VI HAR TELTET

Man skulle kanskje ikke tro at jeg har sovet ute i et telt i natt, men det har jeg og det var koselig. Denne uken ble det planlagt en liten telttur med en fin gjeng på Sognsvann. Jeg har ikke teltet på år… Jeg tror sist jeg teltet var på ungdomsskolen og det begynner å bli en stund siden. Jeg var så dårlig forberedt at jeg måtte handle inn sovepose på fredagen, og nesten trodde jeg måtte stå over siden jeg hadde mangel på så mye. Heldigvis så fikk jeg låne en tursekk av pappa som var perfekt og som hjelp veldig på turen. Jentene vi skulle telte med hadde dratt opp litt før oss, og hadde funnet en helt rå plass rett ved vannet. Det tok ikke lange tiden før vi hadde fått satt om teltene og var klare for å spise litt grillpølser som er obligatorisk på tur. Det samme gjelder kvikklunsj! Jeg tror de på turen er lei av pratet mitt om kvikklunsj. Jeg kjøpte seks pakker og spurte nok et par ganger for mye om andre ville ha, MEN mer til meg. 

Jeg følte meg forberedt til overnattingen ute, men da det ble mørkt og vi spilte de siste rundene med kort, da var jeg ferdig. Både trøtt og kald, til tross for mye klær. Jeg har aldri vært så glad for å se solen skinne som det jeg var i dag tidlig. Å kjenne varmen og den stekende solen på kroppen etter en kald natt, det var så deilig. 

Jeg kjenner at jeg angrer så mye på at jeg ikke har teltet noe mer enn dette i sommer, så jeg får ta det igjen til neste år og være bedre forberedt da.










Her satt vi i flere timer i mørket og spilte kort frem til vi la oss.

6 kommentarer

Siste innlegg