bare kommentere dette med Tryvann. Jeg var mosseruss’09 og var på tryvann alle helgene. Dette er en utrolig morsom opplevelse! Så lenge man ikke drikker for mye og er der med venner man stoler på er det utrolig moro:)
      Jeg synes du ihvertfall burde prøve deg på Tryvann en dag, så du ikke angrer etter russetiden!
      Moro at en så søt jente fra moss har blitt forbildet til mange jenter:)

    6. Hei! Jeg var på alle Tryvann treffene i fjor og det var helt konge! Jeg angrer ikke ett sekund. Jeg har ikke noe negativt å si. Selvfølgelig blir det søppel og rot når så mange folk møtes på ett sted. Blir ikke bedre at de fleste er fulle heller akkurat. Men det er litt av opplevelsen syntes jeg. Holder man seg til vennene sine så går det bra. Jeg vandra rundt alene ett par ganger før jeg fant venninnen min, og alt gikk bra med meg. 🙂
      Men du må jo selvfølgelig bestemme selv hva du vil, det er det som er det riktige! Ha en fin dag Madeleine. 🙂

    7. Det var en som døde jo, aner ikke hvem, tror det var en jente som var så full, men pointet er at hun hadde klart å kommet seg opp på en av de høye stolpene/mastene og falt.

    8. Jeg var på lillehammertreffet i fjor (samme helgen, og er nok samme konseptet som stavanger), og jeg var vg2-russ og drakk nesten ingenting, men jeg syntes det var kjempegøy. Til tross for at jeg nesten ikke kjente noen, så var vi 5 stk i bilen som hang med hverandre hele tiden. Så jeg tror det blir litt til hva man gjør det! Hvis jeg skulle hatt bil i år og (er over 18, går påbygg vg3 og drikker eeendel mer nå enn jeg gjorde for et år siden), så hadde nok situasjonene på treffet vært helt annerledes. Så snakk med de i bilen din om det, eller venninnene dine i de andre bilene:)) Jeg var ikke på tryvann. Vurderte den siste helgen, men fikk høre at de første var så syyykt dårlige, så da droppa vi det:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg