SO STRESSED

Hei dere! Jeg er så stresset for tiden, det er mye som skjer for tiden og skolen er så forvirrende nå. Neste uke har jeg nynorsk terminprøve på mandag, tirsdag har jeg særemne i norsk, onsdag har jeg matte eksamen, i både 1p og 2p, og på fredag har jeg terminprøve i faget kommunikasjon og kulturkunnskap. Jeg vet ikke engang hvor jeg skal starte, det er så mye å gjøre. Kjenner jeg egentlig bare vil gråte fordi jeg er et svakt mennesket som ikke har tro på meg selv. Eneste jeg vil er å gi opp. Jeg har prøvd i flere år på å gjøre det bra med ekstra undervisninger etter skolen, men ingenting har hjulpet og jeg er enda ikke noe bedre. På skolebenken prøver jeg å konsentrere meg, men jeg klarer ikke å styre tankene mine og jeg mister fokuset. Jeg er ikke god nok til å ta ansvar, jeg er ikke god nok til å gjøre lekser, jeg er ikke god nok til å konsentrere meg, jeg er ikke god nok. Jeg er ingen skolelys, jeg er bare meg. Jenta som kommer på skolen og egentlig ikke vet hva hun gjør der. 

47 kommentarer
    1. åå føler med deg madeleine! føler egentlig akkurat det samme.. men du klarer dette og JO du er god nok!<3

    2. Åå, vet akkurat ossen du har det! Går bare i 8ende klasse, men har vært der helt siden første klasse!

    3. det er noe dritt det der.. At du er utslitt fordi det er så mye arbeid, alt stresset med prøver og fremføringer osv. men holder du deg på skolen og får vitnemålet, så er alt verd det! tenk på det som en motivasjon! hvem vil jobbe på MCdonalds hele livet? ta utdanning nå, og ikke vent. da vil du bare utsette det og utsette det.. Stå på Madeleine!

    4. Vil ønske deg masse lykke til og vil bare si at du er god nok, alle er gode nok. Jeg slet en stund med det samme, men har nå klart og kommet meg opp på riktig stig og føler at det går litt bedre. Stå på og ikke gi opp håpet! Holder med deg Madeleine! <3

    5. Lykke til, dette klarer du! bare øv jevnt med de forskjellige fagene 😀 bare tenk at hvis du gjør det bra, kan du ta deg en velfortjent helg etterpå!

    6. Du, jeg sliter like mye selv og et år med påbygg for meg er hardt! Og jeg har like presentasjons angst som deg.. Men det ordner seg, så lenge du viser ditt beste og møter opp, så ser de at du prøver, og det er hvertfall noe som er bra <3

    7. Har vært der selv, og for å være helt ærlig, jeg fulførte aldri videregående, og livet mitt er fortsatt ganske smud. Jobber i malta, og tjener like mye som leger her nede. Du trenger ikke være skolesmart for å finne noe du har lyst til å gjøre. Vær litt streetsmart, think outside the box.
      Har lest bloggen din lenge nok til å vite at du kan jobbe med klær resten av livet om du vill, og virkelig satser på dette. For du har virkelig sykt bra stil, er flink til å inspirere andre med det, og du har allerede en fot i døra! Du kan gjøre hva du vil resten av livet, og det er ikke alltid skole er den riktige veien.

    8. Det går bra. Klisjéfylt nok så kan du ikke gjøre mer enn ditt beste, men det er også det du må gjøre. Stå på det du kan nå slik at du slipper å se tilbake på skoleårene og tenke “jeg vet jeg kunne gjort mer.” Snakker av erfaring 🙂
      Det er kjipt å stresse med det nå, men det tåler du, rett og slett. Klarer du ikke alt du kanskje ønsker så får det bare være. Du er tross alt bare 18 år fortsatt, så du har nok av tid til å rette på eventuelle feil og mangler. Så gjør det du kan og reparer det som ikke gikk helt som det skulle senere.
      Lykke til! ^^

    9. Kjenner til den følelsen. Går på høyskole, og har eksamen om under en måned. Et lite tips, kan være å sette opp en liten plan hvor du skriver ned dag, tidspunkt og hvor lenge du skal øve til prøve og andre ting. Du kan også skrive opp hva og hvilke punkter du skal øve på.
      Det er litt jobbing med det, men det går faktisk utrolig fort, og hjelper masse på motivasjon og læring. Sliter selv med motivasjon, så skal sette opp en slik plan sev. Prøv det, det funker! 🙂
      Et annet tips, er å bruke farger, for eksempel tusjer på forskjellige emner. Høres kanskje barnslig ut, men har gjort det på forskjellige emner selv (koble fargene med emnene). Funker dritbra!

    10. jeg vet akkurat hvordan du har det. neste uke har jeg tre eksamener når alle andre i klassen min har 2, bare fordi jeg tar matematikk r1 i tillegg, så jeg har alt for mye å lese på, uka etter har jeg en ny eksamen, hvor jeg får 7 dager på meg til å lese hele fire bøker!! jeg er så stressa at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, i tillegg til at jeg begynner å bli syk.. men jeg har et enormt tips til deg, jeg bruker det selv(men har ikke kommet så langt til å få brukt det selv før i dag) du skriver opp en plan over når du skal lese (og også hva om du vet hvor lang tid du bruker på kapitler, delkapitler, figurer osv) hvor du også skriver når du skal ha pause ca som f.eks middag, favorittserier, trening. og det er super bra å trene når du skal øve! du får tankene på noe annet, for ikke å snakke om den energien du får til å øve! og du kan også ta opp seriene du skal se som en ‘belønning’ at du får se det etter du har kommet deg igjennom det du skulle til den tiden! når du får en sånn plan og du klarer å følge den så hjelper det faktisk!:-) jeg har brukt det flere ganger i tidligere anledninger fordi jeg har slitt psykisk, og det hjalp meg faktisk kjempe mye fordi jeg fikk på en måte kontroll over meg selv! visst du kommer hjem og tenker ‘i dag skal jeg lese’ er det så utrolig lett å bare utsette det, men om du får skrevet det ned i en timeplan, og kanskje få noen til å passe på at du følger denne planen så er det også bra! og om du sliter med å lese, så kan du ha noen med deg som holder på med noe annet, hvor du kan fortelle personen om hva du akkurat leste, for å gå igjennom det selv med egne ord, og man lærer utrolig bra når man liksom skal lære andre 😉 håper dette hjelper på motivasjonen. jeg vet selv hvor vanskelig det kan være å følge med på skolen, men om du lager en sånn plan og det hjelper, får du bare lyst på mer lesestoff 🙂 lykke til med skolen! håpe dette hjelper!

    11. Hey hey hey !!
      Ville bare si at jeg synes du er en chill person og virker utrolig RAW!
      Good luck babe 🙂

    12. Ikke mist troen på deg selv Madeleine, jeg vet at du er sterk nok til å klare dette. Alt blir bedre etter hvert, jeg lover deg: Men du må aldri miste troen på deg selv. Du er en utrolig sterk jente, fantastisk personlighet og fantastisk stil. Jeg kjenner sikkert ikke halvparten om deg en gang men jeg vet at du klarer dette. Slet med presentasjonsangst selv før, alt hørtes så mye bedre ut i hodet mitt men så sa jeg det og da ble alt bare feil. Men bare husk det, DU er på skolen for å lære, jeg vet du klarer det. Er stor fan deg og bloggen din, stå på! Dette klarer du!

    13. Jeg føler sånn også! Skjønner ikke vitsen med å stå opp grytidlig for bare å lære dumme ting. Hvem trenger historie?! Men jeg har aldri mistet troen på meg selv og det må heller ikke du. Noe jeg vet er at du er en mye sterkere person enn meg og derfor kan du definitivt klare det! Elsker deg og bloggen din! Lykke til med det dumme skolearbeidet! Jeg er sikker på at det går bra!

    14. Vet hvordan det er, har det likt nå. Hadde tentamen på tirsdag, har en innlevering imorgen og jeg fikk oppgaven igår(resten av klassen fikk den for over en uke siden), imorgen har jeg også en presentasjon + vi har masse lekser. I tillegg holder vi på å flytte og å pusse opp og jeg har jobb i tillegg. Tiden flyr og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.
      Eneste tipset jeg har er å gjøre ditt beste og ikke gi opp, bare prøve å holde motet oppe. Det er det jeg prøver på, men det er ikke alltid like lett..

    15. kjenner meg altfor godt igjen i det du skriver! Jeg er heller ingen skolelys. Jeg får storsett 4 og 5 på prøver, men jeg er utrolig dårlig på å sette meg ned å øve til prøver, jeg bare skyver det vekk og angrer HVER gang på at jeg ikke øvde mer :/ Prøv å tenk positivt og se på tipsene over 🙂

    16. Du er ikke BARE deg, du er deg, og å være deg er en god ting. ikke la stresset gå innpå deg. Du blir pg klare deg fint 🙂

    17. Du er deg, og det er en god ting. Ikke mist troen på deg selv, du gjør så godt du kan. da kan de ikke bli bedre! Lykke til med alle prøvene, og du kommer til å greie alle! 🙂

    18. Det kommer nok til å gå bra! Bare du lar personligheten din ståle over alle prøvene, så kommer lærerene til å bli trollbunden av deg:) Mye lykke til verdens beste blogger<3

    19. da er vi to! jeg har alltid hatt problemer med å huske. Jeg kan alt når jeg er hjemme men når jeg først kommer til prøven så husker jeg ingen ting. Har faktisk startet å gråte på en del av prøvene… og tankene mine er ute i skibakkene ikke på en skolebenk :/ men det har faktisk gått bedre etter at jeg startet på mk og lærerene tok tak i problemene, de har hjelper meg på den måten jeg ber om 🙂
      Ordner seg for snille jenter vettu 🙂 Alt ordner seg til slutt. Bare vent det går nok bra på prøvene 🙂

    20. uff, kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. men dette klarer du! er inne i mitt siste år på videregående nå… og snart er jeg jo ferdig:O samme med deg, du har ikke så mye igjen av skolen nå. det går helt sikkert bra! 🙂 ha troen på deg selv, det er viktig!! har du litt tro og selvsikkerhet på at du kan klare noe, så gjør du også det. mye sitter egentlig i hodet:) LYKKE TIL MED ALT! (tro meg vet hvordan du har det.. har også særemne-fremføring snart!og prøver ++)

    21. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, selv om jeg bare har kommet til tentamen så langt.
      Ny og fast leser på bloggen din, elsker den! Designet, innholdet, bildene… alt er bare perfekt(:

    22. Kjenner meg så sykt igjen i dette. Føler ikke jeg klarer noen ting på skolen. Sitter bare der, prøver å følge med, men tankene mine er helt andre plasser. jeg klarer ikke å konsentrere meg. Føler jeg skuffer alle, mamma og pappa, vennene mine, familien min, alle. Har hatt masse spesialundervisning opp gjennom årene, men blir fortsatt ikke FLINK. er bare OK. får aldri 5’ere eller 6’ere, og får aldri skryt for jeg har vert flink i timene. Det er det mest frustrerende i verden, å jeg har bare lyst å ligge meg ned å grine..

    23. Enig!! sånn er bare skole..
      Det var forresten et sykeligfint bilde! du har så langt og fint hår <3 og du er god nok! du er BEDRE enn det tilogmed!- du er BEST!
      stå på <3 føler med deg, lykketil!
      klem! <3

    24. Skjønner akkuratt hvordan du har det! når jeg leste det var det akkurat som om jeg skulle skrivd det sjøl. Det med å miste fokuset og la tankene surre i timen. Det går liksom bare ikke å konsentrer seg i mer enn noen minutter. Men Madde, du greier det. Du er ikke svak, du er sterk. Selv om det kansje ikke føles sånn nå, så skjønner du det seinere. Og det som er viktig når det blir velig mye prøver og veldig mye å tenke på, da kan det være lurt å ta ett skritt tilbake, trekke pusen dypt, og bare begynne med en ting. det du gruer deg mest til eller kansje det som skal være ferdig først? du greier det madde, det er jeg sikker på 🙂

    25. Det føles kanskje umulig, men det er det absolutt ikke. Fortsett og prøv, kanskje du får det til i morgen eller om noen uker, men du kommer til å klare det bare du ikke gir opp. Hold motet oppe og tenk på alt det posetive ved deg. Hadde jeg kjent deg hadde jeg sikkert kunne ramset opp en lang list! :)Etter hvert finner du dine metoder å takle alt på. Personelig skriver jeg ned det jeg skal og det jeg tenker på på lapper, hvis jeg er stresset. Det forhindrer meg i at alt blir et stort kaos.
      Lykke til! Du vil klare det! 🙂

    26. Du må ikke tenke sånn! Har det på den måten av og til jeg også, alle har det! Bare ta det rolig og ikke stress med det=)Ta det når det kommer. Dont worry, be happyy:) Lykke til<3

    27. Jeg er nett lik!! ikke tull engang.Når jeg leste det så tenkte jeg…”det der er jo meg”
      Jeg skal ha Matte tentamen på mandag og Norsk tentamen på onsdag og Engelsk tentamen på fredag….Travelt for meg og!!
      LYKKE TIL MADDE <3

    28. Du er god nok, søta! Jeg skjønner veldig godt hva du mener, det tror jeg de fleste gjør. Men det gjelder å ikke miste motet. Du må jobbe med å finne DIN måte som gjør at sklearbeidet blir morsommere. Det er ingen grunn til å gi opp. Bare et halvt år igjen, og du er ferdig! Du greier det!
      Det er bare å si ifra hvis du trenger hjelp. Jeg er alltid her for deg 🙂
      Lykke til!

    29. føler me dæ <3 hadde det slik æ også da æ gikk på skole. Det viktigste e at du gjør ditt beste 🙂
      Lykke til!

    30. Greit at jeg ikke er like gammel som deg ogsånt, men jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg vet seriøst ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og det at jeg er en tankefull person gjør skoledagen sykt tung og slitsom. Jeg skjønner virkelig, virkelig hvordan du har det. Når jeg allerede nå, bare første året på vgs har det sånn, så må det jo bli helt utrolig vanskelig når jeg blir eldre. Jeg vet ikke hva jeg vil bli, og jeg får ikke bra karakterer uansett hva jeg gjør. Alt er håpløst.
      Håper det ordner seg, og at livet ditt blir/er great for det om!!

    31. HERREGUD, HELT LIKE TANKER! Jeg har faktisk slitt med det der siden barneskolen! Jeg føler jeg ikke er ansvarsfull nok for mine egne lekser og slikt engang. Lærerne på ungdom skolen mente alltid jeg måtte dra til lege å få undersøkt om jeg hadde “ADD” (konsentrasjonsvansker) men jeg forklarte alltid at det var ikke bare det, jeg klarte ikke å starte med alle leksene jeg hadde hjemme, og jeg fikk alltid ALT oppå hverandre til slutt. Til slut ble jeg for sliten, og var nesten ikke på skolen på et halvt år! Men, jeg håper og tror det blir bedre. Masse lykke til! du fortjener det<3

    32. jeg ville bare si, ikke gi opp. det er jævlig tøft og sliter som faen sjæl, menn du må gå på skole, de sier at i 2020 så må alle ha utdannelse for å i det hele tatt greie seg.. så fortsett å jobb uansett hvor vanskelig det eeer så må du bare fortsette, de som jobber hardt får som fortjent.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg