DÅRLIG START PÅ UKEN

Jeg har hatt en ganske dårlig start på denne uken, og det er kanskje ikke så veldig vanskelig å forstå. Jeg var igjen på nok en ultralyd klokken 10:50 med klumpen jeg har under haken min på høyre side. Denne gangen var det en annen lege som sjekket meg, og etter å ha sjekket meg sa han “kulen har dessverre ikke blitt mindre, så du må bli sendt til Fredrikstad sykehus kjappest mulig”. Det var ikke sånn jeg hadde forestilt meg at dagen skulle starte. Jeg ble hastesendt til Fredrikstad sykehus, men da vi kom dit visste ingen av legene hva jeg var der for, og de hadde tydeligvis ikke blitt særlig informert. Det synes jeg var veldig dårlig med tanke på at jeg måtte stresse meg inn dit, og deretter få vite at ingen visste hva jeg var der for så jeg da måtte vente 1 time før jeg hadde en lege som kunne sjekke meg. Jeg fikk beskjed om at jeg egentlig skulle blitt sendt direkte til Kalnes, og ikke dit jeg ble sendt. Enda kjipere var det å høre fra øre-nese-hals legen at jeg hadde kastet bort nærmere 500 kroner på ultralyd, da jeg skulle blitt sendt hit med en gang og ikke til ultralyd for sjekk 2 ganger av fastlegen min. De kan uansett ikke gjøre annet enn å sende meg videre til en som er spesialist, som legen selv sa. Men da vet jeg hvertfall det til neste gang.

Så etter å ha snakket litt med legen, gjaldt det å finne verktøyet han skulle bruke for å undersøke meg. Siden de har flyttet til Kalnes, måtte de finne annet verktøy som funket. Altså ikke det riktige, men noe som duger med tanke på at han egentlig ikke jobbet her. Det tok brått mye lenger tid siden de ikke fant noen ting og trengte batterier til lys osv. Men endelig finner de noe som kan brukes, og da får jeg beskjed om at de kommer til å stikke en lang sprøyte inn i klumpen for å få tatt en prøve. Det freaket meg litt ut, med tanke på at jeg har gått igjennom litt fæle ting i mine tidligere operasjoner. Brått kom det en sykepleier og sa til meg “Lukk igjen øynene dine, du kan ikke se dette!” mens hun holder meg for øynene så jeg ikke kan se noenting. Da freaket jeg enda mer ut, for jeg forstod ikke hva som foregikk. Jeg skvatt veldig da jeg kjente et langt stikk som gikk opp under haken min og at jeg kjente noe ble sugd ut. Jeg så ingenting, og jeg ante ikke hva som skulle komme ut av klumpen. Det var heldigvis over etter kort tid, og jeg fikk bekreftet av legen at dette enten er svuls, syste eller fettklump. Jeg kommer til å få svar i løpet av denne uken, så jeg håper på det beste, igjen. Det ble en overraskende lang dag for meg, med tanke på at jeg ikke var hjemme før 16:00.

Nå skal jeg ta meg en lang og varm dusj, før jeg skal lage meg noe godt til kveldsmat. Vi snakkes!

Har du hatt en bra start på uken?

18 kommentarer
    1. Utifra beskrivelsene dine om denne byllen i
      det første innlegget du skrev, og det du forteller her er jeg ganske sikker på at du har fått akkurat det samme jeg har hatt. Etter en ferietur i Kroatia kom jeg hjem med en hel lik kule plassert på eksakt samme sted. Smertene du beskriver er også helt lik mine. Jeg hadde det samme problemet med at legene ikke forsto hva denne byllen kunne være.
      Etter flere ultralyd besøk ble jeg fortalt at jeg hadde fått bakterier i halsen. Jeg ble også stukket med en lang nål i halsen for å prøve å suge ut innholdet i byllen. Dette var veldig ubehagelig, og desverre ikke veldig effektivt. Byllen ble ikke noe mindre og endte derfor opp med en operasjon. Operasjonen gikk fint, så om dette er tilfelle med deg også går det nok bra! Håper dette var til nytte.

    2. Håpar det ordnar seg for deg <3 Sender mange klemmar, det er ikkje noko kjekt å vere kasteball i helsesystemet :/ Ta hand om deg sjølv!

    3. Åååh så kjipt Madeleine! Krysser fingre og tær og alt mulig for deg!! Håper på det beste,virkelig <3 Vær positiv.

    4. Æsj så ekkelt, har også blitt hastesendt videre og du blir helt sann “hæ vent nå hva?” haha, men godt det ikke var noe skikkelig alvorlig som de ikke kan ta vekk! Du som meg vet vell hvor flinke legene er nå, er også et “ørebarn” og har vært utallige ganger inne så sykehus er jeg vandt med! Det ordner seg nok, håpe på det beste og kose deg super masse i mellomtiden! God bedring fineste Madeleine, lykke til med svar om kulen!

    5. Sikkert helt ufarlig, man får så mye rart 🙂 For noen år tilbake fikk jeg følelsen av å ha en stor klump i halsen som ikke ble borte. Klarte ikke svelge vanlig mat, fikk en slags kvelningsfølelse, det gikk da mye i yoghurter og nutridrikker. Var så fortvilet når legen ikke fant ut hva det var, og det eneste de kom fram til var at det kunne skyldes “stress”… Gikk med det i litt over 1 uke og plutselig forsvant denne “klumpen” av seg selv.
      Det går nok kjempebra dette! 🙂

    6. Christine: Åh gud, å ikke kunne spise ordentlig mat – da hadde jeg fått panikk! Men Når du nevner det kan skyldes stress, føler jeg meg vedig truffet. Jeg stresser alt for mye for tiden, og klarer ikke å slappe av. Så kanskje du er inne på noe der! Men vi får uansett håpe på det beste, haha 🙂

    7. Veldig kjip start på dagen, men det ordner seg nok snart! Søsteren min hadde en veldig lik klump på omtrent samme sted du har din, og hennes var en cyste. Hun fikk den fjernet kun noen måneder etter den ble oppdaget, og nå er alt helt fint, bortsett fra et lite arr fra operasjonen!
      Lykke til videre! :))

    8. Fikk frysninger når jeg leste om nåla, har hatt en lignene episode bare at den var en benmargsprøve. Den kilte helt sykt når det ble sugd ut, og jeg fikk litt sånn deja vi følelse nå. God bedring, håper på positive svar på prøva!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg