AKVARIET

Lise og Lars startet på skolen i dag, og derfor tenkte Didrik at vi kunne dra tidlig inn til byen for å ta oss mat på en cafè og møte dem når de ble ferdige. MEN slik ble det ikke, vi våknet opp til melding av Lars om at han var ferdig, så derfor måtte vi stå opp raskt og ordne oss til å ta bussen ned. Lise ble ikke ferdig like tidlig som Lars så det ble kun oss tre som ble i byen. Vi spiste på Burger King og gikk til Dressmann for å se på skjorter til Lars. Han fant seg noen skikkelig fine skjorter, synes Didrik burde kjøpe disse selv. Jeg gikk en kjapp tur innom Nille og en annen godisbutikk for å handle Shake tyggis til meg selv – kun 50 tyggis da, heh. Så for å handle inn litt godteri til søsteren min ettersom hun syntes det så ufattelig godt ut. Kjøpte en del kjærligheter til hun så håper hun blir fornøyd! Hvis ikke tar jeg det selv, hihi.

Da vi var ferdige med å titte på ting, tok vi veien opp til Akvariet som jeg hadde sett frem til en stund nå. Vi kom helt perfekt til et sel-show hvor dem viste hvor mange triks dem kunne gjøre, de er så søte og det er så artig å se hvor mye dem kan. Vi gikk deretter inn for å se på flere dyr og noe jeg hadde gledet meg sinnsykt mye til var å se på apene. Men først måtte vi besøke edderkoppene som Didrik hater. Utrolig morsom reaksjon han fikk da ansiktet mitt bare var noen milimeter ifra glasset hvor edderkoppene var. Slappet av litt med kompisene mine i mens han snek seg bort. Beste tiden kom og vi tittet på søte apene. Jeg ville såå gjerne se dem enda nærmere så jeg plystret litt for å se om de kom bort og det gjorde de. Åh, jeg er helt forelsket i disse apene. Så søte og små. Skulle gjerne hatt en slik hos meg nå, det hadde virkelig ikke gjort meg noen som helst ting. Vet også om en mor som hadde falt pladask for disse apene om hun kunne sett dem selv. Hun hadde vel skaffet seg en stol, så sittet og stirret på apene i timesvis. Husker jeg og mamma alltid satt nede i kjelleren og så på apeprogram mens vi satt der og bare “ååååh, ntommin se nå aaaaaa” osv, guri det er gode tider det. Etter det skulle vi til å dra men plutselig var det et sjøløve-show som startet og vi kunne ikke gå glipp av det heller. Utrolig hva disse kunne gjøre, tok baklengs salto, susset hverandre å greier! Utrolig søtt.  Men nå skal jeg døtte i meg en god pizza så ha en fin kveld og ha en god dag på skolen i morgen til dere som skal 🙂

13 kommentarer

Siste innlegg