MAXFACTOR

Hei dere! I går var jeg med på noe kjempe gøy skal jeg si dere. Jeg fikk lov til i samarbeid med MaxFactor å spille inn en tutorial hvor jeg bruker deres nye Wild mascara. Jeg fikk en makeup look som heter Nude Black. Det er altså en sotete mørk party-look. Jeg synes denne looken er utrolig stilig! Resultatet ble mye bedre hvor hvert eneste steg jeg tok med sminken. Jeg er ikke den som bruker øyenskygge til vanlig eller på fester, da kjører jeg kun leppestift som jeg egentlig gjør til vanlig også. Jeg fikk lov til å ha med meg Martine som støtte – jeg tør aldri å dra på slike ting alene, så dette er en av grunnene til at jeg har sagt nei til mye fordi jeg er ganske usikker når det kommer til å reise til steder alene osv. Pappa kjørte oss til Lysaker klokken 17:00 og dette startet 19:00, men veien dit var et rent kaos. Vi brukte GPS som pappa har i bilen, den har vi brukt mange ganger før og har alltid stemt. Men denne gangen klikket den helt vannvittig. Plutselig viste GPS’en at vi kjørte ute på havet. Den ene gangen stod vi på E18 og plutselig sier dama på GPS’en “ta nå til høyre hvis mulig”. Ja, så klart skal vi stupe rett ned med bilen hvor det ikke er noe til høyre, kun vei under oss igjen. Vi ble gal av dette til slutt og Martine hadde GPS på sin iphone, så vi valgte derfor å gå for den i stede etter vi hadde kjørt feil i 1 time. Jeg måtte ringe og gi beskjed om at jeg kanskje ville være litt forsinket. Dette hatet jeg virkelig å gi beskjed om ettersom førsteinntrykk har litt og si.. Men plutselig var vi på rett vei og det var jubel i bilen, jeg var nesten en halvtime i mål før det starter. Wohooo! Det var virkelig en artig opplevelse jeg var med på. Ettersom dette var en innspilling av en makeup tutorial så skal jeg publisere denne videoen på bloggen så fort jeg får den tilsendt på mail. Både gruer og gleder meg til å se denne videoen.

PS: Den 5. juli skulle jeg egentlig være med på en lignende ting med MaxFactor da også, men ettersom jeg var i Kreta til 6. juli (perfect timing) måtte jeg takke nei. Og MaxFactor er jo som veldig mange av dere vet kjent for å være dyretestet, og dette ble jeg selvfølgelig også litt nysgjerrig på om denne Wild mascara var dyretestet. Jeg fikk med meg at Sofie Kvelland hadde vært på denne opplevelsen med MaxFactor, hvor de sminket øynene hennes og tok bilder. Hun skrev på bloggen sin at hun sjekket nøye opp med dette før hun sa ja til å bli med. MaxFactor har tatt et standpunkt om å ikke bruke ingredienser eller noe som har vært testet på dyr i denne sminken. Så dette har hun altså fått bekreftet av dem. – Ville bare informere dere om dette så dere ikke skal tro jeg støtter noe som er dyretestet osv. Jeg har selv hatt foredrag om dyretesting så vet så og si veldig mye av det som står på ja listen og hva som står på nei listen. 

Makeup stylisten kom inn og hjalp meg litt med noen av stegene vi tok med sminken, takk og lov for det.

Siden vi dro 17:00 fra Moss og ikke var hjemme igjen før nærmere 23:30 var vi begge ganske trøtte da vi satte oss på bussen til Moss fra Oslo S. 

16 kommentarer
    1. Thea: Les det siste jeg skrev. Sminken som er blitt brukt på oss er ikke dyretestet. De har unngått ingrediensene som er dyretestet i denne sminken. Jeg er imot dyretesting selv så kanskje MaxFactor vil nå nye høyder med denne sminken på grunn av de har gått en ny vei og tatt nye muligheter med ikke dyretestede produkter 🙂

    2. Haha. Du er en idiot. Du er ikke i mot dyretesting hvis du støtter et firma som tester på dyr? Uavhengig om akkurat det produktet har blitt testet på dyr. Du støtter Max factor selv om du vet at de driver med ganske drøy dyreplageri. Men akkurat det lille av sminken du fikk prøve er ikke dyretestet. Kan du virkelig reklamere for dette merket med god samvittighet? Er det virkelig mulig å være så ignorant?

    3. Ida: Reklamerer for den nye mascaraen som ikke er dyretestet, så denne reklamerer jeg mer enn gjerne for 🙂 Kan hende de innser at de får flere kunder ettersom denne ikke er dyretestet og at de da våkner opp.

    4. Men du reklamerer også for hele merket, som vil si dyretesting. Hvis du ikke skjønner det er du faktisk stokk dum

    5. Ida: Saken er at jeg hadde ikke blitt med om dette var dyretestet, greit at DE lanserer produkter som er det. Men denne gangen sa jeg kun ja fordi dette ikke var dyretestet. Jeg verken kjøper eller bruker produkter fra MaxFactor til vanlig uansett. Så nå støtter jeg deres nye standpunkt, ikke deres gamle.

    6. Men det er ikke noe nytt eller gammelt standpunkt. Merket Max factor tester på dyr. Og du reklamerer for de. Du kan si hva du vil. Men ved å reklamere for de støtter du dyremishandling. Så ikke lat som at du er så i mot det, for da ville du visst bedre enn som så..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg