GODE NYHETER

I går kveld kom brevet jeg hadde ventet på en stund. Dere husker for litt siden at jeg skrev et innlegg om brystene mine, og at jeg hadde undersøkt feilen med mine bryster hos min fastlege. Det ble bekreftet at dette var en medfødt feil (fordi forskjellen på puppene mine var såppass synlige), og at jeg hadde mulighet til å få dekket en operasjon av kommunen. Jeg har hatt 3 operasjoner tidligere på grunn av at jeg ble født uten et øre, så fordi legene skar opp i magen min og fjernet brusket fra det ene ribbeinet, har det dukket opp en klump under mitt høyre bryst som gjør det automatisk mye større enn min venstre pupp. Selvbildet mitt har derfor vært ganske ødelagt for å være helt ærlig. Jeg er så fucked up at jeg ikke klarer å akseptere akkurat denne feilen. Jeg har mange feil fra før av, så at det skulle dukke opp en feil til som bare har blitt verre med årene – det har gått innpå meg, veldig. Selv den dag i dag, hater jeg mesteparten av kroppen min på grunn av denne dumme feilen og det gjør jeg forbanna. Jeg vil elske min egen kropp, hvis jeg ikke kan komme så langt, vil jeg hvert fall kunne se på meg selv i speilet og tenke “wow, det ser bra nok ut”. Nei, jeg hater ikke utseendet mitt – men dere skjønner tegningen. Alle har feil man hater, og brystene mine er det jeg hater mest ved meg selv.

Etter at min kjære fastlege sendte inn et brev med beskrivelse på det hun hadde sett, fikk jeg endelig svar i går. Det var ikke en bekreftelse, men en innkalling. En innkalling tenker jeg er bedre enn ingenting. Så jeg må bare tenke positivt og håpe på det beste, jeg kan faktisk ikke gjøre annet. Eneste jeg er litt lei meg for er at denne innkallingen ikke er før i oktober. Så sommerkropp blir det ikke på meg i år, men neste år dere – da skal jeg i hvert fall være mer fornøyd med meg selv. Bare så ingen av dere misforstår, så er det ikke snakk om silikon. Jeg vil heller ta fett fra min egen kropp.


Bilde fra i dag etter jobben, før jeg dro videre til bursdagsselskapet til lillebroren til Didrik. – Måtte så klart handle inn litt nytt fra Urban.

Er det noe du sliter med å akseptere på din egen kropp?♥

24 kommentarer
    1. Hei, må bare si til deg at det skrives et øre, altså uten t. 🙂 Ellers bra blogging for tiden, ikke så mye reklame heldigvis!

    2. ååhh hurra!! <3 håper du får fikset det og blir glad <3 du fortjener å like degselv, det er fantastisk å like segselv
      vel, jeg prøver å like megselv, men er ikke så glad i lårene mine, både fordi arr (selvskading) men mest pga de er større enn de var før. men prøver å like megselv hver dag. blir vel bedre når jeg trener/går mer.

    3. Jeg tror ikke det finnes en eneste i hele verden som ikke har et eller aent kompleks med kroppen sin,- uansett hvor vakre de er. Du må være den peneste bloggeren i Norge, og det at du innrømmer kompleks er egentlig en ganske fin ting. På en annen måte ikke, for du fortjener å være fornøyd med deg selv! Masse lykke til, og håper det går din vei <3

    4. eg føler med deg. var igjennom samme operasjon sjølv i 2011. Men for meg var det eine brystet altfor stort og tungt for nakken min. sleit lenge med nakkeproblem, men kunne ikkje skjønna kor det kom fra. etter masse fram og tilbake på sjukehus fann dei ut dei måtte fjerna litt fra det eine brystet. 500g. det var ein stor lettelse, både for meg og nakken min. men det har jo ført med seg problem. sliter med litt skeivhetar på kroppen, men eg har lært og akseptera det. men det vil ikkje sei at eg er fornøgd, men det er sånn eg er no.
      så stå på! ta den tida du treng, snakk med dei nærmaste vennene dine. for det er aldri greit å vera aleina når du går gjennom noko sånnt.

    5. i am skinyy ,
      i can’t gain weight no matter how much i eat ..and i have a little boobs…
      butt……. anyway 😀
      health is the most important thing in life !

    6. Jeg sliter med å akseptere anklene mine…. av alle ting… Jeg er ganske tynn, veldig tynn og trent – Men av en eller annen grunn har ikke jeg slike smale ankler som de fleste andre jenter. hva ff, hater at man ikke kan se forskjell fra ankel till leggmuskel, haha 🙁 jenter ass

    7. du trenger ikke å være missfornøyd! du har vært forbildet mitt i maange år nå, stå på, dette vil gå bra!
      Jeg lurer på en liten ting… Jeg vil har lyst til å dra til syden i sommer, men jeg aner ikke hvor. Jeg har lest bloggen din i mange år nå, å har sett vær gang du har vært i syden er du dritbrun + at du har shoppet masse kult! Når jeg er i syden finner jeg nesten aldri kule klær.. Hvor er det du pleier å kjøpe ting når du er i syden? hehe håper du skjønner hva jeg mener:$

    8. Anonym: Åh, så koselig å høre! <3

      Jeg shoppet kun da jeg var 15-17 år i utlandet, for da likte jeg det jeg fant. Men nå shopper jeg ingenting fordi jeg aldri finner noe, så jeg skjønner akkurat hva du mener. Jeg pleide å handle ting i Tyrkia, i Side byen. Der hadde det alltid masse utvalg, men så klart ingenting ekte - som førte til veldig dårlig kvalitet på det jeg kjøpte..

    9. horsy: I really feel you… I have tried and tried, also eated more, but I just can’t gain weight as everyone else.. I have fat that burns SOO fast, and it sucks.

    10. Eirin: Dessverre trist at ingen jenter noensinne kan være helt fornøyde med kroppene sine, men sånn er det bare… Jeg vil bare takke deg kjempe mye for det du sier, virkelig gode ord som betyr mye <3

    11. Det er viktig å huske på at vi alle er unike. Jeg forstår at slike tilfeller sliter på selvtilliten, fordi det ikke anses som “normalt” i dette samfunnet. Men hva er egentlig normalt om vi tenker over det. Jeg synes det er utrolig kult av deg å være så åpen om det.. Bare det at du skriver om det, vil kanskje hjelpe mange jenter der ute. Husk – du er unik:)

    12. Dette høres bra ut 🙂 det kommer nok til å orneseg.
      Eg har eit dårlg syn på meg selv. Eg har også et bryst som er mindre enn det eine og det ødlegger litt.
      ps: Du er utrolig vakker jente. Har lest bloggen din ganke lenge nå, men har aldri komentert 😉 og er eit av mine forbilder.

    13. Det ene brystet mitt er mye mindre enn det andre og det er veldig synlig. Jeg har aldri hatt noen operasjon så jeg tror jeg bare er sånn fra naturens side :/

    14. Du er fantastisk pen. Ordentlig naturlig vakker 🙂
      Men når det kommer til operasjon, så må jeg nok skuffe deg og si at det er svært lite sannsynlig at du får en fettoverførings-operasjon på statens regning her i Norge. Det er ikke normal praksis å utføre denne operasjonen selv på private klinikker her i Norge en gang. Får man brystoperasjon i Norge vil det nok være silikon i så og si alle tilfeller, om man i et heletat får invilget operasjon (da kan man ikke velge hvordan inngrep man ønsker å få utført) 🙁 Men resultatet blir nok like flott uansett. Lykke til!

    15. Kine: Hei du, jeg har snakket med min fastlege som anbefalte meg fettoverførings-operasjon og det var det hun sa jeg burde ta. Så det er dette jeg skal inn for å sjekke, om feilen min er godkjent nok til å få dette dekket 🙂 Så krysser fingrene!

    16. ” Maddepaddee
      12.03.2015 kl.13:26
      Dessverre trist at ingen jenter noensinne kan være helt fornøyde med kroppene sine, men sånn er det bare… ”
      “ingen jenter noensinne”, nei det er ikke bare sånn. Jeg har fine bein, men ikke mellomrom oppe mellom låra. Jeg har stor og rund rumpe, men ikke stram. Bra mage, men ikke stram og sixpack (slik alle bilder på nett av jenter nå til dags er). Ikke markerte kinnbein eller et spesielt ansikt, men smilehull og fine øyne. Jeg jogger i ny og ne og tenker i blandt på hva jeg hiver i meg, men jeg går ikke på treningsstudio, har ikke et spesielt kosthold, drikker alkohol når jeg føler for det, og ja, lever som en normal 21 åring. Jeg har ikke et spesielt utseende, men alt blir bedre med en bra personlighet 😉 Jeg er ikke perfekt, men er helt fornøyd!
      Selvfølgelig dager og tider man føler seg som shit, men over all må man bare prøve å være fornøyd med det man har, for det er MEER en bra nok!

    17. Det er fint at man som et forbilde for mange unge kan innrømme at man også har komplekser. Det er jo noe de fleste kjenner seg igjen i. Men å si “ingen sommerkropp på meg i år heller”… Tenk deg litt om. En sommer kropp er jo simpelten bare en kropp man har når det er sommer, slike uttrykk burde vi jobbe i mot, spør du meg. Og mange jenter er faktisk fornøyde og det burde flere være. Jeg ble helt ærlig litt skuffa over å se en så overfladisk side av deg. Du er jo absolutt nydelig og det ser vel du også, ihvertfall på en god dag (vi jenter har jo våre gode og dårlige dager alle sammen, hehe). Jeg syns du burde prøve å akseptere de små “feil” du selv mener du har og fokusere mer på det positive! Du er flott!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg