17.MAI RUSSEFEIRINGEN

Hei dere! Beklager for at jeg ikke fikk blogget i går. Men jeg kom hjem sent  natten 16.mai dessverre. 16.mai brukte vi mestetiden av dagen på å bare ha det gøy og spyle ned så mange som mulig med vann-geværene våres. Etterfulgt av dette ble det vors hos Nathalie som var kjempe artig. Dette er første gangen jeg ikke har blogget på en dag, jeg føler meg slem. Haha. Men det har vært russetid, så det får gå for denne gangen! Det ble en veldig kaotisk 17.mai. Vi hadde avtalt å stå opp kokken 05:00 for å vekke Mossby, jeg stod og var klar, plutelig får jeg melding om at det ikke ble noe av likevel. Jeg har aldri vært å gretten i mitt liv før. Så skulle det være russefrokost 07:00/ 07:30, jentene var forsinket, moren hadde laget varm mat til oss som da selvfølgelig ble kald. ENDELIG ble jeg hentet, men da måtte vi selvfølgelig hente resten av jentene også, så vi var der ikke før nærmere åtte. Russefrokosten var kjempe koselig, slappe av og bare lene seg tilbake etter den gode frokosten. Jeg, Nora og Iselin bestemte oss at vi ikke skulle hjem å legge oss, men heller gå ned for å se på barnetoget, noe som var kjempe søtt og ikke minst gøy. Ettersom vi nesten av dem eneste russene som stod og så på nede i gågaten ble nesten toget ødelagt ettersom småbarn løp og skrek til oss at de ville ha russekort. Lærerne var strenge på dette, og dem fikk dessverre ikke lov. Dette synes jeg var latterlig, det er 17. mai så hipp hipp hurra! Jeg ga det til dem uansett, og de var småbarn med et stort smil etter dette. Så fetteren min Eirik i barnetoget, så det var kjempe koselig.

Jeg bestilte ikke russekort, jeg er ikke den som kommer opp med de feteste ordene eller setningene så dret så og si i det. Men jeg fikk lov til å hjelpe andre med å dele ut russekort, så kjørte på! Vi tok lunsjen på Bajazzo, etterfulgt av å slappe av en god del. Så nærmet det seg tiden for å gå i russetoget. Russetoget er noe av det morsomste jeg har vært med på, herregud så gøy det var! Vi hadde kun gått noen meter før noen helte vann og kastet mel på oss. Iselin ble den som ble mest utsatt, hahahah stakkar. Jeg var den heldige som fikk masse flytende melange og cola på meg. Men ettersom vi var mange russ med vann-gevær, fikk vi hevnen vi ønsket oss. Jeg angrer på at jeg tok på med hvit topp denne dagen, hehe. Men alt i alt, jeg har hatt en fantastisk dag med russen. Hvordan var deres 17.mai feiring?

16.mai:

17.mai:

13 kommentarer

Siste innlegg