MIDNIGHT ROMANCE

Goood torsdag, mine kjære lesere!♥ I hele dag har forkjølelsen gått over til det sykeste nyseanfallet. Nesten så jeg ble redd for at det ikke skulle stoppe noen ganger. Rekorden min hittil er å nyse 7 ganger på rad, kanskje jeg slår den ganske snart – håper at det ikke skjer. Formen min har ikke blitt noe bedre eller verre i dag, men like “ille”. Derfor har jeg tatt meg fri fra jobben i morgen så jeg kan ligge hjemme og bli frisk i stedet. Apropo rekord, i går kveld dro søsteren min og pappa for å kjøpe en ny kanin, ja, vi har allerede èn. Denne kaninen hadde blitt levert på en dør til en dame som bodde på en gård, og de som hadde vært eier av denne lille kaninen hadde bare forlatt den på døren til denne damen uten å ringe på eller noe som helst. Kaninen hadde derfor stått utenfor i kulden i flere timer. Dette synes jeg faktisk er så forbanna frekt gjort, og greit det bare er en kanin, men sånt gjør man bare ikke. Det er et dyr med følelser, og å bli forlatt på denne måten forstår jeg ikke at noen har samvittighet til å gjøre mot et dyr. De kunne i det minste kommet tilbake senere, så damen kunne tatt i mot denne kaninen med en gang. Men damen på gården hadde ikke plass til flere kaniner, så kaninen ble derfor levert i dyrebutikken der søsteren min jobber.

Da kaninen hadde kommet hit, tok det den maks 5 minutter før den allerede ristet på rumpa i været og tisset på meg. Da ble vi allerede skeptiske til denne kaninen, for vi har allerede hatt 4 tidligere kaniner som vi har hatt det samme problemet med. Denne gangen har vi vært heldige og fått en kanin som ikke har tisset ute en eneste gang. Så uheldigvis ble den svarte kaninen litt for mye, og minnet oss på fæle, stinkende gamle minner. Vi tok derfor et valg og leverte den tilbake etter bare 1 time. Så det er det korteste vi noensinne har hatt en kanin. Men ååh, den var utrolig kosete og så nydelig og liten… Ganske leit å måtte levere den tilbake, men håper virkelig den får et godt hjem et annet sted og en litt snillere eier som ikke forlater den på en så kald og slem måte. Jeg kjenner at jeg faktisk blir ganske irritert over å tenke på at denne kaninen bare ble forlatt, så derfor stopper jeg her nå haha.

Jeg har en annen ting jeg veldig gjerne vil vise dere, og det er nemlig en av mine nyeste dufter som jeg kjøpte i New York. Jeg har allerede vist den på innkjøpsvideoen. Men så fin og så godt som den lukter, måtte jeg bare vise den litt ekstra frem. Parfymen er fra Ralph Lauren og den heter Midnight Romance. Den har en utrolig stor blanding av forskjellige dufter, så for å fortelle kort hva den lukter er det en blanding av en sensuell og myk duft med innslag av blomster, eksotiske treslag og forførerisk musk. Kort fortalt: Veldig søt duft, men ikke for søt. Akkurat sånn jeg liker det! Noe som er veldig rart er at jeg liker ikke lukten av parfymen med en gang jeg tar den på, for den har en litt sterk lukt i starten. Men etter bare 5 minutter, lukter den allerede himmelsk så den måtte jeg bare ha.

Har du denne parfymen eller noen andre fra Ralph Lauren som du liker?♥

11 kommentarer
    1. Dere leverte tilbake en kanin etter en time fordi den tisset ute?! SELVFØLGELIG tisser kaninene utenom buret i begynnelsen. Det er et dyr, man kan ikke temme kaniner, dette er bare en vanesak fra eieren. Vi har hatt kaniner i tja, 6 år…. kaninene kan plutselig finne på å tisse på gulvet eller på oss, og dette er ikke annet enn eieren sin skyld – da man ikke skal ha de ute så lenge av gangen.
      Haha jeg må bare le, kaniner er ikke som hunder og katter og kan temmes. De gjør som de selv vil, og tisser om de må tisse, om de er redde eller ukomfortable.

    2. Jeg har kanin selv og er helt uenig i det de over sier. Jeg har hatt kaniner 2 ganger, og den ene kaninen vi hadde sluttet aldri å tisse ute. Den kaninen vi har nå går inn i buret sitt når den skal på do. Så kaniner kan faktisk kontrollere dette. Og forstår at dere er lei dette når det har skjedd 4 ganger med 4 forskjellige kaniner.

    3. Hva tror dere da? Man skal ikke ha kaninen løpende rundt i huset i flere timer uansett, de tisser ganske så ofte. Tror man bør tenke seg litt grundigere om dersom man skal få seg kanin som kjæledyr om man er redd for at de skal tisse. Jeez
      Det er INGENTING feil med kaninen. Utrolig tåpelig å levere inn kaninen for noe slikt, det er et dyr. Dyr er også forskjellige. Jeg hadde ledd meg skakk om noen hadde kommet inn i dyrebutikken for å levere tilbake kaninen pga. noe slikt.

    4. Amalie: Le deg skakk ihjel om det er det du trenger. Så klart er dyr forskjellige, derfor er det ikke slik at vi ønsker alle type dyr i huset, og hvert fall ikke de som hopper rundt og tisser overalt. Det har vi allerede opplevd tidligere, og da hadde vi denne kaninen i mange, mange år. Det ønsker vi ikke å ha en gang til. Vi har hatt kaniner helt siden vi var små, 5 forskjellige med den vi allerede har, så vet ganske godt hva vi snakker om og mener da vi bestemmer oss for enda en kanin. Men denne gangen ble det for mye.

      Vi er nå så heldige og har fått en super kanin som selv går inn i buret når den skal tisse, og at en annen kanin da skal komme å tisse hvor som helst, så vår andre kanin kommer til å reagere på lukt og gjøre akkurat det samme utenfor buret sier vi nei takk til 🙂 Vi har forskjellige meninger, men jeg ler hvertfall ikke av det du mener.

    5. Anonym: Godt noen forstår dette tilfellet, haha! Noen kaniner er man heldige med, som faktisk gjør fra seg i buret, mens andre gjør det utenfor. Vi har fått nok av disse kaninene som tisser overalt, og vil derfor si oss fornøyde med den vi har nå i stedet for å få en kanin til som gjør akkurat dette. Men absolutt, for de som synes vi er tåpelige som leverer tilbake denne kaninen, det godtar jeg. Men vi er 5 stk hjemme, og ikke alle godtar at en kanin skal tisse på alle dyre møbler og tepper vi har, så fort kaninen kommer ut av buret sitt. Sorry for at jeg ikke vil tørke opp tisset etter en kanin hele tiden, men da får heller en annen ta denne kaninen så får vi beholde kaninen vi allerede har hatt i flere mnd som faktisk vet hvor doen er. Flaks og uflaks, vi hadde flaks med den ene men uflaks med den andre. Vi prøvde, og mer får vi ikke gjort 🙂

    6. Må le av de over her. De fokuserer mer på at dere leverte tilbake en kanin, enn å faktisk reagere på de som forlot kaninen i kulden. Burde heller reagert på det siste mener nå jeg, dere gjorde kun det riktige for dere og det er det viktigste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg