EASY PEASY – NOT AT ALL

Såååå…. I dag bestemte jeg meg for å teste ut noe jeg burde ha gjort for over et halvt år siden. Det er mange innstillinger kameraet mitt har, som heter Olympus Pen E-PL7. Blant annet har den Wifi som kan koble seg til iPhonen din ved hjelp av Olympus appen og gjøre mye du ikke hadde trodd. Det første jeg lærte meg var å importere bilder direkte fra kameraet og over til mobilen, dette er en funksjon jeg bruker mest på jobb siden vi trenger bilder til å legge ut asap. Mens bildene jeg legger ut på Instagram er som regel de jeg allerede har postet her, pluss litt ekstra redigering så de passer bedre inn i feeden. Uten å snakke meg bort fra hovedfokuset, kan jeg fortelle dere en genial ting jeg lærte meg i dag etter 30 minutters opplæring av meg selv. Kameraet er så fancy at du kan koble iPhonen til appen, så kan du styre iPhonen som om det skulle vært en fjernkontroll, altså fjernutløser. Man kjøper til vanlig en fjernkontroll slik at man kan ta selfies, bilder på avstand osv – men dette kameraet trenger du bare en app til slik at det fungerer. Det koster null penger, og jeg visste ikke om dette før jeg kjøpte en fjernkontroll til Olympus til nesten tusen-lappen. Ganske dumt jeg ikke gjorde mer research før jeg kastet bort penger på dette, når jeg bare trengte en app.

Men det er så sinnsykt uvant at man ser seg selv på iPhonen, for det blir så vanskelig å ta blikket bort fra skjermen og se inn i kameraet. Jeg har så mange teite bilder på mappen min etter i dag. Til tross for at jeg brukte lang tid på å lære meg det, fikk jeg knipset noen bilder av meg selv på avstand med 45mm linsen. Tror mamma ble litt fornøyd med at jeg ikke vekket hun før jobb for å si det sånn!

Jeg tenkte egentlig å ikke dele disse bildene, men klarte ikke å dy meg til slutt:

Hva slags kamera har du & hva liker du best med det?♥

26 kommentarer

Siste innlegg