CANON POWERSHOT G16

Aldri i verden trodd at en så lite kamera, et så enkelt kamera kunne være så bra som det Canon PowerShot G16 er. Jeg er ingen kamera-ekspert, men jeg har Canon Eos 600D. Dere må nok tro jeg er gal, men jeg foretrekker dette lille kameraet Canon PowerShot G16 fremfor Canon Eos 600D. Jeg har kun prøvd dette kameraet i èn dag. Men skal jaggu meg bli spennende å prøve det ut ukene fremover. Jeg har tatt bilder av masse forskjellige produkter på rommet mitt for å se hvordan fokuset blir, like bra på hvert eneste bildet.

Jeg vil kalle dette kameraet for proffenes kompakte alternativ. Det er så lite at det ikke tar noe særlig plass, det knipser bilder vannvittig fort og det er helt supert fokus på det. Selv om jeg har et speilrefleks kamera tar jeg det ikke så ofte med meg når jeg skal ting, grunnen er fordi det er veldig stort og derfor litt skummelt å vandre rundt med det. Nå som jeg har PowerShot kan jeg endelig ta det med meg overalt uten å tenke på at det vil ta stor plass. PowerShot G16 er koblet sammen med mobil og kamera via wifi, de bruker funksjonen for uskarp bakgrunn – dette kan jeg si meg helt enig i, kameraet er fantastisk bra. Denne siste funksjonen er G16 det eneste kompaktkameraet jeg vet om som har. Jeg ble veldig sjokkert over hvor raskt dette kameraet er, det kan ta opptil 9,3 bilder i sekundet og har full HD. En veldig viktig funskjon jeg digger er at det er høy maksimal ISO-følsomhet på det. PowerShot G16 koster 4 999 kroner, etter min mening er dette absolutt verdt prisen. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med dette kameraet. Tenk at noe så lite, kan være så bra.

Her ser dere kvaliteten på bildene som er tatt med kameraet over uten blits:

                                                                                                                                                                                    // Sponset

Hva synes dere?

27 kommentarer
    1. Virket ikke så bra, eller så er det bare feil instillinger du har brukt når du tok bildene, hehe! 🙂

    2. Charlotte: Man får ikke sett skarpheten som egentlig er på bilde pga designet på bloggen min, det blir litt blurret uansett om jeg hadde redigert på skarphet eller ikke. Men droppet skarpheten her og derfor ble det ekstra blurret pga designet..

    3. Det virker som om bildene blir veldig pixlete. Bildet AV kameraet er jo skarpere enn de bildene som kameraet har tatt, så jeg ser ikke helt at det er bloggdesignet. Menmen, ønsker meg uansett et sånt kamera, er veldig fint å ha noe lite og lett, istedenfor å drasse med seg den svære speilrefleksen 🙂

    4. Anonym: De er satt sammen i collage fra photoscape, alle blir slik dessverre.. Bildet av selve kameraet er tatt med blits og er skarpere på pcen enn på bloggen her. Det er alle bildene mine, får ikke ordnet det heller 🙁

    5. Hei. Jeg skal kjøpe nytt kamera! Mitt bruk er som regel bilder når jeg er på ferier ( altså reiser) jeg skal vil også ta litt portrettbilder med venner og sånt! Vilket kamera anbefaler du? Det nye ditt virker bra!:)

    6. Dt hørtes jo kjempe flott ut!:)) Utrolig fin collage! Og kvaliteten var jo bra,syns jeg. Dt så vertfall utrolig fint ut. :))
      Hvor er klokken med brun rem(?) fra?<3

    7. Digger bloggen din altformye! Hadde blitt superglad om du kunne tatt en titt på ig min: alohapandy
      Men når kommer del 2 av spørsmålsvideoen?
      Du er et stooort forbilde!!

    8. Pandy: Prøver å ordne kameraet, ble så dårlig kvalitet på min forrige så jeg ønsker å få det litt bedre før jeg publiserer en til 😀 Tusen takk!

    9. wow, dette kameraet hørtes og så kjempe bra ut. jeg sparer til nytt kamera, kanskje jeg skal bestille dette når jeg får nok penger?! Mangler litt mer enn 3000kr da(i sparebøssa) heh.. takk for tipset 🙂

    10. Canon Eos 600D stort?Søtt.Jeg har Canon 60D med batterigrep og syntes det er ett ganske hendig og greit kamera.
      Men ja G16 er knall bra.Har brukt G12 en hel del men jeg ender alltid opp med og bruke speilrefleksen i stede.

    11. Ivar Sæther: Må bare si en ting; Utrolig godt, hyggelig og sjokkerende at du som gutt “gidder” å kommentere på bloggen. Setter jeg veldig stor pris på 🙂 Så tusen takk og ha en super flott helg videre. Bruker dette kameraet hver eneste dag, og blir bare mer og mer fornøyd!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg