GET READY – HAIR AND MAKEUP

// I samarbeid med Dr.Hauschka

I dag tenkte jeg å lage et litt mer utfyllende innlegg om hvordan jeg fikser meg, men ha ekstra fokus på foundation. Jeg har sjeldent brukt flytende foundation, egentlig for det har føltes ut som om jeg har på meg en maske som aldri helt tørker – det er fælt. Derfor har jeg gitt opp å prøve å finne den perfekte flytende foundation, og heller bare gått over til pudder som har vært ganske enkelt å bruke. Jeg fikk teste ut en flytende foundation fra Dr.Hauschka som både luktet godt og var god på huden. Den tørket veldig fort og var kjempe enkel å legge på. Jeg tror dette er første gangen jeg har funnet riktig farge til huden min og kanskje derfor resultatet ble så bra! Det jeg også likte godt med denne, var at den ikke fjerner fregnene mine (selv om jeg ikke er fan av dem, så er det kjekt å ha litt igjen av seg selv med sminke på). Den bare matter litt mer ut, samt gir huden en ekstra glød i hele ansiktet som jeg så enda bedre på bildene.

Dr.Hauschkas foundation er spesielt utviklet av intensivt pleiende, naturlige innholdsstoffer av høyeste kvalitet. Den innebærer granatepleessens, macadamia – og kokosolje som bevarer hudens fuktighetsvinå og gir den beskyttelse. Akkurat det, var det jeg la merke til – at huden min fremdeles var like fuktig etter å ha påført den. Andre ganger har jeg bare følt det stikk motsatte, tørket hud og nei vettu hva.. Det fantastiske med kremen er at den ikke legger seg som et lag, men heller glatter ut ujevnheter i ansiktet ditt. Disse kan du få i 5 forskjellige, og fargen som passet best til min hudtype var chestnut. Du kan lese mer om produktet her og kan få kjøpt makeup produktene her.

Det første jeg starter med er å jevne ut kremen med en svamp – som jeg kaller det, haha. Jeg liker ikke å jevne ut med en pensel/ børste og føler det ofte kan stikke, følge med hår og ikke blir like jevnt som det blir med en svamp.

Da blir resultatet slik:

Etter å ha jevnet ut kremen i hele ansiktet, gjenstår det å sminke seg ferdig så er man et steg nærmere ferdig!

Så… Sminken er på plass, hva gjenstår da? HÅRET! Alt du trenger til frisyren jeg skal vise dere i dag er noen hårspenner, strikker, blomstepynt til håret og selvfølgelig det geniale; Donuten. Her har jeg forskjellige størrelser, og bestemte meg for å bruke den minste i dag.

Viktigste for å få til denne frisyren er å ha en stram og høy hestehale. Deretter tar du hår-donuten og fester den rundt hestehalen, slik at alt håret i hestehalen er på innsiden. Når det er gjort, gjenstår det å skjule denne hår-donuten og da må du dekke til med håret slik at hår-donuten er godt gjemt.

For å holde håret ditt formet som en donut, må du huske på å feste på en hårstrikk slik at det holder seg der. Etter det er gjort, starter du med å surre/ eller flette håret ditt slik at det ikke står til alle kanter. Deretter drar du håret så mange ganger rundt hår-donuten som du klarer, og fest håret med hårspenner. Avslutt med litt ekstra på hodet, og mitt valg var derfor hvite blomster!

Resultat:


Et tips til andre med babyhår: Bruk gjerne litt ekstra hårspray så det holder seg liggende, hehe.

Hva synes dere om sminken og frisyren min?♥

19 kommentarer

Siste innlegg