Å GI SLIPP

Til syvende og sist så må du aldri glemme at det bare er ting.

Jeg har samlet på klær, sko og diverse i så mange år fordi jeg har vært redd for å èn dag miste alt. Frykten av å ikke ha noe var bare så stor, så stor at jeg tok alt jeg kunne få. Jeg så derfor muligheten til å bli en samler da jeg fikk sponsormailer både med gaver og samarbeid som gjorde at jeg tjente penger. Jeg tenkte at nå kan jeg få alt jeg aldri trodde jeg kunne få. Det ble så mye at jeg til slutt skjønte at jeg måtte begrense meg, tappe ned på samarbeidspartnere og heller prøve å fokusere på de beste og viktigste for meg. Ikke takke ja til alt som dukket opp, men analysere litt mer å tenke over om det virkelig var noe jeg behøvde. Alt dette er bare ting, ting som bare er der. På en sprø måte gjorde alle disse tingene meg trygg, fordi jeg hadde så mye rundt meg. Men det ga meg ingenting, det ga meg bare mangel på plass. Og det var da jeg skjønte at nå må jeg slutte å ta alt jeg kan få, stoppe å kjøpe unødvendige ting kun fordi en stemme inni meg sier at jeg trenger det, når jeg egentlig ikke gjør det. Jeg har hatt så mye liggende rundt uten at det har blitt brukt, og det gjorde meg så forbanna. Her sitter jeg med både klær og sko jeg ikke bruker, likevel vil jeg ikke kvitte meg med det fordi jeg er “glad”  i det. Mens litt lenger unna sitter det andre som trenger dette, mye mer enn hva jeg gjør.

Jeg har over en lenger periode innsett at det bare er ting, noe man må gi slipp på og gi videre. Jeg donerer klær og sko ca èn gang i måneden til mennesker som trenger det, samt at jeg stiller opp og donerer litt diverse når jeg får forespørsler om å bidra litt med noe jeg ikke bruker – som jeg ELSKER å være en del av!! Hva de får, gir dem mer lykke enn det tingene noen gang har gitt meg.

Derfor er jeg også veldig for gjenbruk, og hva det står for. Alt har en verdi, uansett hva det er. Som jeg har sagt før; Har du ikke brukt det på 1 år, kvitt deg med det og selg det videre. Det er så godt å vite at i stedenfor å kaste det som om det skulle vært søppel, sender du det heller til folk som gleder seg til å få det nye plagget sitt. Man sitter igjen med en så god følelse over å ha gjort noe bra – nemlig å ta i bruk gjenbruk.

Jeg har nå i sikkert 2 uker gått igjennom klesskap, hyller, kofferter og bagger for å se hva jeg kan selge videre, og resultatet er vilt. Det er snakk om mange par med sko, kåper, vinterjakker som SVEA og shit loads med hverdagsklær jeg bare ikke bruker mer. Alt det jeg har nevnt vil bli lagt ut på Tise de neste ukene og jeg kan love dere at det er så mye fint som selges. Tise har vært så snille og tilbudt seg å hjelpe meg litt med å bli kvitt dette via deres gjenbruksapp – så følg meg på profilen @madeleinepedersenn♥ Alt jeg selger kommer til å være på deres kontor så jeg slipper å ha hele 4 svarte søppelsekker her hjemme, og for dere som bor i Oslo området kan da dra innom kontoret for å prøve det, før dere eventuelt kjøper noe.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 kommentarer
    1. Leser det du skriver, og ærlig, så kunne jeg ikke vært mer stolt av å si at du fortsatt er mitt store forbilde på så mange ting, som for eksempel dette. Nei jeg er ikke som deg, og har masse sponsorer osv.. men det lille poenget med du prøver å fremme i teksten er jo bare helt genialt og så sant på så mange måter. Stolt av deg.

    2. Antonio Vincent Nilsen: Ahh, Antonio! Det er så hyggelig å høre fra deg igjen etter den fine kommentaren du la igjen på det andre innlegget mitt. Setter veldig pris på kommentarene dine, og det må du vite! Tusen tusen takk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg