HÅRET MITT

Nå kan jeg også endelig ta meg helg, selv om jeg trodde jeg jobbet i morgen – noe jeg ikke gjør. Jeg er så surrete for tiden, og gud vet hvorfor. Jeg blir gal av meg selv… Det hadde jo vært så forbanna flott å møte opp på jobben i morgen og få smelt i ansiktet “men du jobber ikke i dag, Madeleine…”. Heldigvis slipper jeg å oppleve det, og det er jeg ganske glad for kan man si.

For 2 dager siden, tok mamma månedens klippen på håret mitt. – Det trengtes! Håret mitt var så slitt nå at det kan jeg ikke sette ord på. Det var så tørt og trist. Derfor er det utrolig deilig å endelig ha fått bort de cm som trengtes, for at håret mitt endelig kunne se friskt ut igjen. Nesten så jeg føler meg som et nytt mennesket etter å ha klippet håret mitt. Neida, joda, neida. Det er vel ekstra godt å høre fra andre at de legger merke til hvor sunt og friskt håret ditt er. Da føler man seg litt fantastisk, gjør man ikke?

Jeg klipper håret mitt hver 3 mnd, og da tar jeg kun det som trengs + litt til. For at jeg skal holde håret mitt sunt og friskt så lenge jeg klarer, før det på klippes igjen, har jeg noen tips å dele med dere:

♥  Sov med fletter, men ikke for stramme.

♥ Klipp håret regelmessig og klipp NOK. Det hjelper ikke å bare ta av et par cm, når du ser at det er mer som burde klippes bort.  

♥ Unngå å føne håret så ofte som mulig. La håret lufttørke og la håret være nede til det er helt tørt.

♥ Prøv å hold deg lengst mulig unna rettetang og krølltang, etter du har klippet håret. Nyt dagene hvor det er silkemykt og friskt, uten å måtte stelle det! (Ikke at jeg klarer å holde meg så lenge unna det men, hehe)

♥ Prøv å ikke ha håret så mye i strikk. Det “kveler” håret ditt. 

 Har du noen tips til hvordan man holder håret friskt og sunt?♥

12 kommentarer
    1. Jeg har hørt at du kan vaske håret for å holde det rent. Jeg trodde ikke på det først, men så sa vennene mine at håret lukter godt, at det så bedre ut osv, så jeg prøvde det. Det funker nokså bra. (:p)

    2. Håret ditt er såå fint! Gode tips! Har hørt at det hjelper å vaske håret i kaldt vann, men aner ikke om det hjelper haha

    3. Bruk en god kur, for å holde det fuktig og gi det nok næring.
      Ikke vask håret så ofte, dette tørker ut hodebunn, og resten av håret. Og gjør at hodebunn mister sine naturlige oljer.
      Om du skal bruke strikk, så bruk en uten metaller.
      Håret ditt ser kjempe fint ut! 😀

    4. Du burde kure det jevnlig, minst en gang i uka. og bruk olje i tuppene, i både tørt og håndkle tørt hår. Når du tar olje i tuppene på tørt hår så suger deg seg inn i hår-spissene og gir glans slik at det ikke ser tørt ut 🙂 nydelig hår 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg