DONE

Ahhh, kjenner jeg bare kan senke skuldrene med tanke på at jeg ikke har mer matte eksamen. Frem til jeg vet om jeg har strøket eller ikke. Jeg er 99,9% sikker på at jeg strøk. Jeg satt 4 timer i strekk i går og øvde. Jeg kunne kjempe mye og ble sjokkert over hvordan det var mulig å stryke. Men når jeg fikk eksamensprøven i dag skjønte jeg hvorfor jeg hadde strøket. Jeg ble glovarm fordi jeg ikke kunne oppgavene. Man trengte kun å få 12 poeng så har man bestått. Sånne som meg er ikke noe særlig flinke på slikt. Før hvis jeg var heldig fikk jeg 2 poeng, ellers var det 0,5 poeng. Ja, det er flaut å innrømme dette og skrive det her på bloggen. Men det er sant. Noe inni meg sier det er en mulighet for at jeg har bestått. Men jeg vet virkelig ikke, den sjangsen er liten. Så liten at jeg ikke gidder å forvente noe.

43 kommentarer
    1. Har det på akkurat samme måte.. jeg klarer meg fint i andre fag, men matte? nei der går det bare ikke. Er helt elendig i matte og bare gruer meg til tentamenene osv. Ligger på 2eren. Så skjønner virkelig hvordan du har det. Men håper det ordner seg 🙂

    2. Skjønner så sykt hvordan du har det! Hadde mattetentamen i går og det endte med at jeg begynte å gråte, ble sist ferdig og mista bussen. Så jeg stod ute i snøen i over 1 time og vente på neste buss som aldri kom. Den verste dagen jeg har hatt på leeenge! Håper uannsett at det gikk bra med deg, det gjorde sikkert det 🙂

    3. Ja, det kan vell være ganske kjedelig å ha tanken i bakhodet at du kanskje kommer til å stryke, spesielt siden du også satt å øvde ganske lenge! Men man sier jo at man skal håpe på det beste, men forberede seg på det verste.

    4. du klarer dette Madde! du må bare stå på! du er en sterk jente som klarer alt bare du tror det selv! du klarer dette! vi heier på deg! du er et forbilde for meg og mange andre! på alle måter er du en så bra person! du er herlig pen, og virker som en herlig person også! har så utrolig lyst til å bli bedre kjent med deg! stå på madde! du er best, tenk på alt det du har klart, du klarer litt matte å:)

    5. ENESTE grunnen til at du ikke består(om du ikke består) er jo at du har null tro på deg selv !!
      Alt du gjør blir styrt av din egen tankekraft! om du sier at du ikke klarer noe, klarer du det garantert ikke! Om du har troen på deg selv, vil du lykkes !
      Du kan godt kalle meg gal, men det er helt sant.. Ikke vet jeg om du er glad i å lese, men om du skulle finne på å lese en bok vil jeg tipse deg om “the secret” det er en utrolig god bok som endret min tankegang og mitt syn på meg selv fullstendig! Der finnes 2 bøker(tror jeg) en som er mer dedikert til de unge også. Den heter “hemmeligheten for de unge”, og handler om nettopp dette med troen på deg selv og tankekraft!
      Husk å ha troen på deg selv! Jeg tror du fikser dette;D Lykke til!
      -klem

    6. Det er jo ikke så rart at det går gale om du bare leser i fire timer dagen før.. Det er vanlig å lese mye mer enn det på eksamener og lignende, og om man sliter bør man lese enda mer..

    7. Innstillingen er hvertfall der! Men om du ikke husker noe bør du kanskje gjøre om på studieteknikken din. Og det det er oppgaveregning som viser svakhetene dine, sånn at du kan øve på de. Du klarer det du vil klare. Om du tror du kan gjøre det, så kan du gjøre det. Jeg har R1, og fikk 5- på en prøve jeg nettopp hadde, og forrige torsdag ble jeg erklært kreftfri. Motivasjon, det er det som er viktig og avgjørende tror jeg!

    8. Hei Madeleine <3 Ville bare si at det du ikke har av skolebrains tar du lett igjen på når det gjelder utseende og personlighet. du virker som en fantastisk jente og du fortjener alt godt her i livet! du stråler <3 klem

    9. Vi er akkuratt samme båt!
      På mandag hadde jeg eksamen i matte1p, å jeg har alltid strøket i matte.. å følte det gikk kjempe dårlig på den prøven.. Men jeg legger det bak meg å tenker som så, javell jeg gjor mitt beste å hvis jeg strøk så strøk jeg. Drit i resten! Du er kanon flink uansett madde<3 Jeg har troen på deg!

    10. Men hvis du er så redd for å stryke på eksamen så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke øver mer? Matte er noe du må gjøre mange ganger for å virkelig forstå hvordan du skal “angripe” mattestykkene.
      Ønsker deg fortsatt lykke til 🙂

    11. sjekk deg for dyskalkuli, det har jeg! google det om du ikke vet hva det er… Ta det opp med en rådgiver, jeg slipper f.eks. å slite med å komme inn på de skolene jeg skal inn på etter vgs, selv om jeg også bestandig har strøket. Føler virkelig med deg, utrolig frustrerende å få vite at du “er lat” osv., også kan du ikke plusse sammen 17+ 4 uten å telle på fingrene en gang…

    12. Det gikk nok kjempe fint! Jeg lurte på hvor du/dere bestiller beach it klærene? hvor er det dere lager det? 🙂

    13. HAHA MADDE! Hadde det akkuratt sånn idag, hadde matte eksamen i 2P, det gikk dårlig! så jævlig og.

    14. Jeg har tro på deg Madeleine! Du kommer til å bestå, det vet jeg. Hvis ikke, er jeg utrolig stolt over deg! Du må bare tenke at du har gjort ditt beste! Sliter selv med matte. Går i 9.klasse og vi har slikt som: kvadratrot, andregradslikninger, algebra, likninger, valuta, prosent, og en haug av andre ting jeg ikke husker. Tror jeg sliter med samme problem som deg. Jeg går på mattekurs på skolen, men har bare hatt om pluss, minus, deling og gange som jeg kan fra før av. Vi lærer ikke det vi har om i matten! Jeg blir så sinnsykt forvirret. Sliter med oppgavene som jeg ikke forstår en dritt av. Gjør oppgavene på laveste nivå og kommer ikke til å klare middels eller høy oppgavene imorgen på heldagsprøve, tentamen. Det er for mange regler og jeg surrer dem til. “Når skal jeg bytte fortegn” “hvor skal jeg starte” “skal jeg gange eller dele nå” “når lærte vi dette”, er noen få spørsmål jeg stiller til meg selv under en prøve. Klarer ikke å konsentrere meg og bare svarer noe som ser rett ut/sansynlig ut eller bare for å vise at jeg har prøvd. Jeg er glad jeg har en lærer som forstår meg og er enkel å snakke med angående matte. Unnskyld for den lange teksten, måtte bare få det ut!
      -Sarah Emilie

    15. Jeg tror det er mange som har det sånn som deg, Madeleine, hvis det hjelper.. 🙂
      Man er født slik, og fått det av arv eller det har oppstått helt av seg selv..Men jeg er sikker på uansett hvor mye vi sliter, øver og prøver så hardt vi kan vil vi rett og slett ikke få det til. Vi kan skjønne formler og utrekninger i det ene sekunder, og i det andre er det forduftet..
      Men jeg har uansett troen på deg, og håper så inderlig du består så du slipper å slite med enda mer matte i flere år!
      Til mitt forsvar skjønner jeg ikke pointet med visse oppgaver, sånn som: Algebra..( x*y osv) Man vil ikke ha bruk for det i det voksne liv uansett!
      Hilsen fast leser av bloggen din, og jeg tror nokk du består, vent så skal du se! 😉
      – Aina

    16. Det er ingen som er god i alt. Du er god i å være en super blogger som bryr som om leserne sine, har en fantastisk kjæreste (høres det ut som!! ik), et fantastisk utseende og familie og venner som bryr seg. Du har resten av livet på å ta opp igjen fag om du vil, og få til det du vil. Du har lang tid på deg. Resten av livet. Så lenge du har det bra akkurat nå, med deg selv og det livet du har, har ikke matte noe å si. Den karakteren er bare en liten prikk i livet ditt. Tro meg. Har erfart, og tenkt mye på dette selv. Har satt for store krav til meg selv. Kanskje du gjør det med deg selv. Og da blir alt for vanskeligere. Det jeg prøver å si er…Lev livet. Du virker som ei godjente som fortjener alt det beste. Se alt du har oppnådd. Elsket av tusener av folk i Norge. Du er elsket. Og fin fin fin! Keep up the good work girl<3 We love you all

    17. masse lykke til, håper du besto!! kjenner så sykt igjen den følelsen der. husker da jeg hadde eksamener og tentamener i fjor. fikk jævlig dårlige karakterer på det aller meste. men så minte jeg meg selv på at “det er bare tall skrevet ned på et usselt papir. stopper ikke meg i fra å oppnå noe som helst!” så ble jeg egentlig ganske glad.

    18. Tyypisk matteeksamen. Nivået er så mye høyere enn oppgaver i selve mattebøkene osv! Vet hvordan det er å slite med matte, verste faget i verden! Håper du besto! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg