ALLE PARFYMENE MINE

Dette har vært et veldig etterspurt innlegg over lenger tid. Jeg blogget om det èn gang i fjor, men det er alltid greit å blogge om det igjen siden man ikke vet hvor mange nye lesere man har fått. Derfor har jeg veldig lyst til å dele alle mine parfymer med dere, og også fortelle dere hvilke parfymer som er mine favoritter. Det er ingen tvil om at jeg elsker parfymer, eller generelt alt som lukter godt. Jeg har alltid hatt en liten samlemani for parfymer, dette fordi jeg elsker å lukte godt og å høre at andre synes jeg lukter godt. Jeg tror det er en avhengighet, men den avhengigheten sier jeg meg fornøyd med. Duftene som jeg til vanlig faller for er tropiske, sterke men friske dufter. Det er en skjult ingrediens som gjør at jeg faller for de samme parfymene hele tiden, og jeg vil så inderlig finne ut av hva denne ingrediensen er – hva som gjør at jeg bare måååå ha den parfymen. Noe som er gøy å tenke over er at man faktisk ikke kan bestemme over hva som lukter godt, det er noe luktesansen allerede vet på forhånd – rart å tenke på, men sånn er det. Men man må heller ikke glemme at parfymer ikke lukter det samme på andre, som det en parfyme gjør på deg selv på grunn av din egen kroppslukt. Ofte jeg spør venninner om hvilken parfyme de har brukt, så bruker de en parfyme jeg aldri selv kunne kjøpt fordi den ikke lukter sånn på meg. Derfor nøyer jeg meg veldig med de parfymene jeg har fått fatt i. Mine topp 3 favoritter er Black Opium fra YSL, Scandalous fra Victoria’s Secret og AberCrombie & Fitch. Den sistnevnte tør jeg nesten ikke å bruke siden jeg kjøpe den i utlandet, men den er min favoritt over alle favoritter.

Er det spesielt å si at jeg gleder meg til hver dag når jeg skal ta på meg godlukt?

Denne parfymen fra Ed Hardy er veldig gammel, men jeg har så mange gode minner med den at jeg ikke klarer å kaste den.

Har du noen av de samme parfymene som meg & hvilke dufter liker du best?♥

13 kommentarer

Siste innlegg