50 SPØRSMÅL

Jeg får bare bli med på blogg-bølgen som begynner å komme inn i bloggverden akkurat nå. Jeg vurderer å ha en spørsmålsrunde veldig snart, men tenker at det kan være litt greit og ikke minst moro med disse 50 spørsmålene som kommer fra ingensteder – if you know what I mean♥

1. Hva var det siste du skriblet ned på papir? Det siste jeg skrev ned er faktisk tannlegetime og time for nytt pass. Mitt går ut i mai, så er veldig kjekt å få dette i orden før jeg skal reise – hehe.

2. Hva har du alltid i vesken? Mobil, parfyme, deodorant, bodyspray, håndkrem, antibac, tyggis, lader, nøkler, lommebok og hårbørste.

3. Hva bestiller du på café? Jeg er ikke så veldig ofte på cafè, men når jeg først er der hender det at jeg bestiller gulrotkake, nachos og/ eller brus. Jeg smakte for første gang på iskaffen de har på Cafè Riis, og den må jeg bestille meg neste gang jeg er der.

4. Hvilke nettsider besøker du daglig? Det er Facebook, Twitter, Outlook, Blogg, VG, Moss-Avis, Kjendiser, Side2, Tumblr (dere kan gjerne følge meg HER), Asos, Nelly, Junkyard og Paypal.

5. Hvem ringer du til når du er sint/lei deg? Det blir selvfølgelig de som betyr mest for meg. Bestevennen min Ida, kjæresten min Didrik, søsteren min, mamma og pappa. Jeg har et veldig spesielt forhold til familien min som jeg er så takknemlig for å ha. Er det jenteproblemer, er det kjekt å gå til moren min eller søsteren min for eksempel. Men når det gjelder litt mer jobb-relaterte ting, er pappa veldig god å ha. Jeg kan virkelig dele alt med dem, og de er der alltid for meg♥

6. Hvilken farge er det på tannbørsten din? Lilla. Ikke at det er en farge jeg er veldig glad i, men så lenge jeg finner en tannbørste i soft, tar jeg fargen ingen andre hjemme har. Vil ikke oppleve å ta tannbørsten til noen andre, æsj haha.

7. Kan du bytte olje på bilen? Jeg har ikke lappen enda, men jeg har sett Ida bestevenninnen min bytte olje 2 ganger så jeg er ganske sikker på at jeg kan klare det òg.

8. Hva har du hatt av kjæledyr? Det første kjæredyret vi hadde var kanin, deretter fikk jeg mitt eget hamster som het Snippeline. Savner faktisk de gangene hun vekket meg på natten fordi hun ville ha solsikkefrø. Vi har også hatt silkemus, jeg hadde en beige mens søsteren min hadde en grå som hun kalte for Svarte Per. Husker ikke navnet på min men… Alt i alt har vi hatt kanin (som er favoritten til nå), hamster og silkemus.

9. Har du noen piercinger? Ingen piercinger bortsett fra i ørene mine. Jeg har to hull på venstre øre, og ett på det høyre øret. Jeg har faktisk aldri vært inne på tanken av å ta piercing andre steder på kroppen min. Det er fint på andre, men jeg liker det ikke på meg selv.

10. Norge på sitt beste? Altså, dette er overhodet ikke et vanskelig spørsmål å svare på. Desidert sommeren! Stranden med gode venninner, sene kvelder med venner, grilling og kos, og nei vettu hva… NÅ vil jeg ha sommer dere!

11. Hva gjør deg lei deg? Hm.. Jeg er veldig følsom så det er svært lite som skal til for at jeg blir lei meg. Det hater jeg faktisk. Jeg kan bla over på en kanal hvor det kun er noen minutter igjen av programmet, og er det en serie for eksempel – og det avslutter med en trist scene sitter jeg og griner for meg selv. Hahaha! Jeg blir veldig følsom når jeg ser på filmer. Etter at jeg så Fast and Furious 7 på kino i påsken, var jeg lei meg i 2 dager etter å ha sett den. Gråt på vei hjem i bilen med kjæresten, prøvde å skjule det så godt jeg kunne ved å stirre ut av vinduet. Jeg er også den personen som kan begynne å gråte av hva andre mennesker forteller at de har opplevd, jeg får liksom så vondt ovenfor dem…

12. Hva gjør deg glad? Jeg kunne skrevet et helt innlegg med hva som gjør meg glad. Men jeg kan jo fortelle dere noen ting i hvertfall! Jeg blir glad av å lage mat (og ikke minst spise mat), venner som er glade, reiser, legge meg i rent sengetøy nydusjet og barbert, dagen lønningen kommer inn på kontoen selvfølgelig, shopping (!!!!!), få andre i godt humør, ryddig rom, gjøre ting spontant, kino, følelsen av å mestre ting og ikke minst ♥DYR♥  Må jo bare avslutte med denne nydelige youtubevideoen:

13. Hva er drømmejobben din? Drømmejobb… Det viktigste for meg er å bare trives i jobben jeg har, at jeg tjener godt nok til å kunne forsørge meg og andre (hvis det er andre i livet mitt). Jeg har alltid hatt en drøm om å bli modell, men å lese intervjuer der modeller selv svarer – så høres det så jævlig ut. Kun drikke te dagen man skal på shoot eller gå catwalk, det funker ikke for meg. De har strenge dietter, og jeg spiser som jeg vil uansett om noen sier jeg må opp i vekt eller ned i vekt. Er det en annen ting jeg alltid har drømt om, så er det å jobbe med dyr. Å bare kose med dem daglig, mate dem – det hadde vært perfekt tror jeg, haha.

14. Abbonerer du på et ukeblad? Ja, det startet jeg med for litt over 1 måned siden. Jeg abbonerer på Det Nye. Det er alltid så mye inspirasjon å hente ut av magasiner, så det er ganske greit å lese litt blader for de som blogger. Alt fra skrivemåten til bilder inspirerer. Jeg vurderer å abbonere på et blad til, men hvilket?

15. Hva var det siste du kjøpte? Ehhhhhh, det var 10 pakker med nudler i kyllingsmak. Gotta love it!

16. Liker du kinesisk mat? Nei, jeg er ikke glad i kinesisk mat utenom frityrstekt kylling med ris – haha.

17. Når var du i kirken sist? Det var for 2 år siden, da min kjære farfar gikk bort. Det kom som et sjokk for alle, siden han var så frisk og sprek for alderen sin. Det verste er faktisk å være i et rom fullt av mennesker som sorger sammen med deg, men også litt godt. Farfar er veldig savnet, og du legger merke til at den humoren som alltid var tilstede er borte.

18. Hvilken farge liker du best på neglene dine? Hvit, grå, nude, lysebrun, svart, fransk manikyr og gull.

19. Har du noensinne vært i en ambulanse? Nei, og det håper jeg for gudsskyld ikke at jeg må oppleve heller.

21. Hvor lang tid bruker du om morningen? Hm, det er litt vanskelig å svare på egentlig. Har jeg dårlig tid, gjør jeg ting raskt, mens har jeg god tid bruker jeg alt for mye tid… Men når jeg skal på jobb, står jeg opp 07:45 og er klar når klokken er ca 08:30. Det kommer litt an på hvor mye jeg fikser meg osv, men som regel er jeg ferdigsminket og ferdig stelt hår and god to go!

22. Banner du ofte? Ja, jeg gjør det veldig ofte hvis jeg skal være ærlig. Men det er heldigvis ikke skikkelig fæle banneord. Jeg bruker for det meste å si faen og jævlig. Kan være alt fra “jævlig godt, faen så fin du er i dag” til å bruke det i anledninger hvor jeg er forbanna, da kan det gå mye i helvete, haha.

23. Hva er det lengste du har campet i et telt? En natt, hvertfall som jeg kommer på. Liker ikke å telte uansett, klamt, lukter ikke godt og nei, sengen min er mye bedre.

24. Hvor mange søsken har du? Kun en storesøster.

25. Hvor mange steder har du bodd? Jeg har bodd på samme stedet helt siden jeg ble født, og det sier jeg meg veldig fornøyd med!

26. Hvilken kroppsdel er du mest fornøyd med? Det sier vel sitt når det eneste jeg kommer på kanskje er føttene mine? LOL. Bør bli litt snillere mot meg selv, tror jeg.

27. Hvilken kroppsdel er du minst fornøyd med? Nå er det ikke sånn at jeg skal sitte å klage over ditten og datten. Men jeg er minst fornøyd med rumpa, magen og puppene mine. Men jeg har mine gode grunner til dette. Rumpa mi vil jeg ikke selv se på en gang, derfor dekker jeg rumpa mi til med store overdeler hver eneste dag. Magen min består av arr, mangler et ribbein som gjør at formen på magen min bare ser ganske rar ut. Puppene mine er i forskjellige størrelser, mer enn normalt som jeg har fått bekreftet av fastlegen min. Jeg skal heldigvis snart gå gjort noe med dette, og det gleder jeg meg til 🙂

28. Er det viktig å feire bursdager? Viktig og viktig, men det er så koselig! En dag hvor man feirer en spesiell person, det synes jeg man skal gjøre for å vise at man setter litt ekstra pris på den personen og ja, å feire bursdager er litt ekstra glede i hverdagen spør du meg. Det er koselig å bli sett, å bli satt pris på – så mye at noen vil tilbringe dagen sin med deg, for å feire deg.

29. Har du tatt vare på klesplagg fra du var liten? Nei, jeg har ikke tatt vare på noe klesplagg siden jeg var liten. Men jeg vet mamma og pappa har tatt vare på noen av skoene mine siden jeg var liten. Spesiel noen Nike sko, som er så søte, haha.

30. Nevn en ting som er irriterende ved å blogge? Det er vel at lesere forventer at man skal tåle å høre negative ting som seg selv, bare fordi man er blitt en offentlig person. Nei, bare fordi man er en offentlig person så er det ikke mer akseptert å rakke ned på den personen. Det er ikke greit uansett hvem du er. Jeg har hørt jeg har for stor nese, for stor munn, stygge tenner, burde legge på meg osv. Sånne ting forstår jeg ikke at folk finner greit å kommentere. Men enda verre er det hvis de føler seg bedre etter å ha publisert noe negativt om en blogger…


32. Hvor mange glass vann drikker du hver dag?
Uff, det er ikke mange glass skal jeg si deg… Kanskje 2-3 glass? Dette er noe jeg prøver å bli flinkere til, men er så vanskelig å drikke når du ikke er tørst føler jeg. Andre som også føler det slik eller er det bare meg?

33. Når legger du deg om kvelden? Når jeg har fri fra jobben kan jeg legge meg alt fra 23-05 på natten. Likevel sover jeg aldri lenger enn til 12:00 uansett, så døgnrytmen kommer fort på plass igjen. Da dagene jeg jobber, prøver jeg å legge meg senest 00:00.

34. Favorittfag på skolen? Nå har jeg ikke gått på skolen på over 2 år, men jeg elsket gym. Kommunikasjon og kultur-kunnskap var også et fag jeg likte godt.

35. Potetgull eller smågodt? JA TAKK BEGGE DELER!

36. Siste filmen du så? Fast and Furious 7. Slutten er virkelig det fineste og tristeste♥

37. Det mest romantiske du har gjort? Det må nok ha vært å ha overrasket kjæresten på bursdagen med roser på gulvet, favoritt middagen hans på bordet og Louis Vuitton sko som gave. Tror ikke jeg har sett større øyne enn den dagen han pakket opp gaven sin.

38. Den perfekte vertinnegaven? Hm, roser er vel aldri feil? Hvis ikke noe annet snacks ved siden av kanskje!

39. Hvor gammel er faren din? Han er 56 år.

40. Har du vært i avisen? Ja, både i dagbladet, Veckorevyn og Moss-Avis. Dagbladet gjaldt instagram-kjendiser, Veckorevyn handlet om mote og Moss-Avis skrev om meg pga bloggen hadde gjort en stor suksess.

41. Et sitat du liker? “Maybe home is nothing but two arms holding you tight when you’re at your worst.”

42. Hvem var den siste som gjorde noe ekstra spesielt for deg? Det husker jeg faktisk ikke, så det må nok være en stund siden.

43. Hvem er forbildet ditt? Jeg har faktisk ingen forbilder.

44. Er du forfengelig? Tja, til en viss grad kanskje.

45. Finnes det noe du virkelig har lyst til å gjøre, men ikke har hatt mulighet, tid eller råd til? Jeg har veldig lyst til å dra til et sted og ta godt vare på alle mulige dyr. Dette gjelder også for barn i fattige land, jeg tror det ville blitt en lærerik opplevelse for meg. Å reise jorda rundt, det hadde vært noe det. Men når man gjør dette, så er det så mye jeg føler man må gi slipp på. Og det er ikke jeg noe særlig flink på. Noe annet som jeg ikke har råd til, men som jeg virkelig vil gjøre en gang er å dra til et annet land, på et skikkelig luksuriøst hotell og bare skjemme seg selv bort som bare pokker.

 46. Har du vært gift eller forlovet? Nei, men jeg har fått spørsmålet “vil du gifte deg med meg?”. Jeg ønsker å gifte meg når jeg blir litt eldre. Jeg tror dette fører to mennesker enda nærmere hverandre, og andre rundt dem vet at de er tatt – som jeg synes er viktig å respektere. Det er noe så fint, og også en tradisjon i vår familie så dette er virkelig noe jeg ønsker. Men ikke noe stort bryllup, bare med de nærmeste som virkelig er der for deg. Det er det viktigste♥

47. Hva kjøper du helst: Klær, vesker eller sko? Klær! Sko får jeg for det meste sponset, mens klær er noe jeg handler mest selv. Vesker kjøper jeg ikke mye av, jeg har jo nå kjøpt favoritt vesken min I New York fra Versace, så hvorfor kjøpe en til? Det holder med en dyr veske hvert fall nå 🙂

48. Føler du deg ung eller gammel for alderen? Hm, jeg føler meg ikke akkurat gammel – men kanskje mer moden enn veldig mange andre på min alder. Jeg føler meg ung, men moden. Grunnen til dette er vel veldig mye for det jeg har gått igjennom i livet mitt, både psykisk og fysisk smerte. Brått kom det til et nivå, der jeg måtte bli den voksne i situasjonen og føle på et ansvar ikke mange andre på min alder hadde. For å ikke glemme økonomi! Der har jeg lært meg veldig mye, som jeg skal ta med meg videre i livet. Jeg føler meg veldig voksen av meg pga sparing osv, det tror jeg er en av de første stegene til å faktisk bli voksen. Lære seg om sparing, pengebruk, verdien av ting and so on.

49. Hvilke uvaner har du? Å sove lenger enn det jeg trenger, bite negler, bruker veldig lang tid på å drikke opp noe, lage middag til frokost og si hæ hele tiden. Det er sykt irriterende selv for meg, så tenk på de stakkarslige menneskene som omgås med meg…

50. Hva skal du gjøre når du er ferdig med alle spørsmålene? Lage meg en alt for sen frokost/ middag…. Så fort jeg våknet i dag, slang jeg meg over godteriet jeg har på rommet mitt og ble mett på det. Men så har dette innlegget også tatt nesten 2 time å svare på, så nå ser jeg frem til kylling med stekt ris, egg, grønnsaker, creme fraice og kikkomen med sursøtsaus♥ Begynner alltid med masse annet, når jeg egentlig skal blogge..

Likte dere dette innlegget?♥

22 kommentarer
    1. hei, den parfymen du har i vesken elsker jeg og jeg harbrukt den opp, men finner den ingen plass. Hvor kjøpte du den?

    2. K: Kopierte spørsmålene fra bloggen hennes, så brått klarte jeg å hoppe over et spørsmål å svare på det selv… Er endret nå! Beklager dum feil 🙂

    3. Susanne Aa.: Som jeg svarte hun over, kopierte alle spørsmålene fra bloggen til Andrea. Så da ble det et spørsmål jeg fikk hoppet over ved en feil. Men det er nå endret! Det beklager jeg for 🙂

    4. Eivor: Denne kjøpte jeg på Vita Exclusive. Jeg tror de fremdeles skal ha disse i butikkene 🙂 Den lukter himmelsk! Hvis ikke kan du gå på nettsiden deres og bestille derfra, om den ikke er på nettsiden – sjekk ut på Ebay.

    5. WOW, nr. 49 er helt syk! Jeg har akkurat de samme uvanene 😛 Jeg sier hæ seriøst HELE tiden, og bruker kanskje 1 time på å bli ferdig med en kopp vann for eksempel, hahha. Drikker også så lite vann, at jeg følr med skikkelig dehydrert. En gang drakk jeg ikke vann på 3 dager, overlevde med iste 😛

    6. Kan du skrive noe om hvordan dere får forholdet deres fungere så bra, over så lang tid? Hvordan beholder dere spenningen og gnisten? Hvordan unngår dere at ting blir rutiner og småkjedelig etter så lang tid? 🙂

    7. Anonym: Jeg er utrolig heldig som fant en som ikke bare er en kjæreste for meg, men også en bestevenn. De kjedelige tingene, som å bare sitte i et rom – blir automatisk hyggeligere med denne personen rundt seg. Du vil til slutt ikke være alene, siden halve delen av deg plutselig er et annet sted og det kjenner man. Er dere borte fra hverandre, ring en gang i mellom bare for å snakke eller tekste!

      Det hjelper å spørre den andre personen om hva som gjør den glad. Prøve å få til kinodate, middagsdate, gå turer, reise steder og bare kosekvelder sammen. Sånne ting er alltid koselig å gjøre sammen! Husk alltid å fortell hvor glad du er i den personen, eller bare gi kjæresten et kompliment – det gjør susen skal jeg si deg 🙂

      Hvordan forholdet har fungert i så lang tid, det er fordi man blir mer og mer kjent med hverandre for hver dag som går. Du vet hva som irriterer denne personen, du vet hva som gjør personen glad. Så prøv å unngå de irriterende tingene, sett regler i forholdet og da går det veldig fint. Har du noe på hjertet, alltid si det uansett hva – det hjelper ikke å holde det inne, det blir ikke bedre da.

    8. Har lest på flere blogger i det siste dette med bytting av olje..lurer på om det faktisk er ‘bytting’ av olje som menes eller peiling/påfyll av olje? Bytting av olje er en omstendig prosess som gjøres sjeldent, og ofte av verksted. Ingen kritisering! Kudos hvis du kan påfyll også 😛

    9. Du er jo perfekt! Jeg unngår faktisk å lese bloggen din fordi du er så pen at jeg blir veldig sjalu, haha. Klarer ikke å skjønne at du er missfornøyd med noe på deg selv, for du er fuckins perfekt! Blir null problem for deg å bli modell om du ønsker det, nydelig jente, rett og slett!

    10. Anonym: Nei, ikke fridd – bare spurt om jeg vil en gang, men det var bare å få en bekreftelse på det hvis du forstår. Jeg vil ikke gifte meg/ forlove meg nå, men om noen år så vil jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg