GØTEBORG DAG 2

Da vi våknet av alarmen klokken 08:30 var det eneste vi begge sa “mmmmhh”. Begge hadde sovet så godt at det var tøft å måtte stå opp av sengen for å gjøre oss klare til shooten som skulle være på hotellet klokken 10:00. Da fotografen og de to andre damene kom opp, hadde de med seg en tralle med masse klær fra junkyard. Gjett om jeg siklet etter klærne! Vi fikk rundt på hotellet og fant kule locations til shooten. Hotellet var jo helt perfekt til shooten mener jeg, farger og detaljer – alt bare strålte. Jeg og Anniken hadde plukket ut 3 antrekk selv, mens Josefin valgte ut 2 antrekk hun ønsker vi skulle ta bilder i. Under shooten hadde jeg trodd jeg ville være utrolig nervøs men det gikk veldig bra føler jeg. Anniken var råflink og fikk utrolig bra bilder. Jeg er veldig spent på å se resultatet av shooten og skal selvfølgelig dele dem på bloggen.

Bussen hjem til Oslo gikk ikke før 17:30 og vi var ferdige litt rundt 14:00, så derfor fikk vi tatt en buss som gikk tidligere. Det var veldig deilig for både meg og Anniken. Tok og kjøpte oss god mat før vi skulle sitte på bussen i 4 timer i strekk. Denne gangen tok det mye kortere tid følte jeg ettersom jeg sov mer. Da vi endelig var fremme på Oslo S hadde Anniken flaks som fikk et tog som gikk om bare noen minutter mens jeg ble alene på Oslo S i 25 minutter ca.

Jeg er faktisk stolt over meg selv over å ha taklet det. Aldri før har jeg reist alene, gått alene blant så mange mennesker – jeg er snart 19 by the way. Jeg føler meg ikke trygg, jeg er redd og vil bare bort fra slike situasjoner når de oppstår. Jeg aner ikke hva det er, men jeg blir vettskremt av å være alene blant mange mennesker. Så at dette gikk så bra uten problemer får meg til å smile. Jeg er ikke vandt til å reise alene til steder, så i løpet av snart 19 år tok jeg tog alene for første gang hjem til lille Moss.

25 kommentarer
    1. Hørtes utrolig koselig ut.
      Selv er jeg enig med at det er skummelt rundt andre. Hadde ikke klart det selv. Jeg tørr ikke ta bussen inn til byen alene en gang, nesten. Har gjort det, men er redd hver gang.

    2. Cathrine F: Tør det ikke selv, har gjort det en gang – og det ble uventet. Skulle ta tog inn til Oslo S for å møte Didrik der. Enkelt og greit, men plutselig måtte toget stoppe i Ski så vi måtte ta buss. Aldri vært så stresset og redd før. Fulgte etter mennesker jeg ikke ante hvem var kun for å komme på rett sted..

    3. Så fine bilder! Åh, jeg føler veldig med deg der, jeg er livredd for å gå alene! Jeg tør nesten ikke gå alene til og fra skolen på lyse dagen, og skolen min er 5-10 min gåtur unna.. Det er så kjedelig når man skal være redd for sånt! Men det er bra at du klarte det 🙂

    4. Du er tøff! Jeg har det på samme måte som deg, takler ikke å dra steder alene. Jeg er 19 nå, men en mnd før jeg ble 19 dro jeg til København alene, uten å kjenne noen av de jeg var med, vi var 70stk til sammen. DET var/er jeg stolt over. Jeg turte ikke å gå på butikken hjemme(som er ca 500m unna huset mitt) før for 3 måneder siden.
      Har du blitt modell for junkyard? De har hvertfall funnet perfekt jente til å vise frem klærne sine :)!

    5. caileag: Wow…. Det hadde jeg faktisk aldri blitt med på, så det skal du virkelig ha for! Det er mitt andre oppdrag for Junkyard, forhåpentligvis blir jeg kanskje en fast modell for dem, men til nå har det vært for moro altså 🙂 Er uansett takknemlig for å ha fått vært med på dette!

    6. Kjempe fin blogg du har, et fint design også! Men ønsker du å friske det opp litt? Nå som vi går inn i mørkere tider kan det være deilig å få en ny, lys og fin blogg! Jeg velger ut en av leserne mine til å få et spesiallaget, personlig design! Helt gratis 🙂 Meld deg på da vel, det er ikke så veldig lenge til vinneren trekkes. Påmelding, og mer informasjon, finner du i mitt nyeste innlegg.

    7. Jeg er like gammel som deg, og jeg flyttet hjemmefra i august fra Fredrikstad til Oslo for å studere. Jeg hadde heller aldri trodd at jeg skulle tørre det. Nå bor jeg alene i Oslo. Tenk å flytte alene tl en by hvor du ikke kjenner noen. Men det har gått veldig fint, selvom jeg savner mamma og familien, og alle vennene mine som er spredt rundt omkring hver eneste dag. Du må bare tørre å ta det første steget ut, madeleine. Det er bare å bli vant til det. 19 år er ingen alder, men man må lære seg å bli selvstendig. Det er slik livet er. Gleder meg som en unge til å bo hjemme i jula, da.. For det å være student og bo alene tar hardt på.

    8. Anonym: Må si du er utrolig tøff som har gjort det, misunner deg faktisk. Jeg er så avhengig av å ha mine nærmeste rundt meg, alltid ha noen i huset og aldri være alene. Selvfølgelig er det koselig å være litt alene, men tanken på å være et helt annet sted skremmer meg sånn. Men forhåpentligvis får jeg motet til å gjøre det samme som deg. Du får kose deg ekstra mye i julen <3

    9. Det var koselig å snakke med deg når vi ventet på toget, selv om det ikke var så lenge da dessverre. Men tog går når de går, er ikke noe å få gjort med det… <3
      Når det kommer til reising så reiser jeg til og fra Oslo på tirsdager og onsdager. Dette er sammen med ei venninne, men det hender at jeg reiser alene også. Jeg har blitt ganske vant til det så for meg er ikke dette noe problem. Men det skal sies at jeg er ikke like komfortabel med å gå rundt i Oslo's gater helt alene på kveldstid. 🙂

    10. Høres veldig spennende og gøy ut! Digger antrekket ditt på bildet 🙂 Og flink du var som reiste alene på den måten! Det gjelder å prøve, så går det bedre og bedre for hver gang 🙂

    11. MÅ bare si det. Du er så utrolig vakker, naturlig vakker med et fantastisk smil! Det lyser sjarm og karisma av deg!
      Du kommer garantert til å nå langt 🙂 Stå på! 🙂

    12. Trine: Når det gjelder Oslo’s gater på kveldene, det er bare skrekkelig. Jeg gikk sammen med en venninne og da kom det så mange mot oss at jeg var redd jeg faktisk skulle bli voldtatt eller knivstukket. Jeg tenker alltid det verste..

      Over til en annen sak! Du reddet dagen min da du satt deg ved siden av meg, det var så koselig og fikk tiden til å gå veldig fort. Hadde faktisk ikke turt å gjøre noe slikt selv, så det skal du ha for <3

    13. Du har utrolig kul stil! Du er mitt forbildet 😀
      Håper du tar turen innom Bergen en gang, og hvis eg er heldig nok får eg møte deg en gang i livet 🙂

    14. Digger bloggen din! Du er sykt stor inspirasjon for meg, hehe.
      Selv syns jeg ikke det er skummelt å ta tog eller buss alene, tok buss tre timer alene første gang når jeg var 11-12 år. Tror jeg er heldig med at jeg ikke er redd for det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg