SHOOT BY KAROLINE PART II

Balansekunst 

Det er et mål jeg har satt meg for 2019, men allerede vil bli flinkere på nå i desember. Jeg vil klare balansekunsten mellom å ta vare på meg selv, stå på med jobben og tilbringe mer tid med vennene mine. Når man skriver det, så høres det så latterlig enkelt ut. For det er bare å gjøre det, er det ikke? Antall timer i døgnet er ikke nok for meg i blant, så skulle jeg kanskje hatt alt dette i en by – det hadde vært herlig. Men så enkelt er det ikke, og derfor kommer kalenderen og notatene mine godt med nå om dagen. Jeg skal fylle inn alt jeg klarer i kalenderen, til og med sette inn fridager der jeg gjør absolutt ingenting – men likevel gjør så mye for meg selv og kroppen min. Dette året har kroppen min fått gjennomgå flere sammenbrudd som har vært vonde, men ikke minst uventede. Det har vært kroppen sin måte å si stopp. Slutt å gjør alt hele tiden, ta en fridag og unn deg det. For min del er det helt rart å måtte planlegge og sette en dato for den dagen jeg skal ha fri – bare for å passe på meg selv slik at jeg ikke går på nok et sammenbrudd. Det har vært nok av dem i år. 

Denne uken har allerede startet så bra og rolig, med lite planer som passer veldig bra før det braker løs i desember. Desember kommer hvert år, og hvert år sjokkerer det meg like mye. De neste dagene skal jeg bruke på å forberede meg til en hektisk måned, og planlegge slik at jeg slipper alt stresset rundt julen. Litt usikker på om jeg slipper unna, men la oss prøve.




FOTO: Karoline Brenden Skaug (@karolinebskaug)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg