ØVELSER JEG TAR

Jeg våknet nettopp opp fra en liten powernap jeg ikke klarte å motstå. Jeg stod som sagt opp tidlig i dag for å ha en treningsøkt med Ida før hun skulle på skolen. Selvom vi var oppe tidlig, hadde vi en knall treningsøkt og jeg lurer på hvordan jeg kommer til å klare å gå ned trapper i morgen. Støl i både armer og lår, men jeg er gaaanske stolt over meg selv som har trent 3 ganger denne uken. Noe som var veldig spesielt med akkurat denne treningsøkten jeg hadde med Ida, var at hun nesten tvang meg til å ha med kameraet for å knipse bilder av øvelsene jeg liker. Det var egentlig ingen dum idè, så da endte jeg opp med kamera på trening. En gang måtte vel bli den første der også? Haha. Til å være en blogger, er det ganske sykt hvor noia jeg får for å ta frem kameraet på offentlige steder. Likevel forstår jeg ikke hvorfor, for det er så vidt at andre enser det. Slår dette innlegget an hos dere, så kan jeg love dere at det ikke blir siste gang jeg kjører et slikt innlegg.

Med tanke på at jeg trente bena hardt på mandagen, og fremdeles var støl i dag – klarte jeg å gjennomføre en styrkeøkt på rumpe og ben. Dette er det jeg elsker å trene når jeg først trener, fordi jeg er mye sterkere der enn hva jeg er i overkroppen. Så derfor tenkte jeg å dele mine favoritt øvelser med dere og muligens få tips om noen nye øvelser!

Øvelse nr 1: Benpress. Dette er uten tvil favoritten min og har vel vært det i kanskje 6 år tror jeg, eller i hvertfall helt siden jeg begynte å trene det. Jeg har aldri klart mer enn 120 kg på denne, men er kjempegira på å slå det snart.


Øvelse nr 2: Booty Builder. Denne liker jeg overhodet ikke, kun fordi man kjenner at den tar rumpa skikkelig – så det er vel egentlig bare positivt.. Dette apparatet er helt genialt for de som ønsker å stramme stumpen og få mer stump.


Øvelse nr 3: Leg Curl. Denne øvelsen har jeg ikke testet ut så veldig lenge, men til nå er den hvertfall en god øvelse for meg så lenge jeg kjenner at den tar. Det er det vikigste!


Øvelse nr 4: Glute Press. Denne øvelsen synes jeg helt ærlig er kjedelig, men det er likevel en øvelse jeg tar når jeg trener siden jeg alltid kjenner det etterpå.


Øvelse nr 5: Squat. Disse to øvelsene på bildene under er de jeg trener mest da jeg skal trene rumpe. Jeg liker å ta vanlig squat med stang og noen kiloer på, men med kettlebell blir det litt variasjon som jeg også liker veldig godt.


Likte dere dette innlegget & hvilke øvelser er dine favoritter?

12 kommentarer
    1. Veldig fine bilder:) Til neste gang er det viktig å huske på at det heter hvert fall. Hvis du skulle lure heter det også etter hvert. Jeg ser at nesten alle bloggere gjør disse feilene, så du er ikke alene;) det er likevel greit å sjekke grammatikken slik at leserne kan ta deg litt mer seriøst. Sjekker du ut “kampen mot særskrivingsfeil” på Facebook får du i tillegg litt ekstra info(om morsomme bilder) av lignende type skrivefeil som folk gjør. Ikke ment som hat, bare konstruktiv tilbakemelding.

    2. For å bli sterkere burde du øke antall kilo annenhver gang minst, og mellom 4-8 reps fordelt på 3 sett. Det er bedre å bare klare 3-4 reps på siste sett slik at du blir skiiikkelig sliten. Beinpress er forøvrig den beste øvelsen for beina.

    3. elsker at du har begynt å bli så aktiv på bloggfronten igjen! skulle ønske vi hadde booty builder på treningssenterene her jeg bor, haha

    4. Kan du fordele innleggne som kommer til å være slike
      i rumpe, lår, mage,armer, rygg osv. Da er det mye
      nedre for oss som tar tipsene angående trening

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg