HVIL I FRED

Jeg hadde litt av en skoledag i dag. Starten på denne dagen var helt perfekt, russebuksen var på og jeg var supergira. Jeg satt i klasserommet med Carsten mens andre gjorde russeknuter. Plutselig ringte mamma meg og sa “Har du hatt prøven din? Kan du komme hjem?” Jeg spurte hva som har skjedd og mamma sa at farfar er dø. Akkurat der ble alt stille og tårene kom. Heldigvis var Anine snill og kunne kjøre meg hjem. Der møter jeg på moren min som er forvirret, trist og redd. Caroline var på skolen og pappa fikk vi ikke tak i. Jeg så ut av vinduet og så pappa sitte i bilen, han visste ingenting. Jeg gikk ned i kjelleren fordi jeg ikke turte å være tilstede da mamma skulle fortelle han hva som hadde skjedd. Det jeg hørte var “Tor, det har skjedd noe med farfar” Det var ille nok for meg å høre. Jeg kan ikke se for meg hvordan pappa egentlig har det. Men papparen min, han er så sterk, han er flink og han skal nok ta det bra. Jeg er så glad for at farfar sovnet rolig inn, men likevel kan jeg ikke forstå det, han var jo ikke syk. Farfar var en sprudlende mann, med god humor, en god farfar. Men med tiden la vi merke til at han ble mer stille. Vi forventet bare ikke at dette skulle skje allerede nå. Hvil i fred kjære farfar <3

93 kommentarer

Siste innlegg