BOUT TIME!!

Jeg hadde hele dagen til å blogge i går, men humøret mitt var bare helt snudd på hodet. Det er sprøtt hvordan drømmer kan bli så realistiske at de påvirker humøret ditt resten av dagen. Man våkner opp og føler seg så sårbar, samtidig irritert og veldig frustrert. Du vet tingene ikke har skjedd, men man blir litt paranoid og tenker hva hvis det virkelig skjer?. Drømmer som slår virkeligheten er noe jeg synes er fælt og skremmende. Det å ikke kunne styre det, eller bare switche over til en ny drøm. Marerittene har fremdeles ikke gitt seg, som dere kanskje skjønner – og jeg vet ærligtalt ikke hva det kommer av. Jeg vil bare at det skal slutte så jeg kan fokusere på å være glad for det har jeg så mange grunner til å være. At drømmer og tanker kan komme i veien for det så fort forstår jeg bare ikke.

Humøret mitt i dag derimot er MYE bedre og gjett hvorfor???? For første gang på over 3 år (kanskje snart 4) har jeg kjøpt meg ny iPhone, og det føles amazing samtidig litt trist. Jeg er en person som blir veldig glad i de gamle tingene mine, og har problemer med å bytte dem ut med nyere ting. Men nå er den gamle iPhone 5’ern min ganske sliten og lei, så det var på tide å bytte til en ny nå. Det passer helt perfekt å skaffe den litt før jeg drar på ferie, så jeg slipper å gå tom for strøm etter 1 time – også kanskje kunne legge igjen batteribanken hjemme. Det kan jeg ikke huske sist jeg gjorde. Skummelt hvor glad man kan bli av å kjøpe en ny telefon, men believe me, jeg har funnet meg i så mye shit med min gamle haha.

Sleten jente etter jobb i dag, buuuut new phone who dis?

13 kommentarer
    1. Sliter mye selv med mareritt og dager hvor tanker og drømmer tar over humøret. Noe av det første jeg gjør om morgenen er å skjekke telefonen, Facebook, insta osv. På Instagram følger jeg en bruker som heter “thegoodquote” ,når jeg leser noen av de tingene som blir lagt ut, hjelper det mye på humøre mitt, det får meg til å tenke meg om, og hvor bra live mitt er i forhold til mange andre ☺️☺️ Digger gensern! Å du er nydelig ❤️

    2. Jeg vet akkurat hva du mener med sånne drømmer! Jeg kan bli så satt ut at jeg føler meg helt merkelig resten av dagen… Håper du blir kvitt marerittene snart! Kanskje det kan hjelpe med en app som Sleep Cycle, slik at du ikke våkner opp midt i drømmefasen?
      Forresten, glemmer alltid å kommentere, så ville bare si nå mens jeg husker det at du er en av favorittbloggerne mine! Du skriver så bra, tar så fine bilder, og har så kul stil 🙂

    3. Ingrid: Det er så kjipt…. Men jeg har aldri hørt om denne appen Sleep Cycle – har du prøvd dette?

      Og kjære deg, tusen tusen hjertelig takk for at du tar deg tid til å kommentere. Det er SÅ koselig å få lese så fine kommentarer som denne <3

    4. Iselin Eliassen: Det er så sykt hvordan det forandrer humøret ditt, og jeg hater det haha. Jeg tror jeg faktisk skal begynne å følge denne brukeren selv, bare for å få en liten boost på humøret. Tusen takk for tips! <3

    5. Ja, jeg har Sleep Cycle-vekkerklokkeappen selv! Den var kjempepopulær for mange år siden, men jeg har ikke vært så flink til å bruke den jevnlig fordi mobilen skal egentlig være koblet til lader mens man bruker den, og jeg har så korte ladeledninger😅 Tror den kostet 7kr i appstore da jeg kjøpte den. Det den gjør er at den bruker gyrometeret (tror jeg det heter) inni iphonen som registrerer bevegelse, så utifra hvordan madrassen beveger seg så skjønner den om du er i dyp søvn eller en lettere søvnfase, og prøver å vekke deg på det tidspunktet du er i lettest søvn (innenfor den halvtimen du har sagt at du vil vekkes i). Da skal det være lettere å stå opp, og man føler seg ikke like jævlig som hvis vekkerklokken vekker deg akkurat mens man er i en dyp søvnfase/REM-søvn. Den registrerer søvnstatistikk også, som hvor bra søvnkvalitet du har hatt hver natt, hvor mange timer du har sovet og sånt, det er ganske interessant å se på. Håper du finner noe som funker hvertfall, det er så fælt å ha mareritt!

    6. Unnskyld, mente gyroskop, ikke gyrometer:) Hvis vekkerklokkeapp ikke gjør susen, så finnes det wakeup-lights også, sånne som simulerer en soloppgang sånn at du skal våkne mer behagelig og føle deg mer opplagt, veldig kjekt om vinteren! (Som du kanskje skjønner så hater jeg å stå opp, hehe🙈)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg