USIKKER

Hei. Humøret mitt ble endret veldig fort etter å ha snakket med pappa om en reise i september. Han lurte på om jeg ville bli med til Tyrkia med han, mamma og kanskje farmor. Jeg syntes det hørtes veldig koselig ut, men som alltid ville det vært enda bedre å få ta med en venninne. Jeg sitter igjen med en fæl følelse nå fordi hvis jeg ikke blir med, får ikke farmor blitt med fordi hun da må ut med mer penger enn det lille som da blir delt på to. Og jeg HATER at et valg må bli tas av meg i slike situasjoner som dette. Jeg har aldri vært i en slik situasjon før. Men jeg føler det blir helt feil av meg å bli med, kun for at farmor skal få blitt med og. Likevel får jeg dårlig samvittighet hvis jeg takker nei, så nå føler jeg det er blitt til at jeg nesten må bli med så alle blir fornøyde. Jeg må selvfølgelig betale selv, noe som gjør dette valget enda vanskeligere når jeg ikke jobber. Selv om jeg ligger på topplisten så tjener jeg ingenting fra blogg.no, jeg får kun gratis ting. Men når pappa er den eneste som har jobb i huset så skjønner jeg godt hvorfor jeg selv må betale. Føler meg slem av tanken på at jeg kanskje kommer til å si nei.  Haha, jeg er så teit. Alt ligger på meg nå, og jeg har kun helgen til å tenke over dette ettersom tilbudet er mye billigere enn vanlig, men likevel dyrt. Fuckfuckfuckfuckfuckfuck.


Genseren jeg har på meg er fra Junkyard, du kan finne den her.

                                                                                                                                                                                                                      // Sponset

59 kommentarer
    1. Du klarer det, Madeleine! Jeg er helt sikker på at de forstår deg om du ikke blir med. Du må jo ikke, som du sier en ferie koster jo litt. Så om du velger å ikke bli med og forklarer hvorfor så forstår de det.
      Gjør det du vil 🙂

    2. Du tjener vel såpass mye på bloggen at du kan betale for hele reisen, tror ikke du har det så vansklig jenta mi 🙂

    3. Av og til må du være litt “egoistisk” og tenke litt på deg selv og ikke resten. Er jo DINE penger også, så synes du burde si nei hvis det er det du virkelig vil. De kan jo ikke akkurat tvinge deg, og farmoren din forstår deg nok:)

    4. Synes ikke du skal dra om det kun er for din farmor sin skyld. Selvfølgelig er det kjipt, men et sånt valg skal ikke ligge på deg.. og DU må jo ha det kjekt også, ellers er det jo ikke verdt å være med kun fordi du føler du må 🙂 du MÅ ingenting

    5. Ok: Tjener ingenting fra blogg.no ettersom jeg ikke ligger på topp20 vennen :* Er så LEI av at dere går rundt og tror alle bloggere tjener så satans mye på bloggen. Jeg får gratis ting, ikke penger.

    6. Åh, skulle ønske jeg hadde håret ditt! Hvor kan jeg lese innlegget om hvordan du og Didrik møttes? Kan huske å ha lest det for ganske lenge siden…

    7. Du kan jo høre om ei venninne vil dra og kjøpe billett utenom? Ellers ville jeg bare sagt det som det var, at du ikke har så lyst å dra uten noen å henge med der nede.. Dem forstår det helt sikkert;-) Follow your <3

    8. Marte: Du er nok ikke den rette personen til å kommentere dette når du ikke engang vet hvordan hele denne situasjonen er. Mye privat og personlig bak dette, som jeg ikke skriver om på sosiale medier.

    9. Kanskje du ikke burde skrive om det i det hele tatt? Du har muligheten til å dra på en tur. Så enten drar du eller så drar du ikke. Hvis farmoren din ikke har råd hvis situasjonen blir som den blir, så burde hun vel egentlig ikke dra i det hele tatt. Nå må du ta deg sammen og slutte med den sutringen din. Du oppfører deg som om du er 13.

    10. Syntes du burde dra jeg, jeg vet du ikke tjener noe på bloggen eller noe, men det hadde jo vært en fin tur da. <3 Men det kunne jo blitt litt kjedelig uten en venninne, men..

    11. Marte: Velger helt selv hva jeg vil skrive om på bloggen og hva jeg ikke vil skrive om. Derfor jeg har en begrensning for hva jeg deler her og hva jeg ikke deler. Jeg har muligheten ja, men det er dyrt. Farmor har råd, men det blir for dyrt hvis hun skal være på en rom alene, og etter farfar døde for 2 mnd siden vil pappa ha hun med på en ferie for å koble litt ut. Oppfører meg faen ikke som en 13 åring bare fordi jeg skriver et innlegg om at jeg er usikker.

    12. Århh.. det suger..
      Jeg synest du skal tenke på om du har råd til dette og om du vil, for det er tross alt dine penger og siden du ikke jobber får du kanskje ikke inn så mye i lønn? jeg vet ikke 🙂 . Men det er jo også deilig å komme seg vekk fra norge + du får de billigere vist jeg forstod rett? + du er med å hjelpe at farmoren din får dra også:)
      Men de er helt opp til deg, og du må ikke føle dårlig samvittighet for å si nei vist du ikke har råd eller evt ikke har så lyst, hun vil nok forstå deg 🙂

    13. Du er en smart jente, så trur nok at du kommer til å ta det riktige valget. Men som det er til noe hjelp, så kommenterer jeg for å støtte deg:)

    14. Wow.. for et problem. du vil begynne å grine? herregud hør på deg selv. for en jævla dramaqueen. dra på turen ellers ikke.

    15. Anonym: Haha, pleeeeeaseee slutt. Du vet ikke hele situasjonen, så hvorfor kommentere? For deg er det enkelt å ta dette valget, men om du visste hvordan det står til i denne familien ville du forstått.

    16. Så koffor i helvette skriver du ting på bloggen om du ikke kan skrive hele historien er jo ikke rart folk misforstår deg då. vær så snill å la vær. vi vet ikke det om familien din så ikke skriv et fokkings innlegg der du framstår som en jævla grineunge så kommer du her og sier at vi ikke vet hele historien. ahah du er patetisk

    17. ok men ikke forvent at folk ikke ser på deg som en bortkjemt drittunge når du ikke skriver hele historien 😉

    18. Synes du burde dra, farmoren vil nok bli kjempe glad, tenk at det kommer kanskje ikke 2738 andre muligheter til å reise på ferie med farmoren din, hvis du synes det blir lite penger igjen til andre ting kan du jo kanskje selge noen ting du ikke trenger lenger? Bare tips:)

    19. Uff, så vanskelig valg! Akkurat her synes jeg du bør tenke på deg og hva du vil, sånne valg må du ikke ta etter hva alle andre vil. Så selv om du ikke drar og farmoren din ikke får blitt med, så er det jo selvfølgelig kjipt, men det er bedre det enn å dra bare fordi at hun skal få blitt med. Men du får nesten bare tenke litt videre og se hva du kommer frem til! 🙂

    20. Faen å folk er frekke da, respekter at henne ikke vil dele alt, og om dere syntes innlegget var latterlig, så bare gå ut av bloggen, skjerp dere.
      Du finner nok ut av det, Madeleine 🙂

    21. Du finner nok ut av det, og ikke bry deg om de misunnelige ungene som må kommentere negativt på bloggen din! 🙂

    22. Åherregud, hvorfor skriver folk så teite kommentarer? Hun skrev klart å tydelig i innlegget at hun ikke tjener penger på bloggen, og dere kommenterer uansett at “hun burde ha råd til det fordi hun tjener penger på bloggen”. Ahh dere irriterer meg til de grenser.
      Madde, du må gjøre det du føler er mest riktig! Forstår det er et vanskelig valg..

    23. Herrigud folkens, dere må jo skjønne at madeleine vil ha lit privatliv da. Å hvis dere synes at innlegget var så teit så trenger dere ikke å kommentere stygt på bloggen hennes. Skaff dere en hobby!!
      Jeg er sikker på at du gjør det riktige:)

    24. dere må vel faktisk forstå at ikke alle tjener penger? om hun så hadde tjent penger tror jeg ikke det hadde hatt så mye å si! greit nok at hun hadde hatt litt mer penger å ta av, men forstår også at hun ikke bare vil reise med familien i den alderen hun er i! jeg sa selv nei til tyrkia tur med pappaen min fordi jeg ville ikke dra med bare han! det hadde vært koselig, men langt ifra det samme som om hvis en venninne hadde fått være med! skjønner også at det er et vanskelig valg for deg ang farmoren din og at hun må betale mer, men jeg er sikker på at hvis du bare forklarer vil de forstå hvorfor! om ikke kunne du jo gitt henne litt penger til turen som en tidlig bursdags eller julegave? men denne gangen synes jeg du skal tenke litt på deg selv, og ikke alle! håper du velger det valget som gjør deg lykkelig 🙂

    25. hanne jochumsen: Åh, tusen millioner takk for at du kommenterte dette innlegget Hanne. Dette er akkuuurat det jeg ønsket at folk skulle forstå. Så det er veldig godt å ha en som kunne skrive dette -ikke bare meg.

    26. haha folk sier du oppfører deg som en 13 åring, også er det de som gjør det. folkens ganske sikker på at dere hadde “sutret” like mye selv om dere hadde vert i denne situvasjonen. så vær stille dere.
      håper du finner ut av det da madde 😉

    27. Hei! Jeg forstår at folk kan misforstå og se på deg som en bortskjemt unge/utakknemlig/whatever. Det er ikke alle som har muligheten til å dra til syden i det hele tatt, og noen får aldri dratt. Selv har jeg bare vært i syden 1 gang, og jeg måtte spare i nesten 2 år for å kunne dra.
      Jeg forstår også at det da blir et vanskelig valg for deg, forlate kjæresten, ingen venner, og være i syden med mamma, pappa og farmor. Men tenk på det, farfaren din har akkurat gått vekk (kondolerer), og farmoren din er på vei inn i siste epoke av sitt sikkert lange og erfaringsrike liv. Hun trenger noen, hun trenger barnebarnet sitt og hun trenger en avkobling.
      Når det gjelder utformingen av innlegget, så er den heller uheldig. Det kan mistolkes, og virke veldig selvsentrerende, kanskje litt sutrete. Og da er det ikke rart folk reagerer (du har mange tusen lesere, bare en påminnelse. I dette menneskehavet er det ikke bare gullfisk, men også hai). Men når det faktisk ligger såppas viktige detaljer bak som det gjorde, er det noe du burde skrevet om i innlegget, eller bare droppet å skrive om dette problemet.
      Det er ikke alltid på nettet som åpent for alle at hjelpen er å finne. Husk at det er mange som misunner deg, både for bloggsuksessen, utséende og mye annet. Så å la denne lille avgjørelsen ødelegge humøret er bare teit 🙂 Smil, du har haugevis av grunner!
      Og jeg vet at dere ikke lider nød noen av dere, og at du tjener nok penger på reklamer (greit nok at det var ting, men det dekker andre utgifter) og BeachIt (ikkeminst). Så pengeproblemer har du ikke vennen, det vet jeg. 🙂
      Om farmoren din ikke har råd til å dra alene, så kan hun vel egentlig ikke dra i det hele tatt, slik som resten av oss. Men da syns jeg enten du, moren din eller faren din skal hjelpe hun på vei. Litt kvalitetstid med familien er og kan være bedre enn du tror! Du kommer nok til å få en fin tid uansett, ta hun med og gjør ting med hun. Le og nyt det mens det varer, du får kanskje aldri sjansen igjen. Om ikke det blir Tyrkia så er det mye fint å trivelig å finne på her i Norge og, som ikke er så dyrt.
      Men ha en flott sommer Madeleine, du er en herlig jente 🙂

    28. Per: Farmor har råd til å dra alene, men tingen er at hun ikke kan bo på et rom alene. Og det kan kun bo 2 stk på et hotellrom der. Ettersom vi har fått en tilbud så er det ikke sikkert hotellrommene er ved siden av hverandre, og derfor vil det bli dumt om farmor får rom i en helt annen etasje å måtte være der alene. If you get it…

      Da jeg reklamerer for ting er det ikke nødvendigvis at jeg får penger for det, men fordi det er reglene jeg må følge pga sponsoravtalen. BeachIt får vi ikke bruke pengene fra, så den står urørt. Den brukes kun for produsering av nye varer! Blir feil av meg å ta penger fra jobben min fordi jeg skal på en kanskje-reise. Jeg og Didrik har dette merke sammen og jeg kan derfor ikke kreve noe penger av den grunn fordi jeg kanskje skal på en reise.

      Men tusen takk for en flott kommentar uansett, enda godt noen kan si det på en mer ordentlig måte. Det er bare trist at lesere ikke enda vet hvordan jeg er, jeg er glad nesten hele tiden og derfor må jeg kunne få lov til å skrive slike innlegg som faktisk gjør meg usikker på situasjoner en sjelden gang..

      Ha en flott sommer du og, Per!

    29. Jeg skjønner at ikke alle tjener penger. Og da er det lit bortkastet å bruke pengene du har på noe du ikke har så veldig lyst til. Å jeg fårstår hvis du får lit skyld følelse, hvis du sier nei. Men hvis du forklarer det for dem, vil de sikkert forstå. Og det er korslig dra med familien, men med en venninne hadde det blitt perfekt! Og du kan ikke alltid gjøre det som gjør alle andre vil, men du må gjøre det som gjør deg lykkelig:) Madeleine<3

    30. Jeg synes du burde dra. Jeg har vært i nesten samme situasjon som deg, men jeg valgte å bli hjemme. Jeg angret hvert eneste sekund etter jeg hadde avslått. Mormor var selvfølgelig ikke sur men synes jo det var trist. Jeg tenkte at det ville bli kjedelig uten en venninne, men jeg har jo såpass gode foreldre så det ville det ikke blitt. Uansett bare en måned etter de var tilbake døde mormor brått og jeg får det ikke ut av hodet. Sier ikke at det vil ske med deg, men tilbringe all den tid du har med familien din

    31. Hei! Har du prøvd å skaffe deg en jobb? Alltid kjekt med et sikkerhetsnett for man veit aldri hva som skjer. Disse pengene trenger du ikke bruke på sydenreise, men å faktisk spare opp så du har en større egenkapital.(som igjen lønner seg for når du skal flytte for deg selv senere i livet). Og hvis du sparer mye, kan du jo faktisk unne deg noe fint en gang i blandt også! Personlig hadde jeg blitt irritert på foreldrene dine som legger det ansvaret på deg. De må da skjønne at det er litt av et dilemma for deg. Men ettersom du må betale selv, og har null intekt er det dummeste du kan gjøre å dra på SYDENTUR! Og hvertfall ikke når du ikke er 100% fornøyd med den settingen. Hadde vell vært mer verdt pengene om du dro på tur med Didrik for eksempel? Nå prøver jeg bare å sette situasjoner i perspektiv for deg. Men konklusjonen er at du faktisk ikke burde dra, fordi det er ikke ditt ansvar. OG at du virkelig burde få deg en jobb!

    32. Herregud, kommentarfeltet er en krigssone jo! Tror du finner ut av det, du virker som en smart jente! Men kanjo høre om vennine vil bli med? Ellers er do jo sikkert chill i tyrkia hihi. Men hvis du ikke vil skjønner jeg at det er kjipt..

    33. Ikke missforstå meg nå, jeg elsker både deg og bloggen din, men når du skriver at du ikke tjener noe er jo det litt feil. Det er greit det at du ikke tjener noe som i å få penger inn på kontoen. Men du får jo gratis klær, dyre klær, som andre må betale for selv.
      Ellers skal jeg ikke bry meg mer inn, måtte bare si det!

    34. Linde: Det burde nesten være en selvfølge når jeg sier at det er beløpet som gjør meg usikker og at jeg ikke tjener på blogg.no, da er det jo ikke vanskelig å forstå er det er snakk om penger 🙂 Det er økonomien som er temaet i innlegget her også, men uansett: Tusen takk!!

    35. Dette finner du ut av, kjære deg! Dumt at du blir satt i en slik situasjon, for det er aldri noe gøy å kjenne den dårlige samvittigheten så sterkt, nesten som et kveletak. Men du er ingen dårlig person på noen måter om du ikke drar. Har lest bloggen din veldig lenge nå, og har alltid synes at du virker som ei fantastisk jente. Nydelig på alle måter. Lykke til!

    36. Skjønner det er et vanskelig valg.. Gjør det du føler er riktig, og tenk litt frem i tid-kommer du til å sitte igjen med dårlig samvittighet når de har dratt og du sitter igjen i norge? Eller ikke?:) Lykke til i hvertfall!
      Og prøv å ikke la idiotene som kommenterer her gå inn på deg,ikke verdt det 🙂 Skjønner ikke at de gidder engang.

    37. Her syns jeg du egentlig bør tenke mer på din farmors ‘velvære’. Du skriver (i en kommentar over her) at farfaren din døde for 2mnd siden og at det vil være godt å koble ut for hun. Ville det ikke da være en god ting for deg å vite at du gjør noe for noen andre, ikke bare for deg selv? Jeg skjønner at det er økonomien som står i veien, men hadde det vært meg ville jeg heller brukt penger på å tilbringe tid med farmoren min (før hun dør) enn å sitte etter hun har gått bort og tenke at jeg ikke dro på den turen fordi du ikke ville bruke så mye penger på det og fordi du ikke fikk ha med ei venninne.. Etter hun har dødd får du aldri tilbringe tid med hun igjen.
      Mens jeg er her må jeg bare si at det er trist å se hvordan du svarer enkelte av leserne dine over her. Ser mange kanskje kan ha misforstått det som står i innlegget, men du trenger jo ikke klikke i vinkel forde :/ Du virker så lite moden og profesjonell når du svarer på den måten, og det er ærlig talt ganske synd.

    38. syns du burde dra, dette er kanskje den eneste sjangsen du får! Farmoren din er gammel, og er ikke sikkert hun orker å dra på en sånn ferie senere fordi hu er for gammel! Hu har jo også mista mannen sin (kondolerer) så syns ABSOLUTT du skal dra..:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg