N A T U R E

Jeg visste aldri når denne dagen skulle komme, men jeg hadde aldri trodd at dagen i går var dagen. På over 2 år, har jeg ikke vært på stranden og vist meg i bikini, heller ikke badet på flere år. Det er veldig personlig for meg å åpne meg og skrive om akkurat dette, men det som stoppet meg var kroppen min og den sosiale angsten for at mennesker ikke skulle like kroppen min og bare tenke negativt om den. Derfor for å unngå dette, satte jeg ikke foten min på en strand på over 2 år. Jeg hadde ingen planer om å besøke stranden å vise meg i bikini i år heller, men med tanke på at jeg har gått litt opp i vekt og ikke føler jeg lenger ser for tynn ut – klarte jeg det. Ida, Nadine og jeg dro på en strand litt sent så det var ikke så mange der vi var. Tror det var en av grunnene til at vi også turte å bade og svømme ut på flåten. Det verste er at jeg da først la merke til hvor mye jeg har savnet å bade i norskt vann, og virkelig oppleve den norske sommeren. Jeg hadde det virkelig så gøy, endelig kunne stupe igjen og dykke – faktisk gi litt faen, det trengte jeg. Jeg har fremdeles en lang vei å gå, til jeg klarer å like kroppen min, men med de kiloene jeg har lagt på meg, er jeg endelig noen kiloer på vei til å like den.

Etter en veldig koselig dag på stranden, ville vi alle tre besøke Alby og ta en liten gåtur der for å oppleve den fine utsikten. Jeg har aldri vært på toppen av Alby før, men utsikten og gåturen dit gjorde meg målløs. Så mye fin natur på et sted og det ble bare bedre og bedre jo lenger inn i skogen du gikk. Jeg skal tilbake hit i løpet av uken, og da skal jeg sitte på fjellet frem til solnedgangen er over.

Jeg har fått en stor forespørsel om å lage et innlegg om kroppen min og hvordan jeg gikk opp i vekt. Jeg jobber med saken, men vet ikke helt når det blir publisert siden det er vanskelig å åpne seg etter å ha vært lukket så lenge.

Har du badet i år?♥

25 kommentarer
    1. Kan du lage et innlegg om hvordan du klarte å gå opp i vekt? Sliter med det selv… Og dersom det ikke blir for personlig, kunne du lagt ut noen før- og etter-bilder? Uansett, du er et forbilde! <3

    2. Så utrolig bra for deg!
      Jeg venter fremdeles på å tørre det selv. Har ikke vist meg i bikini foran andre enn familien min siden jeg gikk i niende klasse, som nå er 7 år siden. Det er verken pga overvekt eller undervekt, men usikkerhet rundt arr. Inspirerende å lese dette, og håper jeg selv kommer dit i år, eller snart 🙂

    3. Godt å høre at du klarte å gi litt faen! 😀 Alle har godt av det en gang i blant. Uansett; jeg syns du ser amazing ut 😍

    4. Det gjør meg glad og stolt på dine vegne at du er et skritt nærmere å kapre makten over de vonde tankene over kroppen din. Jeg vet jo det ikke betyr så mye hva utenfor sier når man føler disse tankene, men jeg må bare tillate meg å fortelle deg at du har en fantastisk fin kropp. Jeg skulle mer enn gjerne hatt den selv, for jeg har det motsatte problemet av deg og har alltid hatt noen kilo jeg burde tatt av. Det gjør meg vondt å se når jenter som har det motsatte problemet av meg også føler det vondt, nettopp fordi det viser meg at det jeg ønsker meg er det noen som hater like mye som jeg hater min kropp. Det er så dumt vi ikke klarer å være snille og akseptere hverandre i det hysteriske kroppshysteriet vi er omgitt av. Vi skulle alle vært glade i kroppen vår, og vist den uten en tanke – det burde ikke vært en frykt for å være for tynn, for tjukk eller det ene og det andre. Men jeg er virkelig glad på dine vegne, og heier på veien din videre! Du har ingen grunn til å være misfornøyd, for du er skapt som _nettopp_ deg, og du er fantastisk nydelig. Fortsett å kjempe for målet ditt, så håper jeg du blir fornøyd med deg og din kropp tilslutt, selv om du alltid har hatt en fantastisk kropp etter min mening <3
      Stå på, Madeleine. Dette klarer du!

    5. veronika: Herregud, Veronika! Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal svare på, når du skrev så mye flott som det du gjorde. Men først vil jeg bare fortelle deg at jeg setter så uendelig stor pris på at du tok deg tid til å skrive denne lange kommentaren, som betydde veldig mye for meg. Som du sier; Er det trist hvordan man aldri klarer å akseptere kroppene man bor i, men hele tiden skal bekymre seg for hva andre mener om den. Det er jo ikke dem som bestemmer over kroppen din, det er kun deg selv og derfor vil jeg kunne elske den på et eller annet vis. Men når? Det vet jeg ikke, men forhåpentligvis skjer det en dag og den dagen kommer jeg til å huske for alltid.

      Jeg kjenner deg ikke, men at du kunne skrive noe så fint som dette til meg sier veldig mye om deg som person. Og jeg håper at de ekstra kiloene du har på kroppen, kan du akseptere – for jeg skulle gjerne ønske jeg hadde noen kiloer ekstra på kroppen for å ha former. Det er uansett ikke kroppen som avgjør hvem vi er, så hvorfor tenke så mye på den sånn egentlig?

      Tusen, tusen takk igjen! Og uansett hva du driver med; Lykke til videre<3

    6. kineli: Haha forstår deg godt! Jeg er egentlig ganske pinglete selv, men jeg vil alltid tøffe meg litt og gjøre det jeg ellers ikke ville gjort – så for 2 gang denne uken har jeg badet 😀

    7. Mari: Tusen takk! Jeg har mange arr selv på kroppen etter flere operasjoner. Og jeg skal si deg en ting; De arrene viser bare hva du har vært igjennom, og at du er sterk. Så blås i arrene dine, folk vil beundre deg uansett <3

    8. Du ser SMASHING ut uansett om du har noen kilo for lite, for mye, eller er helt normal ♡ gleder meg til å lese innlegget om hvordan vektoppgangen din har gått, og hvordan treningen din er. Og evt få se noen før-etter bilder 🙂 du er nydelig❤️

    9. Hei 🙂
      Hvordan klarte du å gå opp i vekt. Har fått to barn og har ammet begge gangene og raser ned i vekt. Jeg veier naturlig 45-47 kg og ønsker å nå 50 vertfall. Men klarer det ikke. Du er helt nydelig og så utrolig sjarmerende 🙂

    10. Anonym: Hei! Jeg holder på å skrive et innlegg om dette, så det skal bli publisert om ikke så alt for lenge der jeg forteller om alt 🙂 Og tusen takk!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg