LITT TIRSDAGS SNAKK

Jeg beklager for utrolig kjedelige og tomme innlegg de siste dagene, men det har seg slik at jeg ikke har gjort en dritt. For å si det rett ut. Jeg har ikke villet sitte noe særlig på pcen, men jeg har i det minste publisert noe på bloggen – som jeg håper blir satt litt pris på. Jeg leste en kommentar i går, om at mine personlige innlegg er veldig savnet her på bloggen. Men etter mye fram og tilbake, vil jeg nok ikke dele noe særlig personlig på en stund. Jeg har opplevd mye den siste tiden, og før det også. Men etter jeg kom hjem fra Tyrkia, var det en ting jeg gruet meg til å gjøre, veie meg. I Tyrkia, spiste ingen av oss like normalt som vi gjør hjemme, sikkert på grunn av varmen og at man faktisk ble fortere mett. Og jeg som har en så unormal høy forbrenning, skjønte så klart at jeg ville gå ned i vekt i løpet av denne ferien. Jeg prøvde å få i meg nok med kjøtt og grønnsaker, men resultatet på vekten, det var ikke som jeg håpet på. Jeg har dessverre gått ned, og jeg vil ikke ned, jeg vil opp. Så jeg har i dag bestemt meg for å fokusere veldig på hva jeg spiser fremover, spise nok om dagen, få i meg NOK av det jeg trenger, så jeg kommer meg opp i vekt igjen. For å si det rett ut, føler jeg meg som dritt på grunn av et tall, og jeg vil ikke føle meg mer dritt nå på en stund. Nå kan det derfor bare gå en vei, og det er heldigvis oppover for meg. Og jeg beklager til dere som mener det er litt klaging fra meg på bloggen, men jeg må søren meg få lov til å ha det kjipt jeg også. 

Utenom akkurat det, har jeg det bedre enn bra for tiden. Så nå gjelder det bare å holde fokuset på den riktige veien fremover, så skal alt bli bra♥ Er det ikke rart, hvor fort du endelig blir kvitt et problem, så skal det plutselig dukke opp et nytt?


Slenger ved et bilde av dagens halve look.

Har du noe litt personlig du vil dele? – Skriv gjerne anonymt om det er det du vil♥

22 kommentarer
    1. Sliter selv med lav vekt og vil opp, men har et dillemma. Jeg liker virkelig ikke hvordan jeg ser ut. Føler meg klumpete og fæl hele tiden. Enda jeg er pitteliten og tynn. Har du noen som helst tips? Om hvordan man kan akseptere seg selv som man er?

    2. Uff, ja! Livet er som en berg og dalbane… Jeg veier meg ikke og har ikke gjort det på over et år, fordi når jeg først gjør det, så kan jeg bli veldig fokusert på det og dagen min blir ikke like glad igjen…
      Men er bra at du har det bedre og vil fokusere på den riktige veien fremover! Stå på! <3

    3. For et par år siden ville jeg ned i vekt. Jeg var jo tynn og fikk høre det hele tiden, men følte meg ikke komfortabel med meg selv. Jeg spiste mindre, det gikk dager hvor jeg nesten ikke spiste noen ting. Jeg gjorde det egentlig ganske bra på skolen, men hadde egentlig ikke overskudd til noe som helst. Alt gikk bedre etterhvert når jeg blant annet fortalte mamma og pappa om det, pluss at jeg hadde en gutt jeg stolte på. Og det har egentlig gått bra helt frem til nå. Men jeg er bleik. Veldig bleik. Det er ikke noe jeg kan noe for, det er på grunn av pigmentet mitt. Nå er jeg så utrolig lei av å høre at jeg er bleik. Får kommentarer nesten hver dag om at jeg er bleik, til og med fra mine beste venner. Og helt ærlig så gidder jeg ikke å gjøre noe med det. Gidder ikke å bruke mye penger på sol og øke sjansen min for hudkreft. Jeg orker heller ikke å bruke selvbruning. Men selv om jeg ikke gidder å gjøre noe med det så bryter det ned selvtilliten. Har begynt å bry meg mer om hvordan jeg ser ut og hvordan jeg oppfører meg. Og i det siste har jeg følt meg mer og mer tjukk. Rett og slett. Jeg håper så inderlig at jeg begynner å sulte meg igjen. Åh, måtte bare skrive ut. Håper det fortsetter å gå bra med deg fremover. Du virker så fantastisk på alle mulige måter!

    4. Hei, jeg trenger noen råd om kjærlighetssorg! Jeg og typengjorde det slutt, så ville han prøve på nytt men jeg var litt over han, men han var så romantisk og søt så når jeg først ble ening om at vi kunne prøve en siste gang,hadde vi sex, etter det slutta han å prate med meg! Det gikk fem dager etter vi hadde gjort det som han ikke prata til meg, og når jeg ringte han den femte dagen sa han at han ikke hadde noe mer å si til meg. Han sa vi ikke kunne være venner mer eller prate sammen eller møtes. Vi hadde vært sammen i over 1 og et halvt år, så jeg synes det er teit at det ikke går an å være voksne å være venner selv om vi ikke er sammen lenger. Jeg føler meg brukt, og han har forandra seg helt, jeg veit han er en drittsekk og at jeg fortjener mye bedre. Men jeg klarer bare ikke etter så lang tid sammen å slutte å prate med han helt, og miste kontakten til min aller beste venn, har du noen tips? Jeg klarer ikke å gå flere dager å falle sammen å begynne å grine, eller å gå å tenke på han hele tiden. Jeg orker ikke mer, og jeg klarer det ikke. Jeg trenger virkelig hjelp..

    5. Madde, du har en nyydelig kropp!!
      Ikke for tykk,ikke for tynn. Og husk at det bare er et tall, men gå opp i vekt hvis du føler deg bedre av den grunn:) jeg synes værtfall du er fin uansett

    6. Har du noen gang tenkt over hvor mye tid du bruker på å vente? Fra man står opp om morgenen tar vi i bruk hjelpemidler. Hjelpemidlene skal gjøre hverdagen litt enklere, men vi må fortsatt vente. Vente på at vannet blir varmt i dusjen, vente på at brødskiven ristes, vente på at kaffen trekker, vente på bussen til jobb, vente i køen til heisen, vente på at skoletimen starter, vente på at det er tid for lunsj, vente i bilkø, vente i kassa på butikken, vente på at lønnen kommer, og vente på at det snart blir fredag så helgen kan ringes inn.
      Du tenker antagelivis lite over at du venter store deler av dagen. Ikke bare fordi du har sosiale medier som kan underholde deg, men fordi du har et mål. Du vet at du ikke må vente lenge, og at før du vet ordet av det har du glemt at du ventet på bussen fordi du nå sitter på jobb. Tankene dine er avledet og fokuset er flyttet.
      Hva er det jeg venter på ?
      Vesentlig mindre, men samtidig så mye mer enn deg. Jeg ligger i sengen store deler av dagen, og er dermed min egen avleder. Jeg venter på svar. En behandling eller diagnose. Hver gang jeg utfordrer kroppen, venter jeg en sterk reaksjon. Jeg venter på lysere tider, jeg venter på å føle meg bedre. Ikke 100%, men nok til at jeg kan fungere i hverdagen. Jeg venter på å få livet mitt tilbake, og jeg har ingen fasit eller garanti på at jeg vil bli den personen jeg en gang var, men jeg vet at venting kan gjøre meg frustrert og jeg vet at det kan gjøre vondt.
      Derfor sluttet jeg å vente. Jeg begynte å leve i nuet og sekundet, og jeg sluttet og se bak meg. Det er nemlig ingen buss som har kommet til holdeplassen jeg står på nå, og derfor har jeg tatt bena fatt til jeg finner den riktige veien, eller den finner meg. Jeg ser på hver dag som en ny mulighet. En mulighet til å finne ut hva kroppen trenger. En mulighet til og dele mine erfaringer med andre, og en mulighet til å vise hvor sterk jeg er. Jeg ønsker ikke lenger å bli den jeg var før. Jeg er så mye sterkere nå. Jeg er klar for å ta fatt på hverdagens utfordringer og jeg har fått en ny giv som skal hjelpe meg til og nå lengre enn langt.
      Jeg venter på den riktige hjelpen, og jeg venter på en ny og bedre hverdag….

    7. Leit å høre at du har det kjipt på grunn av at du har gått ned i vekt. Men vær så snill og husk at det bare er et tall – det tallet definerer ikke om du har en sunn kropp eller ikke, og det definerer på ingen måte deg som person. Et tall skal ikke påvirke selvfølelsen og selvtilliten din! Jeg har selv noen kilo ekstra på kroppen, og det har jeg i grunn alltid hatt, utenom en periode for noen år siden hvor jeg fikk et anstrengt forhold til mat og gikk ned ca 8 kg på et halvt år. Nå har jeg gått opp alle de kiloene og litt til, men jeg føler meg bedre enn på lenge. Selvfølgelig skulle jeg ønske magen var flatere, lårene var strammere og at armene ikke dissa så fælt, men jeg har innsett at jeg er meg uansett. Om jeg så veier 40 kg eller 90 kg – vekta definerer ikke meg som person. Det tok mange år før jeg kom dit, men det er godt å endelig kunne ta tak i magefettet og le litt av det. Hva så liksom? Og slik er det andre veien også – om man har litt mindre fett på kroppen enn andre – hva så egentlig? Du er da Madeleine uansett, er du ikke? 🙂 Og hun virker som ei dritbra jente!

    8. Jeg vet du kan nå målet du ønsker, enten det er vekt eller andre ting. Jeg vet du klarer det. Jeg bare vet det.

    9. stakkars deg.. jeg har en sykt kjip deppeperiode nå, i helgen var alt sykt bra men nå – to dager etter suger det, pga en gutt

    10. jeg er syk og det er så sykt kjedelig… jeg føler det er så mye press nå fra skolen, fra foreldrene og masse ting jeg bare MÅ gjøre, så jeg har ikke tid til å være syk.. men samtidig så er det kanskje fint – slik at jeg får meg en ordentlig pause. jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, men tenker på det hele tiden nå..

    11. Det er lov å ha det kjipt og det skal være lov å finne veien tilbake uten å måtte stresse ekstra med det. Synes du er sterk og flink jeg. Jeg synes du skriver flotte innlegg uansett hvordan du har det, om du skjønner. Stå på <3

    12. Jeg synes jeg har sett det på deg, Madeleine, ikke bare at du har gått ned i vekt men at du ikke har hatt det så bra. Og jeg håper av hele mitt hjerte at du leser dette og virkelig kommer på rett spor igjen! Prøv hardt å spise nok, du er aktiv og har høy forbrenning, og du kan spise overraskende mye mer enn du tror uten å gå opp i vekt! Det er derfor kanskje en idé å planlegge når på dagen di skal spise og å overholde disse tidene. Ikke tenk så mye på hva, bare pass på å spise til faste tider så blodsukkeret holder seg stabilt og kroppen får næring! Du er utrolig sterk og flink, og en vakker jente <3 Håper det går bedre for deg så fort som mulig. Vekt er bare et tall, så ikke la det tallet gjøre så du går rundt og føler deg dritt.

    13. Åja, beklager for busende spørsmål ang. Han.
      Jeg synes det bare var så rart siden jeg har ikke fått det med meg når jeg leder bloggen din hverdag 🙁
      Nå fikk jeg vondt av at jeg spurte.. Huff angrer, unnskyld igjen 🙁
      Ønsker deg alt godt i fremtiden!

    14. Jeg mente: siden jeg har ikke fått det med meg når jeg leser bloggen din hverdag.
      Unnskyld for skrive feil. 🙂

    15. Hei 🙂 Vil bare si at du er veldig inspirerende og at for hver dag som går gleder jeg meg til å titte innom bloggen din. Synes det er kjempe artig at du vil dele litt personlige ting med leserne dine, men har FULL forståelse og mener det er på sin plass å ha litt privat liv 🙂 Så leit å høre at du sliter med vekten og synes at alle skal få ut det de mener og har på innsiden uten at det blir sett på som klagen. Lykke til videre og stå på slik som du gjør, du er virkelig bare helt rå bra! 😀

    16. Heihå! For tiden sliter jeg en del. Jeg vet ikke hva det er, men ingenting virker lyst for meg lenger. For noen dager siden gråt jeg. Det var første gang jeg gråt på litt over tre år! Jeg hater å gråte, og jeg har aldri følt meg så jævlig som jeg gjor da jeg gråt. Men de ble bedre. Jeg er egentlig en utrolig ulykkelig person, men håper at ting ordner seg snart!
      Du er en fantastisk person madde!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg