SÅ MANGE FØLELSER

13 Reasons Why, for en serie sier bare jeg. Du blir følelsesmessig involvert i serien fordi du vet det er en realitet av hva som foregår den dag i dag. Budskapet i denne filmen er så bra, og det er så viktig at flere skjønner at de kan være med på å gjøre en forskjell som kan ha en stor betydning for noen andre. Ved å bare vise at du bryr deg litt og lytter for eksempel – det er vel ikke så vanskelig? Denne serien her vil jeg anbefale til absolutt alle, uavhengig av kjønn og alder. Jeg sitter igjen med så mange tanker, følelser og spørsmål etter å ha sett ferdig denne serien på under 2 døgn. Noe som ga meg en kraftig flashback var episoden med rådgiveren på skolen deres. Jeg selv har gått til rådgiver på videregående av andre grunner enn det som det handler om i serien og tror dere jeg fikk den hjelpen jeg trengte? Nei. Jeg fikk beskjed om å droppe ut av skolen for å få det bedre, og det var bare uker før det var sommerferie. Det jeg trengte var støtte og motivasjon, ikke råd til å gi opp. Ikke alle er egnet til å ha en slik jobb, og det skjønte jeg da jeg automatisk reiste meg opp og gikk derfra. Det var som en refleks, noe som bare sa ifra til meg at jeg burde gå. Du åpner deg som en bok og deler personlige ting med en som skal sitte der for å hjelpe deg, men eneste du får svar på er at du ikke skulle sagt en dritt. Man skal ikke føle seg mer shitty etter et slikt besøk, men det gjorde jeg. Det var første og siste gangen jeg gikk til en rådgiver. Det var to lærere (en på ungdomsskolen og en på videregående) og en helsesøster som forstod at jeg ikke hadde det bra uten at jeg hadde sagt et ord til dem. Det sa så mye om dem og det betydde mye for meg.

Alle sliter med sitt, uansett om det er noe stort eller lite. Folk trenger hjelp, støtte og en skulder å kunne lene seg på uansett hvor ung eller gammel man er. Man må bare prøve å være litt mer åpen om hjelp, selv om man ikke vil virke svak, oppmerksomhetssyk eller være redd for hva andre skal tro/ synes om deg. Jeg har vært der selv, fikk noen slag i trynet men det gikk bra til slutt.

Har du noe du vil dele med meg & har du sett serien?♥

4 kommentarer
    1. Så bra det du skriver! Og veldig sant at man ikke må være redd for å åpne seg, i frykt for å virke svak. Det er i alle fall det jeg sliter mest med! Har ikke sett denne serien, men det skal jeg absolutt!

    2. Jeg elsker når du kommer med slike følelsesmessige innlegg <3 du formulerer og skriver på en måte som er lett å kjenne seg igjen i! Har ikke sett serien, men hørt mye bra om den. Ang. Rådgivere er jeg helt enig. Jeg lurer på hvor mange ungdommer som ikke hadde dropper ut eller gjort dumme valg om rådgiverene hadde lyttet og pratet skikkelig med de.. Det er de som skal gi råd når ingen andre kan. Jeg skal hvertfall kjøpe meg Netflix å se hele serien i påsken!! Ha en fin påske Madde<3

    3. Ida: Wow, setter så utrolig stor pris på feedback på slike innlegg som dette. Ikke at dette var veldig personlig, men er ganske stort å skrive om sånt for meg siden jeg ellers aldri snakker om det til de rundt meg. Merkelig hvordan det er lett å skrive ting, og dele det med mange mennesker man ikke kjenner. Du får komme tilbake og fortelle meg hva du synes om serien! Ha en riktig god påske du også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg