UKEN SOM HAR GÅTT

Ukens tanke: Å ha medfødt feil som gjør meg usikker. Jeg skammer meg ikke over kroppen min, hvordan jeg ser ut eller hvem jeg er. Men jeg er redd for at andre ikke vil akseptere kroppen min og utseendet mitt på grunn av mine feil. Hvem blir tiltrukket av en jente som mangler et ribbein på magen, har 2 ulike størrelser på brystene, ble født med kun et øret og har arr som det er umulig å skjule? Jeg er så hard mot meg selv, jeg vet det. Ting kunne vært så mye verre, men siden det ikke er det – klager jeg på det jeg synes er ille nok. Jeg er så drittlei av det.

Ukens opptur: Mitt nye samarbeid med Kygo Life. Jeg er så glad for å ha blitt valgt ut blant en av dem som de ønsker å jobbe med. Det er veldig stort for meg og betyr veldig mye.

Ukens nedtur: Mamma og pappa spiste opp min snacks som bestod av Ritz kjeks og kremost.

Ukens sang: Post Malone – Patient. Jeg får så gode vibes av å høre denne sangen at den er på replay hele tiden.

Ukens avhengighet: Det nye albumet til Post Malone. Det er virkelig akkurat det jeg trengte denne uken.

Ukens person: Min flotte sjef på Side2. Ikke bare er hun en flott sjef, men hun er så mye mer enn det. Jeg kan ikke få takket hun nok. Hun har hjulpet meg til å ta avgjørelser som har forandret meg som person. Hun har hatt troen på meg hele veien, og det har vært en stor støtte for meg.

Ukens mat: Ristorante pizza med mozarella. Jeg blir seriøst aldri lei av den pizzaen, og den er aldri feil å spise uavhengig om det er til frokost, middag eller kveldsmat.

Ukens lættis: Jeg fikk en kunde på Urban som trengte hjelp med å oversette noen forkortelser som datteren hadde skrevet på Facebook. Det var alt fra omfg og af til litt mer avanserte ord som jeg ble paff over at jeg skjønte selv. Verste var at jeg ble usikker på om jeg burde si hva det betydde til moren, haha.

Ukens flause: Jeg var på jobb på Urban, og spilte av en sang jeg er litt dilla på. Da begynte jeg så klart å synge og danse litt rundt i skjul, og selvfølgelig er det en kunde som får med seg dette. Her er det snakk om rumpeshaking, shuffling og sykt innlevelse, ganske flaut.

Ukens throwback: Det vondeste jeg har opplevd. Å bli født med et øret er ikke en big deal, men å gå igjennom 3 operasjoner som var så smertefulle er vanskelig å glemme. Jeg er glad jeg var liten da jeg gikk igjennom dette, for da visste jeg rett og slett ikke hva som skjedde egentlig. Jeg fant faktisk et innlegg jeg har skrevet for flere år siden om denne opplevelsen og det kan dere lese om her: Historien bak øret mitt.

Likte dere dette innlegget?♥

53 kommentarer
    1. Du er den vakreste bloggeren jeg vet om Madde 🙂 Merket ikke noe med øret ditt før jeg leste innlegget om det, men når jeg ser det nå, tenker jeg på det bare som et tegn på hvor sterk du er. Arr er symbol på smerte du har klart å komme deg gjennom. Du inspirerer!!!!

    2. Jeg har også samme øremisdannelse og føler meg igjen i mye av det du føler og tenker om det.Må si du er ufattelig nydelig,og det at du har delt en sånn historie på nett hvor alle kan lese, gjør at jeg også vil det men samtidig ikke tørr hehe. Stå på, du virker helt fantastisk!

    3. Aldri tenkt på øret ditt.. Alltid bare tenkt at du er uslåelig vakker, og en flott person!! Jeg heier på deg <3 Du gjør det utrolig bra for deg selv, og du kan absolutt holde hodet hevet. Du er virkelig inspirerende! Stor klem fra meg <3

    4. andrea: Varmer veldig å høre dette. Tok meg lang tid før jeg turte å dele noe sånt, men samtidig så er det mange jeg møter på i privaten som ikke aner noe om dette. Det er der jeg er redd for å si noe, for hva om de synes det er ekkelt? Det tar jeg jo sykt personlig, og det er kjipt… Håper det ordner seg for deg også, og tusen takk for gode ord 🙂

    5. Delt det med mine nærmeste men aldri turt og fortelle det til for eksempel full klasse. Går hele tiden med håret ned når jeg er i offentligheten og føler meg ikke så veldig komfortabel og er dessverre ikke fornøyd med mitt resultat etter noen vonde og smertefulle operasjoner. Men er veldig stolt over meg selv, og at jeg har klart å gå igjennom smertefulle operasjoner som VIRKELIG var smertefulle som du selv vet 🙂 Får mer lyst til og fortelle hver og en jeg kjenner,etter jeg leste innlegget ditt! Ha en fin kveld videre <3

    6. andrea: Åh, det er det viktigste! Ikke alle trenger å vite om det, og er ikke akkurat noe man bare sier helt ut av det blå. Det tar litt tid å våge å si sånt man sliter med på privaten. Jeg kjenner meg veldig godt igjen med det å ha håret nede. Jeg har det ofte oppsatt da jeg er hjemme, men aldri når jeg er ute blant mennesker. Det er fordi jeg innbiller meg at folk stirrer på øret mitt. Jeg har lyst til å drite i hva andre tenker, men akkurat dette er det litt vanskelig å drite i… Krysser fingrene for at du tør å dele det med flere etterhvert. Og ha en fin kveld videre du også, Andrea <3

    7. Fysøren!!! Skille ønske jeg var bare halvparten så valker som deg! Du ser tilogmed SMASHING ut i en sykeseng😍😍😍😍

    8. Du er fin akkurat som du er, vi alle har noe vi ikke liker så godt ved oss selv… men tenk på hvor mye du med dette har hjulpet folk som sitter i det samme, slik som meg. Og DET er noe jeg aldri glemmer <3 du er utrolig vakker både på innsiden og utsiden! Og jeg er evig takknemlig for det du gjorde for meg, som jeg ser tilbake på om jeg skulle begynne å irritere meg over hvordan jeg ser ut! Det du har vært gjennom viser hvor sterk du er og at du ikke gir deg, for hallo; se hvor langt du har kommet nå med et du driver med! <3

    9. Husker at jeg leste det innlegget når det kom ut, det virker virkelig ikke som at det har gått så lang tid siden du postet det 😳
      For å gjøre en lang historie kort, så har samboeren min et veldig tydelig arr på halsen, etter at han gikk igjennom mange operasjoner som barn. Han er fremdeles ganske selvbevisst når han er i settinger med folk han ikke kjenner fra før. Han liker ikke å snakke om det da det minner han om vonde tider, og så er han rett og slett er lei av å fortelle om det gang på gang.
      Poenget mitt er vell at det ikke kan være så lett å dele en så personlig og sårbar(?) del av deg med oss blogglesere. Det krever baller! Jeg må bare minne deg på hvor utrolig vakker du er Madeleine, og på toppen av alt så virker det som om du har en helt rå personlighet! ❤️ Uslåelig kombo det der ❤️ Heier virkelig på deg ❤️

    10. Andrea Gjeldnes: Ååh, å lese denne kommentaren fra akkurat deg betydde litt ekstra må jeg si. Utrolig å tenke på hvor lenge siden det er at vi hjalp hverandre litt og at vi ble litt bedre kjent. For å ikke glemme den fantastiske moren din!

      Jeg vil bare takke deg kjempemye for å ta deg tid til å legge igjen denne kommentaren, jeg håper og tror du forstår hvor mye det betyr for meg, vakre deg <3

    11. Heidi: Åh, gud jeg vet! Helt sinnsykt hvor fort tiden har gått egentlig.. Men også glad for at den har gått så fort.

      Jeg kjenner meg så sinnsykt godt igjen i det du nevner angående samboeren din. Det er koselig at folk bryr seg, og ønsker å spørre – men jeg vil helst ikke prate om det, fordi jeg liker ikke det jeg ser og vil ikke at andre mennesker skal se det da. Så jeg forstår han veldig, veldig godt.

      Ellers vil jeg bare si tusen takk for hvor snill du er, dette gjør meg kjempeglad og det setter jeg så stor pris på <3

    12. Hei, jeg må virkelig si at du er utrolig tøff som har gått igjennom så mye og at du deler din historie. Selv ble jeg også født med øremisdannelse på begge ørene, og har selv gått igjennom krevende operasjoner. Jeg vet eksakt hvordan det føles…selv spilte jeg fotball og spilte alltid med hårbånd. Turte aldri å vise ørene mine blant offentligheten, men etter nettopp å ha fullført VGS, har jeg utfordrer meg selv. Jeg lover deg at det føles umiddelbart mye bedre fordi folk får forståelse for deg. Du skal være stolt av deg selv og kroppen din, og tenk hvor mange forskjellige ører det faktisk finnes. Men jeg vet selv at det er vanskelig å tenke seg at det kunne vært mye verre ting å leve med, men alle og enhver har hver sin historie.

    13. Jeg er utrolig dårlig til å kommentere (leser blogger på bloglovin’-appen på iphone, og da er det liksom litt ekstra stress å kommentere, haha..), men måtte bare si at jeg aldri har tenkt på at det er noe i veien med øret ditt, selv da jeg leste det innlegget du skrev for noen år siden også. Du er utrolig vakker, og du virker kjempesnill og grei også. Om det er noen som har noe imot “feilene” dine så er de absolutt ikke noe å samle på uansett! Du er perfekt akkurat sånn som du er 🙂 <3 Innimellom får jeg også sånne tanker (pga andre 'flaws'), men det er jo ikke noe poeng i å dvele ved det egentlig, så prøver å la være, haha.
      Gratulerer så mye med samarbeidet med Kygo Life, forresten!

    14. Forstår deg så godt når det kommer til øret ditt. Har operert ørene selv, og de er fortsatt ulik størrelse den dag i dag, og det plager meg veldig. Har ganske store ører også, så tørr aldri å gå med håret i bakover hestehale, fordi jeg er redd for hva folk kommer til å tenke når de ser meg. Det er ikke fint i mine øyne (på meg selv, vel og merke). Har prøvd å ikke la meg påvirke av det, men det er utrolig vanskelig. Etter at jeg så at du begynte å gå med håret i hestehale har jeg blitt så inspirert av deg. Har ikke turt dette selv enda i offentligheten, men håper jeg kommer dit en dag. Du er en utrolig flott jente, Madeleine. Du er virkelig ett forbilde for meg <3

    15. Du er så vakker og sterk, Madde! En av de beste bloggene jeg vet om, FOR en genuin snill og ærlig jente du er <3 Ikkeminst smellvakker *sjalu* 🙂

    16. Haha, måtte le når jeg så ukens mat… Jeg er selv så og si avhengige av akkurat den pizzaen nå for tiden, og var i Sverige og hamstret i går :’D

    17. Guro: Skjønner hvordan du har det når du snakker om ulike ører. Det suger så forbanna mye… Jeg vil kunne gå med stram hestehale og føle meg vakker, men det er så vanskelig når jeg lar en liten detalj som noen ører ødelegge for meg. Det er nesten teit…. Det betyr så mye for meg å høre at jeg har inspirert deg til å gi litt mer faen. For jeg er fremdeles der selv, ikke helt komfortabel – men jeg kommer meg <3 Jeg gikk med hestehale på jobben i dag faktisk, følte meg så tøff og badass som ga faen.

      Masse lykke til, Guro <3

    18. Ingrid: Ååh, så GLAD jeg blir! Jeg setter så stor pris på at du gadd å kommentere dette innlegget – til tross for hvor lame det er å skrive fra appen på iPhonen, haha. Jeg setter kjempemye pris på det du sier, og det varmer veldig. Vi har alle noen struggles, men vi må seriøst bli flinkere til å rose oss selv snart.

      Og tusen tusen takk <3

    19. Jenny: Hei Jenny! Jeg blir så glad av å lese sånne historier som dette, når det faktisk er andre som har noe de sliter med, men de har kommet seg litt bort fra det. De gir litt mer faen, og sånt motiverer alle andre skal jeg si det. Dette motiverte meg til og med, til å bare prøve å blåse litt mer i hva andre tenker om meg og øret. Noen dager er bedre enn andre, sånn vil det alltid være. Men jeg ønsker ikke å la et øre ødelegge så mye for meg.

      Tusen, tusen takk for en fin kommentar <3

    20. Jeg vet ikke om jeg blir provosert eller lei meg på dine vegne når jeg leser om hvordan du tenker rundt øret, ribbeinet og de andre skavankene dine. Litt begge deler. Det er så lett å si at andre har det verre, og at det burde satt ting i perspektiv, men det blir helt feil. Man kan selv ha det vondt selv om andre har det verre, slik man kan være glad selv om andre har det enda bedre.
      Jeg er selv født med ulike skavanker, og er faktisk under utredning nå for å finne ut av mer av det. Jeg vil ikke si hva slags type skavanker det er – for som sagt, dette er ikke noen konkurranse om hvem som har det “verst”. Men du kan ikke være så hard mot deg selv! Det hjelper ingen, og i alle fall ikke deg. Har du noen gang sett en annen person med et ribbein mindre og tenkt at det var stygt? Ei med et øre? Ei med kun ett øye? Ei med kun ett bein? Jeg håper og tror at svaret ditt her er nei, du har aldri tenkt at det har gjort dem stygge. Så hvorfor tror du at andre skal tenke sånn om deg? Folk er ikke så forskjellig. Og om noen faktisk tenker sånn, så sier det mer om dem enn om deg. Hvem vil forelske seg i deg? Jeg vet ikke hva slags forhold du og Didrik har i dag, men jeg tviler ikke på at han elsket deg akkurat som du var da dere var sammen (med dine skavanker). Og hvis han gjorde det, hvorfor skal ingen andre gutter gjøre det senere?
      Det er ikke meningen å virke bitchy med denne kommentaren, jeg synes bare så synd på deg og prøver å få deg til å se ting fra et annet perspektiv. Jeg har også vært usikker pga mine skavanker, og kanskje er dette feil, men min fantastiske ex-kjæreste viste meg at jeg er flott akkurat som jeg er. Og selv om vi ikke er sammen i dag, og ingen vil være akkurat som han, så lærte han meg at de færreste gutter faktisk er så overfladiske som vi jenter er 😉

    21. Mina: Jeg skjønner absolutt hva du mener, det er også det jeg ville legge til i innlegget. At jeg har det ikke verst, men det er heller ingen konkurranse som du skriver. Men det er rett og slett ikke så lett å like seg selv når alle du møter på ikke har disse feilene (men ja, garantert har alle sine egne struggles). Vil jeg være hard mot meg selv? Overhodet ikke, jeg vil digge det jeg ser i speilet og tenke “dayum gurl”. Kanskje smile litt også, men sånn er det ikke og jeg vet ikke når det vil bli sånn heller.

      Jeg har aldri tenkt sånt om andre mennesker at jeg synes det er stygt siden de mangler noe eller har noen spesielle feil ved seg selv, men når jeg faktisk får bekreftet av mennesker at de ikke liker hvordan jeg ser ut – det er der det fucker opp for meg. For de ser de samme feilene jeg ser, det jeg prøver å skjule. It sucks as hell. Jeg kan se reaksjonen på mennesker, utrykkene deres og se hvor de stirrer, og de trenger ikke engang å si noe. Jeg skjønner greia.

      Jeg setter sykt pris på at du tok deg så god tid til å skrive denne kommentaren, det er faktisk deilig å høre noen med litt stemme som det du har.

    22. Må bare slenge med noen hjerter til kommentaren min over her 🙂 vil ikke virke så streng, haha.
      Ellers så er mitt beste tips å være med folk som gir litt faen. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men ting blir garantert bedre jo eldre du blir også. Jeg er selv 23, og ikke så moden at det gjør noe – men jeg merker at tankegangen min rundt kroppshysteriet har forandret seg drastisk bare de par siste årene. Legg på ekstremt lite overfladiske venner og litt sosiale medier stopp her og der, så har du en fin oppskrift 😉 Håper at ting blir bedre for deg – det fortjener du!

    23. Mina: Haha ååh blir glad. Tusen hjertelig takk – det skal bli så digg den dagen jeg endelig gir mer faen. Jeg er 22 år, skulle gjerne hatt litt bedre selvtillit atm meeeen det kommer seg med årene som du sier. Jeg håper ting blir bedre for deg også, siden du nevnte litt om skavankene som er under utredning! 🙂

    24. Du er en vakker jente, som har en vakker sjel!
      Hvis noen ikke klarer å akseptere deg for den du er så er det noe galt med dem, ikke deg, lille venn!
      Ha en fin dag, fine deg❤

    25. Du er bare sinnsykt flott & utrolig vakker ❤️ For en kvinne! Trist at man på en måte ikke klarer å se det helt selv 😭 Hilsen en som blir inspirert av deg & bloggen din!

    26. Madeleine, de tingene du omtaler som feil, de gjør deg en smule mer unik og spesiell. Egentlig, har de lite å si. Det som virkelig teller er hvordan du er som person, hvordan du får menneskene rundt deg til å føle, og om de kan være seg selv i ditt selskap. Du virker som en herlig jente, og jeg tror du scorer høyt på de tre tingene. “Hvem blir tiltrukket”, sier du. Vel, hvem blir ikke det? Ingen er feilfri, og de som er åpen om sine usikkerheter er mer attraktiv enn de som leker perfekt.
      Du har det sikkert travelt med jobb, men om du har tid vil jeg spandere en kaffe på deg 🙂
      xA

    27. Alexander: Ah shit….. Jeg har knapt ord til å fortelle deg hvor godt det føles å få en slik kommentar. Virkelig, jeg klarer ikke å bare si tusen takk. For dette betydde så, så mye mer for meg enn å bare kunne svare kort. Jeg aner ikke hvem du er, men likevel traff denne kommentaren meg skikkelig. Og det vil jeg takke deg for. Så here it goes: Tusen takk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg