FAMILIEDAG

Hei. Nå har farmor og han Brage nettopp dratt fra en veldig hyggelig familiedag med grillkos. Grillmaten var kjempe god, akkurat sånn det skal være og stemningen var jo ingenting å klage på heller. Har unge Brage som underholdning hele kvelden, så det kan ikke bli annet enn morsomt. Etter maten stakk vi opp på lekeplassen som er rett over hekken hos oss og lekte litt der. Så var det tid for å ta dessert på Gobua. Da vi var på vei opp lot jeg Brage prøve den store skjorta med hette som jeg hadde på, tok ikke mange sekunder før han sa “Ta bilde, så sender vi det til mamma etterpå”. På vei ned igjen sier plutselig Brage “Hvorfor nussa dere i stad?” Det var så artig å bare se på han mens han stilte det spørsmålet, en skikkelig luring. Enda morsommere, da vi hadde kommet hjem måtte han på do. Jeg ble med han opp og venten uten før, plutselig banker han på døren og sier at han er ferdig. Han sitter fremdeles på doen, og forteller at han har gjort nr 2. Jeg må så klart flire litt samtidig som jeg gir han dopapir. Da sier han plutselig “jeg vet ikke hvor mange papir jeg skal bruke” mens han satt og smilte lurt. Hele familien lo da jeg fortalte dette, det var jo utrolig gøy egentlig. Brage har blitt ganske godt kjent med Didrik i dag, og jaggu tror du ikke Brage ser opp til Didrik etter denne dagen. Da farmor ba Brage si “takk for…” sa Brage heller “Takk for Didrik”. Kommer så utrolig morsomme ting ut av munnen på Brage, herlighet så mye latter som har vært tilstede i dag. Alt i alt, tiden i dag har gått uendelig fort og det har vært kjempe koselig synes jeg.

Ettersom hele familien nå er slitne etter en vellykket dag med familien, tar jeg og Didrik nå en ordentlig kosekveld. Vi har jo masse is i fryseren vi har kjøpt og ikke minst godteri som vi skal kose oss med nå resten av kvelden. Skal bli utrolig godt å legge seg i sengen og se på film nå kjenner jeg. Utrolig flott å se hvor pjuskete Didrik blir hver eneste gang etter jeg har vært lenge borte fra han. Det gjør meg bare uendelig glad. Og som han selv sier “jeg er ikke pjusk, jeg er bare forelska”. Du er begge deler, vennen.

12 kommentarer

Siste innlegg