EVERGLADES

Tid i Miami: Torsdag 19:25

Selv om vi var greit fyllesyke hele gjengen i går, stoppet ikke det oss fra å dra på en av aktivitetene vi hadde gledet oss kjempemye til. Det skal faktisk denne gjengen ha for, at vi har avtalt mange kule aktiviteter på denne turen og at vi faktisk gjør det. I går så ble vi hentet av en ganske fancy buss som skulle kjøre oss tl Everglades for å kjøre båt i sumpen og se på alligatorer. Jeg visste ikke helt hva jeg hadde i vente, men jeg kan med hånden på hjertet si at dette gikk over alle forventninger. Da vi kom frem etter en kjøretur på rundt 50 minutter, så skulle alle bli sendt til en mann som skulle fortelle oss litt om alligatorene før vi faktisk fikk gå fritt der. Man kan ikke kalle det et show engang, for det var bare informasjon han ga oss mens han stod ved siden av flere av dem. De alligatorene på bildene under er reddet fra å bli skutt, pga de ble sett på som rovdyr og andre mente at de skulle bli drept da siden de blir sett på som en fare for mennesker. Så de som jobber her er med på å redde flere slik at de kan fortsette livet sitt videre. Selvfølgelig ikke helt i det fri, men dette stedet er helt vilt stort hvor de kan gå fritt overalt. Everglades er noe helt annet enn en vanlig park med dyr som er fanget, og det er nettopp dette de fleste ikke vet så derfor tenker jeg det bare er kjekt med litt ekstra informasjon om det her.

Han her har en egen instagramkonto hvor han viser hvordan det er å jobbe med dem, og i tillegg hvor godt de tar vare på alligatorene.

Her kunne de få av oss som turte komme inn for å kjenne på alligatoren, men det måtte gå raskt og forsiktig for å ta hensyn til dyrene. Vi fikk ganske klare instrukser om hva vi måtte gjøre, og nøyaktig hvor vi skulle sitte for at den ikke skulle bli irritert. Dere aner ikke hvor deilig det var å stryke på dem!

Her ble vi kjørt til et helt nydelig sted lang unna alt for å oppleve hvordan det var å møte på alligatorer som gikk fritt rundt. Den ene gangen mistet jeg de andre og gikk helt for meg selv. Jeg var så livredd at jeg skvatt så fort 2 øyenstikkere fløy forbi meg. I tillegg ble jeg informert om at alligatorene kunne hoppe opp for å angripe deg, og det gjorde nesten at jeg tissa i trusa.

Bak denne stengte porten bor menneskene i denne landsbyen, mens foran her er det marked hvor de selger ting de lager. Sååå flott å se og oppleve alt dette.

6 kommentarer
    1. Anniken: Åh, jeg anbefaler det på det sterkeste! Du får så mye for pengene. Vi opplevde mye mer enn hva vi trodde vi fikk på turen<3 Tusen takk forresten!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg