LONDON BBY

I forigårs ble det plutselig spontant gjort at jeg, Ida og Anni skal til London på shoppingtur i januar. Ida har vært i London mange ganger før, så hun kommer til å bli sjefen der nede vet jeg. Tror nok ikke jeg hadde turt å dra til London med noen som ikke hadde vært der før, da hadde jeg ikke klart å slappet av. Vi skal kun sove over èn natt, og vi drar tidlig til London for å få 2 hele dager der nede. Siden vi er 3 stk må en sove på et hotellrom alene, men vi skal prøve å høre med noen andre om de har lyst til å være med så det blir 4 stk. Hotellet vi skal bo på heter Tune Hotel Westminster og spør du meg er det kjempe fint. Og SÅÅÅ billig?! Hvorfor har jeg ikke vært i London tidligere? Det ble litt under 1000 kroner totalt på per person for både flyreisen og hotellet. Så dette ser jeg utrolig frem til, har ikke gått opp for meg at vi skal til London enda. Den følelsen kommer nok i slutten av desember tenker jeg. Så til dere som har vært der før, noen steder/ butikker dere vil anbefale oss om å dra til?

49 kommentarer
    1. Jeg har vært i London en gang, og jeg elsker den byen farlig mye!! Reiser dere med RyanAir eller Norwegian? Og dere må spise lunsj på Pret A Manger, du finner den på hvert eneste gatehjørnet i London, og det kjempegodt! Man kan tenke på det som et sunt alternativ til McDonalds 😉

    2. Gled deg masse! London er en utrolig fiin by som tilbyr såå mye! Ååh elsker den byen! Shoppingen, maten, black cab og aksangen, ahaha elsk :))

    3. dra til oxford street og westfield, bedre shopping får man ikke 😀 Jeg liker egentlig shoppingen på westfield best, men den følelsen i oxford street med alle menneskene osv er ubeskrivelig! også en opplevelse i seg selv å ta london eye!! utrolig fint..
      -London elsker! vært der 4-5 ganger nå <3

    4. Anbefaler å dra til westfieldsenteret en dag istedet for begge dagene i oxford street – samme butikkene, men utrolig mye bedre utvalg i klærne og mye mindre stress og folk:- D
      (man må så klart få med seg oxford street og, men det er lurest å gjøre mest innkjøp i de samme butikkene på westfieldsenteret siden de i oxford street ofte er plukket av de beste klærne fra!
      Det er en butikk med en gang man kommer inn på westfield som har helt fantastisk fine topper og kjoler – sånn med mye perler, stener og skikkelig delikate stoffer til en ikke så verst pris, dit må dere dra:D (

    5. Skal til london med noen venner! lurte på hvor dere bestillte fly siden det bare ble ca 1000,- per pers for fly og hotell? 😀 hadde vært fint om du hadde skrevet det i et innlegg eller svart meg 🙂

    6. Dra innom urban outfitters, såå mye fint og mye du kansje liker! 🙂 så fins det primark som er veeeldig billig, topshop, forever 21, victoria secret osv

    7. Du måååå på en indisk resturant som heter Mazala Zone, ligger i en bakgate i covent garden 🙂 Har vært i London opptil 6-7 ganger nå og er der hver gang, helt fantastisk!

    8. Har vært i London fire ganger. Blir aldri lei den byen!
      Hvis dere skal til Oxford Street vil jeg anbefale å dra dit tidlig på dagen, da er det færre mennesker der. Og kanskje i en ukedag, hvis dere har muligheten, for da er ikke alle som bor i London der også.
      Regent Street er kjempefin når den er julepyntet! Og chai latte på Starbucks!
      I området rundt London Eye er det to supergode italienske restauranter, med ikke så ille priser. Tror det ligger på 8-10 pund for en pizza.
      Kos dere masse! <3

    9. Dere må stikke innom Abercrombie&Fitch! Det er så fint der!! Er usikker på akuratt hvor det ligger, men du kan gå inn på eu.abercrombie.com . Butikken skiller seg veldig ut fra en vanlig klesbutikk så jeg anbefaler dere å ta en tur innom;) kos dere masse!

    10. jeg klarer ikke bestille flybiletter OG hotell ilag? Må jeg bestille det hver for seg? Og hvor bestiller dere flybiletten?

    11. så koselig! kan virkelig anbefale å dra opp i London eye og selvfølgelig Oxford Street. det er også veldig bra shopping muligheter i de små gatene som går ut fra Oxford street på en måte. Slik som i SoHo f.eks:)

    12. ÅÅh, drar til London selv om noen uker med lillesøstra mi<3 Gleder meg masse til det, og det håper jeg du også gjør.
      Har hørt at det er sinnsykt stort der og at butikene er så store at man ikke vet hvor man skal starte!
      Håper du kan legge ut bilder av innkjøpene etter at du har vært der, for jeg elsker stilen din 🙂

    13. Åh, så heldig! Jeg har vært i London 2 ganger i år, og begge gangene har shoppingen tatt heeeelt av. GLED DEG!

    14. utrolig nok h&m, det er et mye bedre utvalg, og billigere. Kjøpte mesteparten av klesplaggene mine der!

    15. Dere kan jo bare få inn en ekstra seng på rommet, så slepper en av dere å sove alene 🙂 Om ingen har skrevet det enda, så vet du det.

    16. jeg har vært og i london en gang tidligere! dro jeg og en venninne og bodde på samme hotell som dere 🙂 det er veldig fint, med litt lite. men det går bra siden vi aldri var der, kun da vi sov. dere kommer sikkert til å bruke t-banen mye! vi dro fram og tilbake til hotellet med handleposene våre hver dag, siden det var så mye. så jeg råder dere til å kjøpe dagspass slik at dere kan bruke t-banen så mye dere vil 🙂 det sparte vi mye penger på. en tur koster vell 40 kr så det blir litt penger etterhvert 🙂

    17. Så kos. Har vært i London med Ida før, var ganske koselig! Håper jeg kan møte dere, så kunne vi tatt en tur på cafè ellernoe. Så kan jeg vise dere gullkorn rundt i London om dere rekker. Camden er virkelig verdt å få med seg, der kommer du til å digge deg! 😀 xx

    18. Elsker London! Du må innom Victoria secret (!!!), forever 21, primark, Topshop og A&F hvis du finner det. Kos deg utrolig mye, selv om det er en stund til. Du kommer til å elske det 🙂

    19. har jo vært på det hotellet før:-)
      anbefaler den cafeen som ligger på hjørnet rett vedsiden av hotellet, spiste frokost der hver dag!
      Ikke så langt fra hoteller, “waterloo road” ligger en indisk resturant som heter Bangalore Express, der var vi første og siste kvelden. Det er den beste maten jeg noensinne har smakt! kos dere:):):)

    20. Hei! Jeg anbefaler primark! Kanskje ikke beste kvalitet, men såå masse fine ting, og ikke minst trusene!! De er så billig og fine. Jeg handlet der og fylte en hel (veldig stor) pose for kun 500kr! Men nå vet jeg ikke hva kursen er da dere drar da. Du må virkelig nyte disse dagene, jeg savner det noe sinnsykt! Klem <3

    21. Gled deg! London er en fantastisk by! Leste at noen anbefalte Westfield, og jeg er helt enig, men pass på fordi det er en Westfield London i Shepherd’s Bush og en Westfield Stratford i Stratford 🙂 Om du skal være i London på en søndag vil jeg også anbefale Camden Market og Brick Lane, og om du vil slippe unna alt for mye mennesker i Oxford Street, dra dit tidlig på morgenen 🙂 Anbefaler også å ta turen over Waterloo Bridge på kvelden når det er mørkt, det finnes ikke noe finere 🙂 Og helt til slutt vil jeg anbefale å ta turen innom en pub på kvelden (om dere er av den typen), jeg selv elsker å dra til The Proterhouse i Covent Garden 🙂 Kos dere masse!

    22. Gled deg masse! Jeg bor i London, og byen er helt sinnsyk! Dere bor også helt perfekt! Bare noen minutter å gå fra Westminster og til Oxford Circus. Westfield er fantastisk, altså alt du trenger av butikker og mer, bare innendørs. Dra på den i Statford, den skal være hakket større enn den ved Sheperd´s Bush. Dra til Covent Garden og Soho. Og ta turen ned til Westminster Pier på kvelden, det er et syn dere vil like. Maten ved Weatherspoon Pubene er veldig god også! Om dere har tid er det veldig hyggelig å ta The London Eye 🙂
      Kos dere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg