MAN MÅ LIDE FOR SKJØNNHETEN – GJETT HVA JEG HAR TATT

Først vil jeg bare starte med å si at dette ikke er ett sponset innlegg, så uansett hva jeg skriver så er det mine egne personlige meninger. Jeg har lenge følt jeg må gjøre noe med ansiktet mitt, siden jeg har følt det ikke har vært 100% renset hvis dere skjønner. Jeg snakket derfor med mamma om dette, og hun hadde tidligere testet ut krystallsliping i ansiktet. Ikke lenge etterpå bestemte vi oss begge for å sette opp 1 time hos en klinikk som heter Nuvell hvor vi tok denne slipingen i ansiktet. Før vi skulle dit spurte jeg mamma flere ganger om det gjorde vondt, og hun sa det var kjempe behagelig og ikke fantes vondt i det hele tatt. Å høre at det er en maskin som suger opp huden din i ett sugerør og spruter små krystaller ned i huden din hørtes vondt ut spør du meg, men jeg stolte på mamsen der, siden hun hadde tatt det tidligere. Behandlingen tok litt under 1 time på hver av oss, og så fort mamma hadde tatt først spurte jeg igjen om det gjorde vondt og hun sa fremdeles nei, luringen der altså.

Så var det min tur til å legge meg ned for å få denne krystallslipingen. Jeg skvatt, og hadde ikke forventet at man skulle få en slik følelse i ansiktet under behandlingen. For spør du meg var det overhodet ikke deilig selvom det er bra for huden. Så der kom selvfølgelig setningen alle sier en gang i blant “man må lide for skjønnheten”. Jeg ville faktisk at det bare skulle være over, og at jeg skulle få på meg masken som skulle fukte huden. Det føltes ut som om ansiktet ditt brant, bare på den kalde måten. Det er vanskelig å beskrive følelsen, haha. Behandlingen gjorde ansiktet mitt friskt, og det kjentes SÅ godt etterpå. Selvom det var litt ubehagelig, er det nok den første gangen som er verst. Jeg kommer nok garantert til å ta det igjen for å rense huden ekstra godt.







Jeg hadde disse merkene i ansiktet mitt i ca 2-3 dager som ble mer synlige dagen etter behandligen, og jeg klarte ikke å skjule merkene med sminke engang. Så den perioden var det litt få bilder av meg på bloggen for å si det sånn, heh.

Har du testet ut krystallsliping før?

15 kommentarer
    1. har aldri testet det ut før. Men jeg må gjøre noe med huden min etter fødsel, fordi det har blitt så pass urent…
      Følelsen du beskriver minnet meg litt om da jeg tok laserbehandlig for å fjerne noen hår i ansiktet. Skvatt konstant, og det brente noe forferdelig der og da..

    2. Maya Izabella: Følelsen man hadde under behandlingen var merkelig, noe sugde i ansiktet ditt hele tiden, men samtidig kjentes det ut som om det var mykt sandpapir som ble dratt igjennom ansiktet ditt som la igjen krystaller. Det er nærmest umulig å forklare før man opplever det selv. Noen områder gikk det bra på, mens andre hvor det var tynnere hud var det mer ubehagelig.

      Har selv tatt laserbehandling, men det har jeg tatt på øret mitt som jeg nesten ikke har noen følelser i… Så vet egentlig ikke følelsene man får der, annet enn at jeg selv skatt hele tiden.

    3. Jeg har gjort krystallsliping ca 4 ganger, men fikk aldri slike merker i ansiktet av det =O !!
      Huden ble definitivt veldig mye bedre av det, så det er kanskje påtide med en ny runde snart kanskje.. =P

    4. Ikke testet dette. Vært å tatt ansiktsbehandlinger noen ganger før, men bare slike vanlige med ansiktsmaske osv. Lenge siden nå. Veldig deilig å skjemme seg selv litt bort da 😀

    5. Dette hørtes ut som noe jeg må prøve meg på! Hvor lenge blir huden “myk”eller hvor lenge i mellom er det anbefalt? Å hjelper dette mot kviser og hud ormer tror du?
      Må også spørre hvor buksen i fra, er på utkikk etter en lys bukse, men finner ikke noen som jeg liker, men den der var veldig fin! 🙂

    6. Malene: Huden er myk i flere uker, men hovedpoenget med slipingen er ikke å få bare glatt hud men også å få renset huden for møkk som man ikke klarer å rense med vanlig renseserum osv. Dette hjelper ikke så veldig mot kviser og hudormer, i og med at jeg fortsatt hadde kviser etter slipingen 🙂

      Buksen er fra TopShop, Joni Petite heter den!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg