EN EVIG KAMP JEG ENDELIG VANT

Jeg håper ingen tar dette innlegget som en vinkling mot kroppspress, for det var det jeg ville bortifra. Uansett hvilken kropp du lever i, kommer du alltid til å søke etter det du ikke har. Derfor er det viktig å jobbe med seg selv, akseptere hvordan man ser ut og eventuelt jobbe hardt for å oppnå resultater som du ønsker. Så unnskyld til dere nysgjerrigperer som ønsker å høre hvor mye jeg veide på mitt minste, for det kommer jeg ikke til å skrive. Drit i tall, tall skal ikke bestemme hvem du er, tall skal ikke kontrollere deg. Det er bare tall.

Jeg har hatt problemer med å komme meg opp i vekt i flere år, jeg har gått til legen for å få hjelp og jeg har gått til en personlig trener for å få hjelp. Men den eneste hjelpen jeg egentlig trengte var meg selv, å være min egen motivasjon. Jeg trengte å innse at jeg var viktig for meg selv. Det sies at man noen ganger må treffe veggen for å komme seg på bena igjen, og det var det som skjedde med meg. Jeg kunne se på meg selv i speilet og hate alt jeg så, fordi jeg følte meg for tynn. Jeg følte meg som en voksen dame som var stuck i en barnekropp som jeg bare ville ut av. Å leve i en kropp du ikke trives i, det er vondt og sånn var det for meg hver eneste dag i flere år. Jeg prøvde flere ganger, men jeg ga opp før jeg fant viljestyrken til å fortsette. Sommeren som er den beste årstiden som jeg gledet meg til hvert år, var også den årstiden jeg gruet meg til hvert eneste år. Mens andre koste seg på stranden, holdt jeg meg på verandaen i bikinien fordi jeg ikke ville at mennesker skulle se kroppen min, for så misfornøyd var jeg. Jeg ble så lei av å være lei meg og av å ikke tenke godt om meg selv, at jeg bare måtte prøve èn gang til.

Denne dagen visste jeg aldri når skulle komme, men jeg hadde troen på at èn dag skulle jeg endelig se at jeg klarte målet mitt. Aldri i min villeste fantasi hadde jeg trodd jeg klarte å gå opp i vekt og holde det så stabilt som jeg har gjort nå i 4 måneder. Så det store spørsmålet; Hvor mye har jeg gått opp? Jeg har gått opp ca 13-15 kilo. Det er faktisk en DEL, men noe av det er også muskler. Selv om jeg nå har klart å gå opp så mye, er målet mitt 5 kilo til og så se om jeg er fornøyd da. Jeg kommer ikke til å gi meg før jeg kan se meg i speilet og smile.

Noen av dere lurer kanskje på hvordan jeg klarte å gå opp i vekt selv om jeg hadde en unormalt høy forbrenning som ofte var en pain in the ass. Det er så enkelt som å spise oftere i løpet av en dag, mer variert, få rutiner og KOS deg med maten. Spis når det passer for deg, og drit i hvis du er den eneste som er sulten. Jeg har aldri hatt et så bra forhold til mat som det jeg har nå og jeg har alltid vært glad i mat. Det var bare en lang periode jeg var mye deprimert som gjorde at jeg ikke spiste så mye hver dag, jeg spiste kanskje 2-3 ganger om dagen og det var stort sett middag og kveldsmat. Jeg gjorde det ubevisst. Det kom til et tidspunkt i fjor der jeg sykmeldte meg fra jobben fordi jeg slet med mitt private liv, inkludert meg selv. Jeg var så sliten. Eneste som fikk meg igjennom denne perioden var mitt tryggeste sted som er rommet mitt og serien Pretty Little Liars (believe it or not). Den serien fikk meg til å tenke på andre ting mens jeg lå i sengen min 2 uker i strekk. Jeg skulle mer enn gjerne vært hun som trøstespiste, men den jenta ble ikke jeg. Det jeg spiste den gang, spiser jeg fremdeles – men jeg spiser mer. Jeg har ikke endret om på kostholdet mitt, den er fremdeles usunn men jeg varierer mer som gjør den sunnere – velger jeg å tro.

Så hvem er jeg nå? Jeg gråter ikke lenger fordi jeg er lei meg, jeg gråter fordi jeg er lykkelig. Jeg har aldri hatt det så bra som det jeg har nå, og det er fordi jeg tar mine egne valg og fokuserer mer på meg selv som jeg skulle gjort tidligere.

Jeg klarte det, og jeg klarte det på egenhånd.

Disse er tatt for litt over 2 år siden.

Samme buksene, men en helt ny jente på høyre side.

Så dette er meg i dag, med noen ekstra kilo på kroppen and still counting;

Noen av dere tenker sikkert hvor disse kiloene har lagt seg, noe jeg også tenkte før jeg begynte å se tilbake på gamle bilder. Kiloene har lagt seg på hele kroppen min, men der jeg ser den største forskjellen er på bena og armene mine – noe jeg er veldig fornøyd med.

Hvis dere lurer på noe mer, still meg spørsmål i kommentarfeltet og jeg svarer så fort jeg har tid♥

210 kommentarer
    1. Du er nydelig, og jeg har faktisk merket på bloggen at du er lykkeligere. Det gjør godt i hjerterota :-*

    2. Kjempe bra jobba! Mn lurer på om du hadde et spesielt treningsprogram du følgte? Sliter med det samme skjønner du..

    3. Silje: Tusen takk! Nei, treningsprogrammet jeg fulgte hjalp meg ikke – det fikk meg ned i vekt fordi jeg hadde en unormalt høy forbrenning. Derfor begynte jeg bare å spise mer av samme maten jeg spiste, men også husket på å spise mange mellommåltider.

      En typisk matdag for meg kan bestå av for eksempel lion frokostblanding, pasta og bernaise eller egg omelett med rundtstykker til frokost, så mellommåltid med pasta eller kioskmat som pølse/ toast/ baguett, så middag som er hva enn som blir servert, nytt mellommåltid som kanskje er snacks eller yoghurt og til kveldsmat varmer jeg ofte opp restene fra middagen siden jeg elsker middag!

      Hvis du sliter med å gå opp i vekt, burde du hvert fall prøve å gå til en PT eller legen din. Og fortelle hvorfor du vil gå opp i vekt og hva målet ditt er. Om det så er at du vil endre om kostholdet ditt, eller bare gå opp i vekt hvis du skjønner. De kommer til å spørre deg om hva slags type mat du liker, slik at de kan lage et program utifra hva du elsker. Det funker for noen, men for meg funket det ikke.

      Lykke til!

    4. Merker på hele bloggen at du er lykkelig! Du stråler virkelig for tiden 🙂 Unner deg denne seieren i livet!

    5. Du ser fantastisk ut! <3 Så bra at du har det bedre!
      Jeg hadde litt samme problemet med høy forbrenning, men det gikk over i fjor kanskje... Haha, og jeg som er så glad i mat..gikk fort opp i vekt ja!

    6. Victoria: Tusen takk, Victoria! Jeg fikk beskjed om at min skulle vært borte da jeg ble 20 år, men det skjedde jo aldri nå som jeg er 21. Så da måtte jeg bare prøve å knuse den, noe jeg til slutt klarte! Jeg elsker mat selv, så kan overhodet ikke klage nå haha.

    7. Har faktisk sett at du har lagt på deg på de siste bildene av deg, og du ser smashing ut! Virkelig nydelig er du både før og etter! Kjempe bra jobba!!

    8. woow! du ser virkelig helt fantastisk ut nå 😀 selv sliter jeg med at jeg helst ville hatt mindre former, tynne ben osv, fordi jeg har veldig stor rumpe, og store lår i forhold til at overkroppen min er tynnere… men nå fikk jeg en selvtillitsboost altså!! takk <3

    9. kaja: Åh Gud Kaja… Denne kommentaren betydde mye for meg! Det er akkurat dette jeg ville få frem. Jeg har vært så tynn, og tro meg – den jenta vil du ikke være. Sett pris på alle formene du har, for det er akkurat hva jeg ønsker meg. Former.

      Det er ikke du som skal takke her, det er jeg som skal takke<3

    10. Herlighet så flink du er!! Dette her skal du virkelig være stolt av!! Utrolig bra jobbet! Du ser virkelig så sunn og sprek ut nå, med flotte former <3 Motivasjon til tusen!!! Stor klem til deg, fine madde <3

    11. Gud, jeg er så glad for at det finnes en stemme som din. Kropp er og vil alltid være et ganske personlig og sårbart tema, så for at du tar opp dette er ekstremt modig. Utviklingen din er fantastisk, du ser lykkelig ut, og håper du er det også! Fortsett videre, du er flott! Og tusen takk for at du gir en stemme til dem som sliter med både det samme og lignende!!

    12. Du er helt utrolig vakker – uansett hva vekta sier! Men jeg må si at du ser helt stunning ut nå! BODY ON FLEEEEEEEEEK!

    13. Betina: Tusen hjertelig takk for gode ord, Betina! Det er fryktelig deilig å endelig kunne si at jeg er stolt av meg selv. Men enda bedre er det å høre det fra andre <3

    14. Sara V: Helt enig i det du sier angående kroppen… Derfor jeg var veldig usikker på om jeg skulle publisere dette innlegget eller ikke, siden det er et veldig sårbart tema for mange. Men dæven å snille dere har vært mot meg i dette innlegget. Betyr skremmende mye for meg å høre dette fra personer som deg <3 Så STOR takk!

    15. Tusen takk for at du skriver om dette og er så ærlig!
      Syns det er så synd at det alltid skal skrives om at det er så vanskelig å gå ned i vekt, men aldri om det motsatte – nemlig at noen sliter med å få på kiloene. Kanskje hvis flere tok opp dette problemet, ville det ikke handlet om å være tynnest (eller tykkest) men om å være glad i kroppen sin selv, uansett hva noen andre måtte tenke. At det er greit å elske kroppen sin om du har noen, eller mange, kilo “for mye”, er syltynn eller noe midt i mellom – fordi det viktisge er hva DU syns når du ser deg selv i speilet og hvordan du føler deg.
      Så igjen, tusen takk! Du stråler ;*
      Klem <3

    16. SÅ flink – og du ser virkelig fantastisk ut!! Dette får meg til å ville fortsette med treningen min. Jeg har i alle år slitt med å legge på meg også, slik som du, og trives virkelig ikke med å være så tynn. Nå er jeg i full gang med treningen og håper på at musklene skal komme. Det tar tid, men er så klar for å kjøre på til jeg oppnår det resultatet jeg vil ha 🙂
      Stå på videre, og ha en fin dag videre!

    17. Sara Josefine: Ah, jeg er SÅ enig i hva du skriver! Det har irritert meg i en evighet at fokuset skal handle om å gå ned i vekt, og vi som sliter med å komme oss opp i vekt blir liksom bare glemt – som om det ikke er like vanskelig.

      Tusen tusen takk for gode ord, Sara <3

    18. Frida Hustig: Åååh, tusen takk Frida!!! Vet akkurat hvordan du har det siden det er det jeg har slitet med i en evighet. Muskler veier mer enn fett, så er du flink med treningen nailer du dette. Det tar tid, og det er sååå kjedelig å vente på resultatene. Men når du først begynner å se dem, kommer de fortere enn du tror <3

      Lykke til!!!!

    19. Pleier aldri å legge igjen kommentar, selv om jeg er fast leser, men nå må jeg bare. Er så glad på dine vegne, Madeleine 🙂 Kjempebra jobba, og du ser smashing ut (selv om jeg også syntes at du gjorde det før også, men det er som du sier, DU må være fornøyd selv)! Jeg er for tiden på den andre siden av skalaen (litt overvektig), og har som mål å gå ned rundt 10 kilo, da er jeg normalvektig i forhold til BMI. Håper og tror at jeg også klarer det slik som du – selv om vi har jobbet i ulike ender av skalaen 🙂 Det viktigste er å være fornøyd selv, og nr 2 er viktig å ha en sunn og frisk kropp!

    20. Utrolig bra jobba! 😀 Nå ser du jo helt smashing ut! Ble en smule inspirert av dette innlegget hihi 🙂

    21. Du ser mye bedre ut nå! Utrolig fin kropp med former, liker det, sexy er du!:) Vær stolt av deg selv Madde!

    22. Mina: Åh, kjære Mina!! Setter så pris på at du legger igjen en kommentar nå og deler dette med meg. Utrolig koselig gjort. Selv om vi er på hver vår side av skalaen og jobber med hvert vårt, så jeg har jeg troen på deg uansett. Sett deg et mål, og ikke gi opp selv om det kan friste. Eneste som kan endre på det er deg selv, og det var måten jeg klarte å komme meg opp i vekt på.

      Tusen takk for gode ord, og lykke til med målet ditt! You can do it <3

    23. Du ser bedre ut enn noen gang og er så glad på dine vegne! Jeg har slitt med å legge på meg hele livet og har alltid følt meg for tynn! Det siste året har jeg endelig klart å legge på meg 10 kilo, og føler jeg ser mye bedre ut nå.
      Du er en inspirasjon, du er så god og har en utrolig utstråling! ♡

    24. Jeg er som deg, spinkel av natur. Og jeg som deg har slitt i årevis med å legge på meg. Mitt store problem hva gjelder mat er at når jeg jobber mye (doble vakter da jeg jobber som servitør og på Urban) er at jeg glemmer å spise. Har jeg mye å gjøre glemmer jeg det. Har faktisk på alarm for å huske det. Men, når jeg leser dette innlegget får jeg lyst, jeg får vilje! Takk!

    25. Så tøft å lese..fikk noen tårer i øynene, men herregud jeg er glad på dine vegne! Du skal være stolt av deg selv å du virker som en helt fantatisk jente. Jeg har også slitt med å lagt på meg å var så nær med å bli innlagt når jeg var mindre for jeg var så tynn. Sliter enda den dag i dag, men har kommet langt å har endelig lagt på meg noen kilo, men de legger seg på rumpen og lårene.. Skulle ønske de la seg på hele kroppen slik det gjør hos deg. Ønsker deg det beste, og stå på videre!<3

    26. Jeg sliter med akkurat det samme, og er fortsatt der hvor jeg bare ikke får på meg de kiloene.. Det er en så utrolig TUNG prosess. Ser en stor forskjell hos deg.
      Du ser helt fantastisk ut! Virkelig!
      Kjenner at jeg blir skikkelig motivert til å fortsette videre!
      Jeg veier ca. 49 kilo, og er på samme høyde som deg, men har så lyst til å gå opp i vekt da jeg er 20, og føler akkurat det samme som du følte – at jeg har en skikkelig “barnekropp”. Og hvis du vil – skjønner hvis det blir veldig veldig personlig, men hvor mye du veide sånn ca. da du startet? Skjønner så klart om du ikke vil svare på det!
      Kan jeg spørre om når du starta med ‘prosessen’ skikkelig, og hvor lang tid det tok før du oppnådde resultatet som du har nå?
      Jeg føler at det er helt umulig for meg å gå opp i vekt, men dette motiverte meg noe helt sinnssykt!
      Igjen; du ser SÅ bra ut!

    27. Hei! Jeg har aldri kommentert på en blogg men sitter med tårer i øynene så følte jeg måtte legge igjen noen ord.
      Dette gledet meg langt inni hjertet! Ikke fordi du har lagt på deg, for det har ikke jeg noe med, men fordi du er lykkelig med deg selv!
      Jeg sliter selv med kropp og gjort i alle år, aldri vært på stranda med venner og alt, men hater så inderlig når jeg leser/ser/hører andre føle det sånn. Kan takle smerten selv, men får vondt av å høre andre si de har det like ille. Derfor blir jeg så jævelig glad når jeg leser sånn her. At man har blitt lykkelig med seg selv! Unner deg det på ALLE MULIGE måter! Du er vakker! Kanskje kommer jeg dit en dag jeg også 🙂

    28. Dette er det jeg kaller et ekte forbilde! Så og si alle andre bloggere i Norge skriver om å gå ned i vekt/sunn mat/ dietter osv.. Ikke at det er feil men er så bra at noen (slik som deg) skriver fra den andre siden. Jeg har alltid elsket bloggen din og likt deg som person gjennom bloggen 🙂 Du er en av de bloggerne som er “ekte” og sprer utrolig mye hverdagsglede!
      Jeg er nok egentlig helt normal i størrelsen, familien mener jeg er alt for opptatt av sunn mat, og sier jeg ikke har noe fett på kroppen. Problemet mitt er at jeg ser jo selv at jeg har store former, og ikke six pack for å si det slik. Jeg tenker alt for mye på hva andre synes, føler alle tror jeg har “den perfekte kroppen” siden jeg spiser så sunt og trener, men det er langt fra jeg har. Magen er ikke flatt, og jeg har breie hofter og midjen er heller ikke så smal. Dette gjør mye med selvtilliten, men etter å ha lest dette innlegget begynte jeg å tenke. Dette ga meg utrolig mye motivasjon til å bare gi faen i alt presset, spise maten selv om den ikke er så sunn, ta det litt med ro, og rett å slett sette pris på formene jeg har. Tusen takk for dette innlegget kjære fine du❤️❤️ står mye respekt av å poste et innlegg som dette, jeg er utrolig stolt på dine vegner!
      Ønsker deg en suuper helg, håper du koser deg masse :*

    29. Du er, og forblir min favoritt blogger. Du er så perfekt, men samtidig så u-prefekt hvis du skjønner hva jeg mener? Du har så gode holdninger. Med så mange som drømmer om utseendet ditt, klarer du på en god måte (også fra tidligere blogginnlegg ang. operasjoner osv) å forklare at ingen er perfekte, og vinkle det til å bli en positiv ting! DET er det ikke mange som klarer. Og på toppen av det hele virker det som du har en flott personlighet også. (Uten at jeg egentlig kan uttale meg noe særlig om det som bloggleser haha).
      Sikker på at du har vært litt i underbevisstheten min i prosessen til å bli fornøyd med den kroppen jeg har. Ja, alle jenter, små, store, høye, lave, tynne, runde, muskuløse, pæreformede, “dama med drømmekroppen” ja, you name it, finner alltid noe de kan forbedre. Men, for meg hjalp det faktisk mye da jeg slutta å tenke på vekta som du nevner her. Jeg vil mye heller føle meg frisk og være i god form enn å “være et tall”. Så jeg trener ikke lenger for utseendet, men for kroppen min og helsa mi. Det er to vidt forskjellige ting, og da jeg skjønte det, ja da ble jeg glad i kroppen min.
      Har fulgt deg i flere år, og det blir morsomt å se hvor langt du kommer. Ift alt egentlig, bloggen og som person 🙂 Er så glad på dine vegne, fortsett å holde deg glad og aller helst lykkelig. Du fortjener det beste!

    30. Wow, så fin du er. Dette innlegget gjorde meg rett og slett glad! Kjenner meg selv veldig igjen i det du skriver, bare at for mer var det spiseforstyrrelse som var problemet. Kroppen var min største fiende, og det eneste jeg gjorde var å gå rundt å være ulykkelig og hate meg selv. De to siste årene har jeg imidlertid gått opp rundt 10kg og har aldri trivdes eller vært mer fornøyd med kroppen min og meg selv enn det jeg er nå, til tross for at jeg aldri har veid mere. Men som du skriver, vi er voksne kvinner og skal ikke ha kroppen til et barn. Former er fint! Er så godt å endelig har selvtilliten på plass. Livet smiler, og jeg vil aldri tilbake til der jeg var 🙂
      Stor klem til deg, du skal være stolt over det du har fått til <3

    31. Hei,jeg er 18 år og har slitt veldig med kjærlighetssorg. Var sammen med en gutt i ca 4 år, men han valgte å være utro mot meg flere ganger. Etter han dumpet meg for en annen jente han møtte på tinder (for ca 6mnd siden) har jeg slitet med apetitten og selvtilliten min.
      Jeg er så deprimert at jeg ikke spiser noe. I dag har jeg spist en pose med smash og litt middagsrester. Jeg går på idrettslinja og danser i tillegg, så jeg trener opptil 20 timer i uka. Jeg vet at det derfor er viktig å få i meg nok mat, men har absolutt null apetitt pga kjærlighetssorg, og at jeg alltid hører en stemme bak i hode som sier at jeg er feit… Men jeg vet innerst inne at det er viktig at jeg spiser mer, og at jeg ikke er noe tjukk i det hele tatt.
      Jeg har fulgt bloggen din i mange år og vet at du hadde kjæreste før. Nå vet jeg ikke hvordan din situasjon var, men kan du dele noen erfaringer med meg om du hadde kjærlighetssorg?
      Kan du gi meg noen tips til hvordan jeg skal klare å spise mer? Jeg vet selv at jeg at jeg trenger mer fett på kroppen men likevell føler jeg meg feit når jeg spiser.
      Jeg har mistet helt selvtilliten etter bruddet.
      Og har du noen tips til å føle seg bedre etter en gutt har knust deg og ødelagt selvtillten din??
      Hilsen en liten bloggfan som sliter utrolig mye med å tro på meg selv og som skulle ønske hun hadde ditt utseende og din herlige personlighet. <3

    32. Det er litt ironisk at du la ut bikinibilder av deg selv på den tiden du var så tynn, men likevel skrive at du ikke turte å vise deg i bikini på stranda fordi du syntes kroppen din var fæl. Men for all del, bra jobba!

    33. Åå, Madeleine – dette ble jeg så glad av å lese! Du stråler. Du ser virkelig smashing ut. Noe du gjorde tidligere også; personlighet er hva som gjør utseende ❤️ Kommenterer aldri blogger, men om det er en blogg som fortjener en kommentar er det din! Du er så vanvittig inspirerende, og at du turte å dele det her er virkelig stort av deg. Vi jenter (og gutter forsåvidt) trenger flere av sånne som deg!! Du setter fokus på noe som ingen snakker høyt om, men et tema som trenger oppmerksomhet. Hadde det vært like mye fokus på dette med vektoppgang som nedgang hadde kanskje ikke “konkurransen” vært å være tynnest. Selvom jeg ikke skal snakke så høyt da jeg sliter med å gå på stranden selv pga. kroppen og tankene. Men åå så fin du er nå!! Heier virkelig på deg ❤️

    34. Dette er noe av det vakreste jeg har lest og sett! Mere inspirerende går det faktisk ikke an og få, you go girl!<33

    35. jeg har lagt merke til hvor fin du har blitt etter de kiloene. Fyldige og fine former😏 Vakker uansett vekt, men vakrere nå pga du er lykkeligere!

    36. Jeg tror jeg nå har følgt bloggen din litt av og på i 3-4 år. Derfor gleder det meg så utrolig mye å se at du nå kommer deg opp og fram med tanke på din egen selvtillit og selvbilde. Du er alldeles vakker, men som de sier så er det få ting som er vakrere enn lykke – og det stråler du av nå
      Utrolig glad på dine vegne, du er virkelig et forbilde ♡

    37. Utrolig fint innlegg, jeg er kjempe glad for at du klarte det! Jeg sliter mye med det samme, har skyhøy forbrenning, får alltid høre at jeg er for tynn og det vet jeg veldig godt at jeg er også! Men jeg som elev på slutten av vgs har så mye å gjøre og får aldri tid til å sette meg ned å spise nok og det som skal til for å klare dette helt ennda.. Jeg jobber med mennesker som har stålkontroll på kostholdet sitt og kroppen sin, så det er virkelig tøft å ikke klare å gå opp i vekt også, det tror jeg mange av de som vil ned i vekt glemmer av og til..

    38. Jeg er også tynn og har lenge slete med dette at jeg vil gå opp i vekt fordi jeg ikke er fornøyd og pga alle blikkene man får når man er så tynn selvom man ikke kan “kontrollere” det. Både mamma og pappa var tynn når de var på min alder og er det fortsatt. Mamma la ikke på seg før hun ble gravid med meg… Men folk skjønner på en måte ikke det at det er vanskelig og nesten umulig og gå opp i vekt… Det er irriterende! Jeg lærte meg rett og slett og bare elske den kroppen jeg har for jeg har prøvd mye men jeg må bare akseptere at den er som den er! Jeg er 21år nå, kanskje en dag så legget jeg plutselig på meg og blir endå mer fornøyd med kroppen min. Men for nå så elsker jeg den akkurat som den er! Fordi den er frisk og sunn og har alt av vitaminer og mineraler som den skal ha! Og kjæresten min syntes jeg ser helt fantastisk ut! Så hva mer kan jeg be om?
      Utrolig bra skrevet Madeleine 😍 Kunne du skrevet litt mer om hvordan du eventuelt trente og hvor ofte og hva du spiste? Om det var sånn super sunn eller bare vanlig mat 😃

    39. Rebecka: Vet akkurat hvordan du har det, sånn var det for meg selv.. Og det er ikke gøy. Jeg tror de fleste mennesker bare tenker at så lenge man spiser går man opp i vekt, men det er ikke så enkelt som det. Selv om du har slitet lenge, så er det viktigste at du selv er fornøyd og får i deg den næringen du trenger. Å få støtte fra kjæresten sin, det er det beste!

      Jeg trenger ikke så mye, men det er kun styrketrening og ikke noe annet. Jeg har ikke trent på over 2 mnd før i forigårs. Og det anbefales å trene opp til 3 ganger i uken. Hva jeg spiser er usunt/ vanlig mat. Spis akkurat det du elsker, men spis det mer og oftere – og husk å varier på matfronten!

      Tusen takk for at du delte dette med meg <3

    40. Mathilde: Tusen hjertelig takk Mathilde! Jeg også slet med en unormalt høy forbrenning, men jeg klarte å knuse den ved å først nesten tvinge i meg mat, og såå ble magen vandt til all den maten at jeg ble fortere sulten igjen som har hjulpet meg mye. Setter pris på at du delte dette med meg og masse lykke til videre <3

    41. Mailen Natanie: Herregud for en fin kommentar dette var, wow. Føler liksom at man nå begynner å bli tom for ord siden alle er så fine og gode mot meg. Men virkelig, dette betyr sinnsykt mye for meg å lese, Mailen og det håper jeg du skjønner <3 Jeg håper virkelig du klarer å komme deg ut av de tankene dine om å gå på stranden, jeg har vært der selv og sliter vel litt med det enda - men det kommer seg, det gjør det alltid!

    42. Anonym: Det er en stor forskjell mellom å knipse bilder i bikini på en veranda med familien din som alltid har vært vandt til å se kroppen din, enn å vandre rundt på en strand hvor alle kan analysere hele deg fra topp til tå. Men tusen tusen takk! 🙂

    43. Du ser FANTASTISK UT<3 Så sunn, frisk og ikke minst glad. Veldig fint å se at alt ikke handler om å gå NED i vekt.
      Klem!

    44. Julie: Hei Julie!!! Dette er veldig trist å lese, og det fordi det samme har skjedd med meg. I fjor, i slutten av 2015 fant jeg ut av at han jeg hadde vært sammen med, vært mye av og på med pga lite tillit hadde vært utro mot meg. Jeg ble 100% singel i slutten av desember, og jeg gikk igjennom en fæl kjærlighetssorg hvor jeg tenkte at jeg ikke kom til å klare det. Men jeg skal si deg en ting; Det som hjelper deg å komme deg igjennom dette er å snakke med andre, være åpen og slippe ut alle tårer hvis det trengs. Jeg trodde jeg var lykkelig med denne personen, men etter at jeg har blitt singel har jeg innsett at jeg er mye lykkeligere nå. Og det tror jeg du kommer til å innse snart. Det tar tid, og det er forferdelig – men når du kommer deg videre, kommer du til å se tilbake til denne hendelsen og tenke at det er hans tap. Det er han som vil angre, ikke du.

      Og tro meg, jeg ble selv frustrert og selvtilliten min ble knust av det som skjedde. Men samtidig gjorde det meg sterkere fordi jeg ville bevise for meg selv at jeg fortjener så sykt mye bedre enn det.

      Hvis du føler du sliter med å spise, bør du dra til legen for å dele dette der og så ta det derfra. For jeg følte meg aldri feit, noe du sier du gjør. Så dette tror jeg er veldig lurt av deg å gjøre!

      Jeg håper virkelig det ordner seg for deg, det gjorde det med meg så du kommer til å klare det! Masse lykke til <3 Og STOR takk for at du skrev denne kommentaren og åpnet deg for meg.

    45. Anonym: Tusen takk <3 Nei, jeg har ikke tatt silikon og det vil jeg heller aldri ha. Men siden jeg har lagt på meg har litt av fettet kommet på puppene. Men mitt høyre bryst er fremdeles en størrelse større. På bildene kan de se like ut fordi jeg har på en sportsbh som moser dem, haha!

    46. Synne: Åååh, blir SÅ glad av å lese dette med at du har klart å gå opp 10 kg og aldri følt deg bede. Det er akkurat sånn jeg har det nå. De ekstra kiloene forandret meg, og det er helt sykt å si. Men jeg føler meg som en forbedret versjon av meg selv. Jeg har aldri før veid “så mye” som det jeg veier nå, og jeg vil ikke stoppe her engang, og det føles fantastisk.

      Tusen tusen takk for gode ord og det du delte med meg. Masse lykke til videre <3

    47. Maria: Wow, blir nesten målløs her av å lese dette. Det er så merkelig at mennesker som ikke kjenner meg kan skrive så mye fint til meg. Det treffer meg virkelig midt i hjertet <3 Tusen hjertelig takk for det, Maria. Du bør vite at å kunne skrive slikt til en du ikke kjenner, beviser at du er en forbanna bra person. Jeg setter veldig pris på at du skrev dette til meg og i tillegg nevner at du har fulgt meg i flere år - det gjør jeg sååå glad! Tusen tusen takk igjen.

    48. Tina: Wow. Dette betydde mye for meg å lese Tina. Og som du sier; Alle skal alltid fokusere så mye på å gå ned i vekt, spise sunt osv og det ble jeg sprø av. Altså all applaus til dem! Men man føler seg litt glemt når alt handler om å gå ned, enn å tenke på de som vil gå opp.

      Måten du beskriver kroppen din på høres egentlig bare helt amazing ut. Jeg drømmer om former som dette, så dette burde du være stolt av. Og jeg håper virkelig du klarer å like kroppen din bedre for det har du all grunn til å gjøre. Betyr uendelig mye for meg å høre at dette innlegget ga deg motivasjon til å gi faen i alt det presset vi går igjennom i dag.

      Og kjære deg; Det er ikke du som skal takke her <3 Du virker gjennomført god! Du får ha en super helg selv og masse lykke til videre!

    49. For et utrolig inspirerende innlegg! Du er veldig vakker uansett vekt, men for noen flotte former du har nå, du er rett og slett råfin! Jeg heier på deg, og en ting er helt sikkert. Du ser helt fantastisk ut! Klem <3

    50. Anonym: Ååh, tusen tusen hjertelig takk for dette! Jeg setter virkelig pris på det <3 Som du skriver, det er vondt å lese når andre skriver ting du kjenner deg igjen i. Fordi man føler for dem, og ønsker ikke at de skal gå igjennom det samme. For det er ikke gøy. Det betyr veldig mye for meg å lese det du skriver, du virker somm en flott person og jeg håper så inderlig at det ordner seg for deg, akkurat som det gjorde for meg. Det synes jeg vi alle fortjener <3

    51. :): Tro meg, det var helt SYKT tungt for meg i starten. Fordi jeg ville ha resultater fort, men det kom bare ikke. Men tenk deg; Det tar tid for kroppen å vende seg til forandringer, og man kan ikke haste dem for det er noe kroppen bestemmer av ren natur. Eneste jeg kan fortelle deg er at når du endelig begynner å se resultater er det virkelig verdt all jobben og ventingen, for du får en ny livsgnist. Og det er crazy hvordan noen kiloer kan forandre en person, sånn som det forandret meg.

      Jeg vil ikke nevne hva jeg veide da jeg først startet, men jeg veide noe med 40 kilo. Og jeg kunne aldri i verden tenkt meg å gå tilbake til da jeg veide mindre. Jeg startet prossessen i mars og begynte å fokusere veldig på å komme meg opp. Etterhvert, kanskje etter 1 mnd begynte jeg å sjekke hva jeg veide og da så jeg brått at jeg hadde rast opp noen kilo. Men i startet kunne de kiloene veldig fort forsvinne fordi det var uvant for kroppen. Men siden jeg stod på og holdt det oppe, har jeg endelig fått en stabil vekt jeg jobber ppover med.

      Tusen hjertelig takk for gode ord og lykke til <3

    52. Andrine Hansen: Hihi ååååh <3 Tusen hjertelig takk for flotte ord og at du ville dele dette med meg. Det er tøft gjort av deg, og noe jeg setter veldig stor pris på. Tro meg, i starten da jeg gikk opp i vekt la det seg på bena og armene mine, mens nå som jeg har fortsatt å gå opp i vekt har det nå begynt å fordele seg på resten av kroppen og det kommer det til å gjøre på deg også etterhvert.

      Masse lykke til videre med vekten, Andrine - dette fikser du! <3

    53. Marte: Åh, jeg hadde selv perioder hvor jeg nesten glemte å spise mens jeg var på jobb fordi fokuset var et helt annet sted enn på mat. Men det er farlig rett og slett. Men har pauser mens man er på jobb, og de begynte jeg å bruke for å få i meg maten jeg trengte. Og når jeg åpnet på Urban for eksempel, spiste jeg frokost før jeg gjorde NOE annet. For du må huske at du mister så mye energi av å ikke spise på jobb, og du blir rett og slett slapp som er forferdelig.

      Det er en veldig fin start at du har begynt med alarmer, for sånn startet jeg også! Etterhvert vil du kjenne på sultfølelsen og da trenger du ikke lenger alarmer. Masse lykke til! <3

    54. Guro: Ååh, tusen takk Guro! Blir så glad av å lese dette. Sinnsykt bra jobba av deg å legge på deg 10 kilo og at du føler deg bedre. Det er det viktigste! Ønsker deg masse lykke til videre <3

    55. Åhh, så glad jeg er på dine vegne, og for at du var så tøff og ville dele det hele med oss! Selv sliter jeg veldig med forholdet til kroppen min, men motsatt vei fra deg. Veier 57kg og vet at dette er normal vektig, men likevel føler jeg meg bare feit, og hater formene mine. Dette innlegget var en stor inspirasjon til å faktisk ta seg sammen, og sette pris på at jeg har en velfungerende og frisk kropp, og former faktisk er fint!
      Du er kjempe flink, masse lykke til videre i prosessen!

    56. Herlighet så flink du er! Fantastisk bra innlegg – og du ser utrolig bra ut!!!
      Hvor er treningstightsen din fra? Nydelig den også:)

    57. Meg igjen!
      En ting jeg ogsååå vil legge til er at du er så fantastisk flink til å svare på kommentarer!
      Tusen hjertelig takk for svar, setter utrolig stor pris på det!

    58. Hei meg igjen. Trente du utenom noe spesielt? Eller forandret du bare om på måltidene? Har prøvd det og ser ingen forsndring på mange måneder… Er veldig slitsomt så skal søke en PT men er så redd hehe

    59. Hei! Dette innlegget gjorde en veldig stor endring for meg, i positiv forstand. Jeg har slitt med en spiseforstyrrelse i ca 6 år, og er nå på et stadie der ting begynner å gå bedre. Likevel er den delen med vektoppgang vanskelig fordi man kun leser på blogger og i medier om hvordan man går ned i vekt. Dette innlegget var akkurat det jeg trengte nå, så tusen takk for at du delte dette 🙂
      -Det jeg lurer på er om du kun har spist sunt for å komme dit du er nå eller om du har unnet deg mye godteri, snacks etc?
      – Har du fått større bryster av vektoppgangen? Det er nemlig dette jeg syntes er verst, at jeg ikke har noen som helst former, da spesielt ikke pupper..
      – Har du trent mye? For jeg får fremdeles ikke lov til å trene, og er derfor redd for at det bare vil legge seg masse “overflødig” fett som ikke vil se fint ut..
      Du stråler virkelig, og viser et utrolig godt forbilde med dette innlegget! 🙂

    60. Hei. Så flott at du har klart!
      Jeg er tynn jente selv og sliter veldig med å gå opp i vekt. Og jeg lurer på hvor lenge tok det for deg å komme opp i vekt de 13 kiloene? 🙂

    61. Så vakker du er! Virkelig et bra innlegg 🙂
      Er det lov å spørre hva vekten din ligger på nå? 🙂

    62. Hvor lang tid tok det før det skjedde en forskjell?
      Det var som å lese om meg selv, og historien min. Du ga meg virkelig motivasjon, det er virkelig håp for meg også!! Tusentakk!!
      Helt utrolig hva du har fått til.

    63. Nydelig er du uansett, men du ser utrolig sunn og flott ut nå! Du ser smashing ut med de nye formene dine, wow! :*

    64. Ååå, så flott du er! Selv om jeg er i andre enden av skalaen og helst ønsker å gå noen kilo ned i vekt var dette virkelig en stor inspirasjon! Det er så fantastisk å se mennesker som klarer å nå målene sine, og jeg unner deg dette så utrolig mye 🙂 Jeg håper og tror du en dag kan se deg i speilet og føle deg fornøyd med deg selv! Masse lykke til videre, du ser bare mer og mer smashing ut!

    65. Malin: Betyr virkelig mye for meg å lese dette, selv om vi jobber med noen helt forskjellige ting! Tusen hjertelig takk for gode ord, og masse lykke til videre selv <3

    66. Emilie: Faktisk tok det lang tid før det ble en forskjell, jeg så vekten begynte å gå oppover – men BRÅTT sa flere venner og bekjente til meg at jeg så bedre ut og spurte om jeg hadde gått opp i vekt. Det tok meg kanskje 3 måneder å gjøre en forskjell slik at andre også så det. Men det er verdt det, virkelig!

    67. Viktoria: Hjertelig takk for det! <3 Som jeg har skrevet i innlegget vil jeg ikke nevne hva jeg veier nå, rett og slett fordi jeg ikke bryr meg om tall og synes ikke andre skal tenke for mye på det selv.

    68. Cecilie: Det tok meg vel egentlig 6 måneder, for jeg startet i januar men jeg gikk ikke ordentlig inn i det før noen måneder senere. Det tok tid for kroppen min å vende seg om til det nye “kostholdet” mitt, men BRÅTT kom forandringene fortere enn jeg ante <3

    69. Line: Hei Line! Setter virkelig stor pris på at du deler dette med meg, og du må forstå at jeg vet hvordan du har det. Kjempeflott å høre at det går bedre med deg, men som sagt å komme seg opp i vekt er vanskeligere enn mange forstår…

      Som jeg skrev i innlegget har jeg ikke spist sun mat, jeg spiser det jeg elsker (poteter, masse saus, junkfood osv). Men jeg varierer mye oftere med det jeg elsker enn hva jeg gjorde før, og det er en av grunnene til at jeg kom meg opp i vekt.

      – Jeg har fått større bryster etter jeg gikk opp i vekt, dessverre begynner de fleste bhene mine å bli for små – og det er egentlig sykt dritt fordi jeg elsker dem haha.

      – Jeg har ikke trent så mye, det har vært måneder jeg ikke har trent noe som helst. Det du ikke må glemme er at maten betyr MER enn trening når du skal opp eller ned i vekt. Trening er bare et pluss i boka.

      Tusen hjertelig takk, og masse lykke til <3

    70. Silje: Hei! Jeg trente ikke så mye, på mitt beste trente jeg 3-2 ganger i uken. Og flere måneder uten å trene. Maten er det viktigste, og så kommer treningen – ikke glem det 🙂 Det er overhodet ikke slitsomt å skaffe hjelp hos en PT, de kan sette opp et skjema for deg om hvilke øvelser som er bra – så er det bare å følge dem. Enkelt som bare det! 😀

    71. Line: Hei Line! Før jeg sier NOE som helst annet så må du vite at 57 kilo er ikke mye, målet mitt er å veie mer enn det liksom fordi jeg vil ha mer former på kroppen. Det du også kan tenke er at muskler veier mer enn fett, så ikke fokuser på tallet, det er akkurat det jeg trengte å komme meg bortifra.

      Tusen hjertelig takk for gode ord, og lov meg en ting – vær så fornøyd med den vekten du har nå, jeg misunner deg.

    72. Helt fantastisk Madeleine! Jeg har sett at du har gått opp i vekt, noe som har vært så flott å se, for jeg har sett at du trives i den “nye kroppen”. Et utrolig bra innlegg, og du har gjort en utrolig innsats! Vel fortjent <3

    73. Altså wow! Jeg har vært fast leser av bloggen din i rundt 6 år nå og du stråler mer enn noen gang! Er utrolig glad på dine vegne, du har vært et forbilde for meg lenge og det er sjeldent et blogginnlegg motiverer meg slik som dette gjorde. Heia Madeleine!!

    74. Helt fantastisk at det finnes en stemme som deg Madde, som sier at det faktisk er greit å gå opp i vekt, at ikke alle skal snakke om å gå ned i vekt! Du var smashing før og du er like smashing nå, du burde være skikkelig stolt!

    75. åå, jeg ble bare såå glad av å lese dette innlegget! For en inspirasjon for alle som er berørt av kroppspresset på en eller annen måte! Heier på deeg, du stråler <3 ååh, virkelig!!!

    76. Du er en fantastisk person! Ikkje bare på utsiden, men også på insiden! det er viktig å få frem at du alltid har sett bra ut, man har lov til å være slank og se bra ut, så lenge man har det bra med seg selv invendig! Og det er nettopp denne seieren du har tatt, å få det bra med deg selv både utenpå og invendig er livets mål, du inspirerer så sjukt mye!. Jeg er usikker på om du ønsker å være et forbilde, men du har i hvert fall gitt meg nytt håp og jeg skal også klare det! Tusen takk ♡

    77. Maria: Herlighet, tusen tusen takk for dette! Det betyr ufattelig mye for meg at folk tar seg tid til å skrive så fine ting til meg. I en alder av 21 år, kan jeg endelig si at jeg er litt stolt over meg selv. Og det føles så riktig og godt å si det! <3

    78. Anonym: Tusen takk! Jeg vet ikke hvor mye jeg spiser daglig, jeg spiser når jeg vil og spiser når jeg er sulten + jeg alltid småspiser på snacks/ godteri uansett hvor jeg er haha. Jeg har strekkmerker på rumpa, men det kunne jeg ikke brydd meg mindre om 😀

    79. Silje: Herregud, tusen tusen takk! Og WOW, sinnsykt koselig å høre at du har lest bloggen min i 6 år nå og at du fremdeles følger den. Det betyr mye <3 Tusen hjertelig takk for gode ord, nok en gang.

    80. Åh, så glad jeg ble på dine vegne nå for at du har klart å jobbe så bra mot målet ditt! Du ser fantastisk ut, noe du forsåvidt alltid har gjort, men nå stråler du virkelig. Stå på videre! 🙂

    81. Digger at du skriver om dette! Er sikkert ikke vits at jeg skiver det flere ganger her men ja det er et for stort press på å gå ned i vekt for å bli fornøyd. Dette innlegget hjalp meg på bei til å bli mer fornøyd, og ikke bare ønske å se tynn ut! Takk skal du ha, og du ser helt nydelig ut! Fobilde <3

    82. Sikkert mange andre som har nevnt dette, men har av egen latskap ikke lest alle de 190 kommentarene hehe. Men syntes det er så fantastisk bra at du er åpen om dette!! Har alltid blitt sett stygt på da jeg har tatt det opp selv pga folk ikke skjønner at det å være undervektig også kan være et problem! Har selv hatt mye kontakt med legen min for å komme meg opp i vekt men har ikke følt jeg akk kan snakke høyt om det. Kanskje det forbedrer seg nå som du som er en så offentlig person tar opp temaet! <3

    83. Yvonne: Ååh, tusen tusen takk! Du burde virkelig ikke ha noen murer oppe for å ikke kunne snakke om dette. Når du åpner deg om det, føles det så bra og det var akkurat det som hjalp meg med å fortsette! <3 Masse lykke til, Yvonne!

    84. Ylva: Ååh, så glad jeg blir av å lese dette herregud! Tusen hjertelig takk selv for at du la igjen denne kommentaren. Å være tynn betyr ikke nødvendigvis lykke, husk det <3

    85. Er evig takknemlig for dette innlegget du skrev, betyr så mye! Jeg sliter med akkurat det samme som du slet med og har prøvd å legge på meg i evigheter men det skjer ikke noe frandringer. Som du selv skrev, så føler jeg meg som en voksen fanget i en barnekropp. I tillegg er jeg veldig smal noe som gjør ALT mye verre. Jeg har ekstremt høy forbrenning og er tynn men ikke nok med det er beinbygningen min i hoftene kjempe smale. Så selv folk som er enda tynnere enn meg ser litt bedre ut i og med at de har brede beinbygning så hoftene er brede. Jeg spiser også veldig mye så det er ikke sånn at jeg ikke spiser. Jeg føler meg håpløs. Alle vennene mine som bsr tynne da vi var små er blitt større og formete naturlig, mens jeg er samme gamle. Men selvfølgelig, jeg skal ikke gi opp. Er det forresten noen matvarer som hjelper med vektøkning?
      Og en ting til, jeg er jo kjempe tynn, men har veldig store bryster 70D/DD og blir sikkert enda større i og med at jeg fremdeles er 17år. Så jeg er også litt redd for at brystene mine blir 2x større om jeg faktisk legger på meg. Eller at jeg kun/nesten bare legger på meg i brystene.

    86. Kira: Hvis jeg ønsker det, så kan jeg legge på meg mer! Men tenker å se an hvordan jeg føler meg med disse ekstra kiloene, kanskje det holder for meg kanskje ikke 🙂

    87. Samara: Wow, Samara. Utrolig hyggelig at du deler dette med meg. Føler jeg liksom kommer litt tettere inn på lesere, eller bare de som klikker seg innom bloggen. Jeg er også ganske smal, hadde null former og var som sagt derfor jeg følte at jeg levde i en barnekropp uønsket. Det var jævlig, og det var jævlig å prøve gang på gang uten noen resultater. Men jeg mener hvert eneste ord jeg skriver til deg nå, og det er at du ikke skal gi opp. Jeg startet denne prosessen i januar, men satt meg ikke ordentlig inn i det før noen måneder senere. Da var jeg fast bestemt på å bli lykkeligere med meg selv og det var alt jeg trengte å si til meg selv for å klare det.

      Siden du spør om det er noen matvarer som hjelper med vektøkning vil jeg anbefale deg om å søke litt rundt på nettet. Det beste tipset jeg kan gi deg er å spise kjøtt, grønnsaker og ting med mye fett og karboydrater – det er ikke vanskelig å finne! Men bare husk å spis mer variert i tillegg til å spise oftere enn 3 ganger om dagen. Spis til du er mett, og nyt hver eneste bit.

      At du har store bryster kan du faktisk trene bort! Jeg har venninner som sliter med det selv, men det er visse øvelser som gjør de mindre faktisk (sprøtt å tenke på). Men trenger du brystområdet vil det strammes opp og deretter miste fett der det er fett å miste.

      Lykke til <3

    88. Du er forresten skikkelig fin! Ser sånn opp til deg 🙂 Hva er egentlig den kroppsformen du prøver å oppnå? Fyldig, liksom? Igjen, du ser smashing ut!

    89. Kira: Åh, tusen takk! Jeg har egentlig ingen spesiell kroppsform jeg prøver å oppnå, jeg ønsker bare å få mer former så jeg endelig kan føle meg som en kvinne (haha). Så ja, fyldig kan man kalle det! 😀

    90. wow, sitter her målløs med gåshud. virkelig motiverende innlegg, også så pen du har blitt!!!! virkelig hva man kan kalle en babe. stolt over deg:)

    91. Hei! Må bare si at dette var utrolig bra å lese. Jeg blir kjempe glad på dine vegne, og du ser virkelig helt fantastisk ut! (det gjorde du klart før også, men er så godt å høre at du føler deg så mye bedre, man kan se du ser gladere ut!)
      Håper resten av reisen også går riktig, ønsker deg masse lykke til. Tusen takk for at du deler dette. Det var virkelig godt å lese midt i alt hysteriet om å gå ned i vekt.
      Du gjorde min kveld utrolig mye bedre. Jeg la meg med et smil. Ha en fantastisk dag!

    92. Karolina: Hei Karolina! Det varmer virkelig å lese dette, det skal du vite. Tusen hjertelig takk for alt det fine du sier til deg, det tar jeg til meg <3

    93. Du ser fantastisk ut, så glad på dine vegne! Har fulgt bloggen din lenge, du er kjempeflink og en stor inspirasjon <3 You go girl!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg