SHOPPESTOPP

Du vet du fikk kjørt deg på treningen når du føler du har mestret noe ved å bare komme deg opp og ned trappene. Rumpa kniper seg igjen, uten at jeg selv kan styre det og bena mine er så støle at jeg ønsker å gå minst mulig i dag. Så det jeg har gjort til nå er å rydde rommet, kaste unødvendige ting som bare tar plass og jeg har spist to gode måltider i dag allerede. Jeg vet ikke med dere, men jeg elsker smør og servelat på brødskiven og det har jeg forsynt meg med flere ganger i dag. Klokken er litt over 16, og jeg gleder meg til å lage pasta med fløte og kikkoman saus som har vært favoritten i mange år!

Nå er det en periode jeg må stramme inn budsjettet litt til å kunne kose meg litt ekstra på tur i New York. Så jeg har bestemt meg for å ha shoppestopp frem til april. Det eneste som er lov å kjøpe er objektiv til Sony kameraet mitt, alt annet er strengt forbudt til da. Jeg har aldri virkelig satt meg inn for å ha shoppestopp før, men jeg kjenner jeg trenger det litt også. Bli kvitt mye som jeg kan selge, og faktisk nyte at skapene mine ikke er stappfulle av ting jeg så vidt bruker. Jeg har endelig kommet over denne kneika, at jeg ikke trenger å bli en syk samler for å være fornøyd med tingene jeg eier. Det er så godt å føle en slik mestring, men det er også skummelt at det har vært en avhengighet. Nå gleder jeg meg bare til å måtte være litt kreativ med det jeg har i skapet, og bruke det oftere men bare på forskjellige måter. Det kan bli en utfordring for meg som hater å gå i det samme ofte, men helt ærlig så er det bare meg selv som legger merke til det. Jeg trenger å sette mer pris på de tingene jeg allerede har, så kjære shoppestopp; let’s do it!

Noen andre som har/ har hatt shoppestopp og har noen råd å komme med?

4 kommentarer
    1. Sjekk prisen på objektivet i NY, kan godt være at du sparer et par lapper på å kjøpe det der. Sjekk f.eks. BH Photo Video, der har de det aller meste for foto.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg