‘BOUT TIME

IIIIIIIIIIIIIIIH! Så fornøyd og gira er jeg akkurat nå. Og hvorfor jeg er det akkurat nå er fordi jeg endelig har kjøpt meg ett nytt kamera og objektiv. Jeg stusset veldig over om jeg skulle kjøpe meg ett ekstra objektiv til kameraet mitt Canon 600D eller om jeg skulle være litt yolo (ikke drep meg nå dere, hehe) og bare kjøre på med Olympus Pen og ett objektiv til. Etter timesvis med research på bloggfronten og på anbefalinger på nettet, var svaret ganske åpenbart. Visst pokker skal jeg dra ned til byen for å kjøpe meg Olympus Pen E- PL7 og objektivet 45mm f1.8. Med tanke på at jeg er blogger, så tror jeg dette kameraet vil passe meg perfekt og spesielt til antrekksbilder. Kameraet har alt jeg trenger og ser etter. Det er så lite og praktisk å ha med seg når man skal ut. Det kan fort bli litt tungt å drasse rundt på et speilreflekskamera – i tillegg til at det kan ta mye plass i vesken. Det kom totalt på nærmere 8000 kroner, for både kameraet og objektivet. Jeg ser på dette som en veldig god investering ettersom dette faktisk er jobben min, da må slikt til noen ganger. Det føles knallbra selvom jeg ikke har fått testet ut kameraet så veldig enda. Jeg har vært forkjølet helt siden søndag hvor jeg nyser hvert 10. minutt, øya renner som om jeg skal ha skrelt 100 løk, hodet mitt dunker som en ræva bass i en bil og nesen min renner som en foss. Simple as that! Jeg føler meg mye bedre i dag, men det er fortsatt litt som skal til for å bli helt frisk igjen. Så fort jeg er det, blir det å komme seg ut for å leke med det nye kameraet. Jeg kan derfor love dere mange flere antrekksbilder på bloggen fremover, for nå skal bildene bli bra og fokuset på topp. Gjelder bare å skaffe meg en paparazzi blant familien og venna så er dette i boks, hehe.

Ha en super torsdag!♥





Hva slags kamera har du?♥

16 kommentarer
    1. Gratulerer med nytt kamerakjøp 😀 Dette hjelper virkelig på bloggmotivasjonen! Jeg kjøpte nytt for 1 år siden, men har allerede lyst på et nytt igjen.. Men hallo, bloggbildene står jo for 99% av interessen til lesere, så derfor er det viktig med gode bilder føler jeg 🙂

    2. Hanne Mjåseth: Taaakk! 😀 Herregud, helt vannvittig hva det gjør med bloggmotivasjonen. Som du sier, føler jeg selv at en blogg med dårlig bilder er en generelt dårlig blogg. Jeg som faktisk har mer fokus på bilder enn tekst, burde hvertfall investere i litt bedre bilder og det er jeg virkelig klar for nå! Må forresten si at du hadde en nydelig blogg, du fikk deg nettopp en ny leser.

    3. GRATULERER MED NYTT KAMERA!!! Det er så stilfult og fint, du er heldig! Håper det står til forventningene 🙂 Ha en fin dag!

    4. jeg har sååå lyst til å kjøpe dette selv, eller jeg skal kjøpe dette selv. Prøver å selge speilreflekskameraet mitt først med alt av utstyr! Men jeg lurer på en ting om kameraet, vet du om det fokuserer automatisk om du filmer med det?:D

    5. Camilla: Jeg testet ut det litt i stad faktisk. Jeg satt fra pc-stolen og filmet alt fra tv, til neglelakker, blomster, hubbabubba og teksten på pcen og den fokuserer automatisk etter noen sekunder. Så dette kameraet har overrasket meg på alle måter hittil! Jeg tipper derfor at dette lille kameraet kan passe godt til sminkevideoer faktisk – det må jeg teste ut! 😀

    6. Nyydelig kamera! Kjøpte det selv for et par uker siden. Kanskje du kan svare meg på et spørsmål, det objektivet som var med kameraet.. Mitt er sååå stort, mye større enn på bildet ditt og på andre bilder jeg har sett? Er en sånn ekstra “unlock” del på objektivet som gjør det dobbelt så stort. Var det slik når du pakket det opp også, og vet du om det evnt går an å ta det av slik at objektivet ikke er så stort?

    7. Victoria: Mitt kamera er avslått på disse bildene, det er mye større når jeg har det på – så kanskje det kun er det? Regner med at alle får med det samme objektivet til kamera, hvis ikke er det noe veldig rart. Mitt er 14-42mm, hva er ditt?

    8. Mitt er også 14-42mm men seriøst sååå mye større selv om kameraet er slått av. Jaja, får stikke innom en butikk å høre. Takk uansett 😀

    9. Victoria: Hm, det hørtes veldig rart ut spør du meg! Skal jo ikke være anerledes størrelse på objektivene hvis man kun kjøper Olympus Pen kameraet liksom… Men du får ha lykke til da, haha 😀

    10. Det kamera der e bra 🙂
      Ble anbefalt det selv til 3000 kr og vurderer fortsatt og kjøpe det, men har nok av kamera inn til videre hvertfall 🙂 Samsung og Nikon i 4 forskjellige har jeg 🙂

    11. K.: Wow, hva slags type kameraer er det du har med tanke på at du har 4 forskjellige? Oooog hva er grunnen til at du ønsker Olympus Pen, selv når du har 4 kameraer? – Av ren nysgjerrighet! 🙂

    12. Ååå, du kommer til å bli så fornøyd med kameraet! Har det selv, og er veldig fornøyd med kvaliteten, pluss at det er så nett og fint å ha med seg 😀 Selv har jeg standard-linsen, og mitt er også mye større enn ditt. Men jeg vet at det har kommet en kortere variant av standard-linsen, altså, det du har 🙂 Det er helt samme linsen, bare at den du har går inn når kamera går av 😀 (sånn for andre som måtte lure). Jeg er veldig fornøyd med 45mm objektivet. Det er faktisk et must! 😀 Håper du blir fornøyd med den nye investeringen din 😀

    13. Charlotte: Hei Charlotte!!! Jeg er helt forelsket i kameraet etter å kun ha hatt det i maks 1 uke. Det tar akkurat slike bilder som jeg ønsker, og det fokuserer så forbanna bra at jeg er helt sjokkert. Tenk at dette kameraet tar bedre bilder enn det store speilreflekskameraet mitt liksom. Helt utrolig, men så utrolig rått også! Beste investeringen min så langt 😀

    14. Lotte: Det er kjempebra! Jeg bruker kun det ekstra objektivet til antrekksbilder. Hvis ikke bruker jeg kun det objektet som fulgte med på Olympus Pen kameraet. Fokuset på det er kjempebra, og jeg har faktisk ingenting negativt å si om det 🙂 Det kan brukes til å ta naturbilder og selfies, fokuset er amaaaaazing!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg