TING DU IKKE VISSTE OM MEG

Jeg så at dette falt litt i smak sist jeg hadde innlegg om ting dere trolignok ikke visste om meg. Det er nesten gøy å analysere seg selv, for brått sitter du der og syns så mye spesielt om deg selv, haha. Det tok meg kanskje 1 uke å komme på alt det jeg har skrevet ned, for man må virkelig gå inn for å finne ting som ikke er så åpenbart at andre vet. Det er vel kun de nærmeste som kanskje har lagt merke til disse tingene, og jeg etterhvert da jeg begynte å skrive ned disse notatene på iphonen. Jeg håper det faller like mye i smak denne gangen også!

 Jeg er ett skikkelig familiemenneske. Jeg elsker å bare være hjemme og ikke gjøre noe så lenge familien min også er der. Derfor elsker jeg at vi har en kanin. For den har liksom ført oss alle litt nærmere. Visste dere at da den første eller andre kaninen våres døde, tok pappa med oss til dyrebutikken for å kjøpe fisker siden han aldri ville ha en kanin igjen? Jeg og Caroline hadde valgt ut fiskene vi ville ha, så sier pappa “vi skal ikke bare kjøpe denne kaninen da?”. Siden den gang har vi alltid hatt kanin i huset, selvom han sier nei hver gang. Men innerst inne elsker han kaniner, det bare vet vi.

Jeg klarer aldri å skrive rett uten linjer. Det starter kjempebra, men ender i en katastrofe. Skal jeg skrive ned noe, må jeg ha linjer ellers lager jeg mine egne.

Jeg klør så hardt i hodet mitt at jeg begyner å blø. Dette skjer heldigvis ikke ofte, men jeg er ganske flink til å klø meg alt for hardt en sjelden gang. Det resulterer til skorper og flass, jeg hater det….

Jeg blir alltid super tørr på hendene mine om vinteren. Det er fryktelig irriterende! Men jeg har alltid med meg en håndkrem som jeg tar opp så ofte som jeg kan så huden min ikke sprekker og blir så tørr.

Jeg leser svært mye nyheter og holder meg oppdatert med alt som skjer her i verden. Dette resulterer til at jeg er veldig aktiv på like-knappen på Facebook da artikler popper opp.

Jeg er faktisk sjenert når det gjelder nye mennesker. For jeg overtenker alt for mye og føler at hvis jeg ikke sier noe bra eller imponerende er det over og ut. Jeg er redd for at folk ikke skal like meg som person, og derfor sitter jeg med munnen igjen, smiler litt og kanskje sier noen ord i ny og ned for å være en del av samtalen. Hender også at jeg ler, så folk hører at jeg er tilstede. Men etter 1 time kanskje, så åpner jeg munnen myyyyyyyyye mer. Rart det der.

Jeg elsker å dra på kino. Det har jeg gjort helt siden jeg var liten. Jeg elsker den følelsen man får av å sitte i en sal og bare se en bra film på storskjermen og høy lyd, med masse godteri og brus. Kunne jeg valgt selv, hadde jeg dratt på kino nesten hver dag, kanskje også alene.

Jeg donerer bort klær og sko så ofte jeg kan til mennesker som trenger det. Jeg har så mye som jeg ikke bruker, så istedenfor at det bare blir liggende ubrukt, er det greit å gi til noen som trenger det.

Jeg hater høyden min. Jeg er 165 og steller meg nesten alltid på tå for å virke høyere på bilder. Og ellers prøver jeg å strekke på meg mest mulig for å virke høyere.

Jeg skulle ønske jeg ble sponset med mat. Altså det er noe jeg har drømt om og jeg håper det en gang skjer. Hahaha.

Noe av det ekleste jeg vet om er å sove med sminke. Jeg klarer det overhodet ikke uansett hvor trøtt og sliten jeg er. Edru eller beruset, sminken SKAL av.

Dette er noe flere har kommentert, som jeg etterhvert la merke til selv. Hver eneste gang jeg smører på pålegg, skal det være perfekt og det skal dekke alle kanter og være like mye overalt. Alt skal være dekket til før jeg spiser det. Jeg bruker derfor lenger tid på å smøre maten min enn hva andre gjør. Og jeg vil alltid smøre selv, ikke la andre gjøre det for meg.

Er det en ting jeg skulle ønske jeg kunne så er det å se meg selv igjennom andres øyne. Gløder jeg når jeg smiler? Smitter det over på andre? Er jeg blek når jeg er såret og trist? Jeg tror ofte jeg er flink til å skjule ting, men hva om alle andre ser det, men bare ikke meg selv?

Jeg klarer ikke å drikke alkohol til mat. Jeg klarer ikke å nyte det til maten selvom jeg så veldig gjerne skulle ønske jeg kunne det.

Jeg svelger aldri tyggis. Jeg gjorde det veldig ofte for noen år tilbake, men så ville jeg bare endre på den vanen. Jeg får nesten angst av å måtte svelge den nå i dag.

Da jeg gikk i 9-10.klasse ønsket jeg meg regulering selvom jeg hadde helt rette tenner. Jeg synes det var så fint på alle andre, og spesielt de som hadde farger på reguleringen.

Jeg er kontrollfreak når det kommer til tingene jeg eier. Jeg vet hvor alle tingene mine er, hvordan de skal stå osv. Jeg legger fort merke til at noen har vært på rommet mitt for det er alltid en parfyme, neglelakk eller sminkekost som er satt feil tilbake. Fersker ofte mamma i dette, selvom hun nekter frem til jeg legger fram bevisene på bordet.

Det er ofte jeg skulle ønske jeg ikke var kjent. For jeg lurer på om det er grunnen til at mye har skjedd. Jeg skulle ønske jeg kunne gå igjennom en gate uten at folk så på meg. Jeg lurer ofte på hvordan jeg hadde hatt det uten bloggen og instagram. Hadde jeg hatt det bedre? Det får jeg aldri vite.

Jeg har høydeskrekk, men mest i rulletrapper. Jeg vet ikke hva det er, men jeg grøsser virkelig av rullestrapper som er lange. Spesielt den som er på kinoen her jeg kommer fra. Jeg holder meg så hardt fast at jeg blir klam i hendene og lener nesten all vekten min fremover så jeg ikke skal ramle bakover.

Jeg har begynt å samle på skoesker igjen…………… Jeg skjønner ikke hvorfor, men de er så fine haha.


Genseren er sponset og den finner du her.

Visste du noe av dette om meg & kan du fortelle noe om deg selv?

21 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen i mange av punktene her, blant annet at jeg også elsker å gå på kino og jeg merker ALLTID om noen har vært inne på rommet mitt og flyttet/brukt ting. 🙂

    2. Kjenner meg litt igjen her, ja! Jeg har ofte tenkt på hvor interresant det måtte vært å se meg selv gjennom andres øyne, jeg også. Hva hadde jeg sett da? 🙂

    3. Jeg har en merkelig greie med at jeg gjerne vil legge meg et bestemt klokkeslett, men hvis klokka blir over dette klokkeslettet så må jeg vente til neste time med å sove.
      Si at jeg vil legge meg k1 00 også blir klokka 00.04 da føler jeg at tolv er “tap” (haha) og at jeg kan / må være våken til 01. Tror det er fordi med en gang klokka er over tolv, så er den, eller er snart noe med ett og da kan jeg like så godt være våken til ett.
      Veldig merkelig men men

    4. Kan du kanskje lage et innlegg hvor du viser hvordan stilen din har endret seg siden du startet å blogge. Har fulgt deg i noen år nå og det hadde vært morsomt med et tilbakeblikk:)

    5. Fint og morsomt innlegg! For noen sykt fine bilder av deg, du er virkelig pen! Hvilket kamera og linse/objektiv er disse tatt med? Du er virkelig inpsirasjon fra ende til annen! Unner deg kun det aller beste, ha en super kveld 🙂

    6. Inger: Wæ, så koselig det var å lese dette Inger! Tusen takk. Jeg bruker mitt kjære Olympus Pen kamera og 14-42mm linsen som følger med på disse bildene. Helt forelska i kameraet! Ha en riktig god kveld du òg 🙂

    7. Madeleine: Tusen takk for tipset! Det gjør jeg mer enn gjerne 🙂 Veldig hyggelig å høre at du har fulgt meg i noen år, det er alltid godt å høre det fra trofaste lesere!

    8. Helene: HAHA herregud, når du sier det så har jeg hatt en sånn periode selv…. Og jeg blir ordentlig stresset hvis det har gått over tiden i tillegg…

    9. Er helt lik selv angående å smøre utover pålegg! Er også veldig sparsommelig, ubevisst, og liker ikke tjukke lag pålegg eller at salamien f. Eks. Lapper over hverandre 😀

    10. Sånne innlegg som dette er så koselig å lese! Gjør at man får enda mer lyst til å møte deg, for å få et bedre innblikk i hvordan du er som person 🙂 Du virker jo så god tvers igjennom!

    11. Know the feeling med rulletrapper ass! I Liseberg har dem sånn gigalang rulletrapp opp til den ene karusellen, den er helt forferdelig!
      Men du er heldig som er over 1.60 hvertfall!
      Hilsen 1.55 (:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg