LEGE OG SYKEHUS BESØK

I hele dag har jeg tilbragt dagen min hos legen og på sykehuset. Jeg bestilte hastetime for 2 dager siden hos legen, fordi jeg virkelig trenger svar på noe som vokser under kjeven min. Før jeg forteller noe mer, må jeg jo bare fortelle at dagen min startet med at jeg våknet opp til at operasjonsøret mitt blødde, just perfect!!!! Som om jeg ikke allerede hadde nok problemer å fokusere på. For omtrent 1 mnd siden, vokse det en klump på venstre side som ble ca 3 cm stor, og den forsvant etter noen dager uten at jeg føle noe ubehag. Plutselig dukket denne klumpen opp på høyre side av kjeven min for et par dager siden og er ca 4-5 cm stor nå og er vond. Det er ikke godt å komme borti den, bare å få dyttet puten min under kjeven gir litt ubehag. Dette er jeg dritt lei nå, for blir jeg kvitt noen smerter, dukker det opp nye for tiden. Legen min hadde dessverre ingen svar på hva dette var, og ville derfor bare ta en rask blodprøve for å se om det var noen bakterier. Jeg lå på tallet 8 på denne prøven, som er veldig normalt og betyr at jeg ikke har noe særlig bakterier i blodet fikk jeg beskjed om. Så vi begge satt der uten å vite hva denne klumpen var..

Etter svarene på blodprøven, ønsket han at jeg skulle komme meg raskt opp på Østfold Sykehus for å få tatt ultralyd. Da jeg kom frem var det veldig mye venting så klart, og så kommer det en sykepleier som spør om jeg har blitt sendt på feil sykehus, da sa jeg nei, for jeg var på riktig. De mente jeg kanskje skulle helt til Fredrikstad Sykehus for å undersøke dette, men så får jeg beskjed etter enda mer venting at de ikke får tatt ultralyd av meg i dag, fordi de har ingen til å vurdere dette før i morgen. Så klumpen får bli et ubesvart mysterium et døgn til. Jeg har time rundt 10 tiden i morgen på sykehuset, og håper virkelig på svar! Krysser fingrene for at den ikke vokser enda mer, for den er nå så synlig at jeg har dobbelhake på èn side. I tillegg kan jeg ikke se for mye opp med hodet, for da får jeg vondt. Jeg håper på det beste, og at det ikke må en operasjon til for å få fjernet denne klumpen, men vi får se! 🙂


Her ser dere da forskjellen på begge sidene mine, kjeven min har rett og slett forsvunnet på høyre side.

Noen som har hatt lignende før?

22 kommentarer
    1. Jeg fikk en slik klump da jeg hadde kyssesyken, og smertene var akkurat slik du beskriver de. Har du hatt kyssesyken?

    2. Er så kjipt å leve i “uvisshet”. Kjenner godt til venting når det kommer til sykehus… Jeg fikk også for noen måneder siden en diger hevelse under kjeven (høgre side). Jeg trodde først at jeg hadde fått en alergisk reaksjon på noe jeg hadde spist siden hevelsen begynte kort tid etter inntaket av mat. Jeg satt våken hele natten, redd for å bli kvelt siden hevelsen bare ble større og det samme gjaldt ubehaget. Helsigvis forsvant hevelsen etter 24t og jeg har ikke hatt det igjen. Legen lurte på om det kunne være stein i en spyttkjertel under tunga ettersom jeg hadde en liten hard klump der. Får håpe det ikke er noe alvorlig som har skjedd deg og at du blir fort bedre og forhåpentligvis snart får svar 🙂 God bedring og lykke til!

    3. Kan være kyssesyke, men det skulle da slått ut på prøvene uten at du måtte ta ultralyd, men det kan også være en hoven kjertel-dette kan også være vondt. Håper du få kjapt svar på ultralyden 🙂
      God Bedring 🙂

    4. så skummelt, jeg oppdaget igår en helt likt klump på meg selv, med like smerter som du beskriver.. du må oppdatere om hva det er for noe!

    5. Hadde det vært kyssesyken, så hadde du vært hoven i begge mandlene, og øynene dine hadde også vært veldig hovne. Magen hadde også vært større, pga milten er betent. Og som de sier over, da hadde også betennelsen din vært skyhøy. Lykke til i morgen <3

    6. Ligner på lymfekjertel.. Men legen burde jo vite hva det er 🙂 Har det selv, og noen ganger er de veldig hovne og gjør veldig vondt 🙂 Men ikke noe farlig!

    7. Har hatt selv det i over 2 år (kommer og gå) dessverre fant ikke legen min heller ut hva grunn var eller hva det var. Ifjår kom det igjen, oppsøkte lege her i Tyskland ble sendt til en radiolog, tok ultralyd fant flere små og store lymfeknutter. Det var ikke farlig heldigvis!

    8. “blodprøven” du tok kalles crp, den hadde vært høyere enn 8, om du hadde kyssesyken, dette bare for å berolige deg. Jeg er snart sykepeleier, og er ganske sikker på dette. Håper du finner ut av hva kulen kommer av snart :-)!

    9. Du burde ikke være så sikker på det Lene. Jeg hadde kyssesyken desember 2013, var syk hele november og desember, tok stadig nye blodprøver som ikke slo ut på noen ting, det var altså et mysterium. 2 juledag slo kyssesyke prøven ut og legen på legevakten mente jeg hadde gått siden tidlig november med det, det slår ikke alltid ut på crp og mononukleose prøven. Jobber selv på sykehuset og klarte ikke å se det selv.
      Så Madde, vær heller skeptisk og heller motta en bedre nyhet. Ser ut som en betent lymfekjertel :))

    10. Den kulen ser kjent ut. Var hos legen i høst med kul på ene siden av halsen, under kjeven. Legen trodde det var kyssesyke, tok blodprøve( viste litt bakterier, men ingenting mer) ble sendt hjem, var syk i en liten periode, og slo meg til ro med at det kunne være mild form for kyssesyke. Men nå og da i ettertid har denne kulen kommet og gått, noen ganger mer hoven enn andre, men så lenge legen påstår at det er en ufarlig lymfeknute som hovner opp, og at dette kan holde på i flere år( at den kommer og går) så har jeg rett og slett bare latt være å ta på den så mye, og det er foreløpig gått greit. 🙂 Håper du finner ut hva det er, lykke til!

    11. Jeg har hatt noe lignende, men for meg er det spyttkjetlene som hovner opp. Får sterke smerter når jeg spiser. Nå har jeg fått en diagnose på det da, men håper for all del at du blir frisk så fort som mulig. Slike kjevegreier er helt forferdelig. God bedring 🙂

    12. Maybe mononucleosis .. i was sick of mononucleosis without any other symptoms .. You will be OKEY ,it will pass,be patient !! Kissess and don’t take the smile off your face <3

    13. I have the same problem! After a specific meal, I have the same problem like you. My doctor of endocrinology, advised me to go to a cervical department. I haven’t been there yet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg