MATH EXAM AGAIN

Hei dere! Til onsdag 22.mai har jeg eksamen i matte IGJEN. Jeg har hatt eksamen i dette faget flere ganger fordi jeg har stryket. Jeg må nesten le av meg selv, jeg blir aldri kvitt det. Verste følelsen er da jeg føler det har godt så bra på disse prøvene så er det samme karakteren jeg får hver eneste gang, 1. Denne gangen har jeg matteeksamen som privatist ettersom jeg har strøket så mange ganger. Flaut. Jeg skal ha 1P og 2P, 2P er ikke før 27. Men uansett er det stressende for meg, fordi de andre eksamensdagene er rett etter disse. Pluss at forbredelsesdagene for de andre fagene jeg har kommet opp i er når jeg sitter og har matteeksamen. Rått, flaksen er med meg som vanlig. Men ser jeg på det positivet blir jeg fort ferdig og kan senke skuldrene, det blir herlig og skal feires! De andre fagene jeg kom opp i er medie og informasjonskunnskap, kommunikasjon og kulturkunnskap og den siste som er norsk. Det vil si at jeg har vært så uheldig å skal ha 6 eksamen. Jeg kommer til å bli utslitt. Det som er irriterende er at jeg er syk, tror jeg burde ta en tur til legen eller noe slikt for nå har syken vært opp og ned en god stund. Ingen sure miner her i gården, disse dagene fremover vil gå så fort at jeg plutselig har ferie. Wohoo!! Hvilke fag kom du opp i? Lykke til!

33 kommentarer
    1. Du klarer det denne gangen, skal du se 🙂 Selv kom jeg opp i matte, 1T. Er førsteklassing, så kan vel si at hellet ikke er på min side.. Haha, så klart er jeg blant de 20 prosentene som kommer opp……

    2. Hvis du bare får 1 på matte eksamen, vil jeg tro du ikke prøver særlig hardt.. Virker som om du syns så synd på deg selv hele tiden.. Er jo ikke rart du er dårlig i matte, når du “syk” så ofte. Virker som at du blir hjemme så fort du har en antydning til hodepine..

    3. hei! jeg følger deg på tumblr og lurer veldig på hvordan man bytter navn fra untiled? se du har klert det og lurte på om du kunne hjelpe meg?
      hadde vært sillt om du svarte på mail
      [email protected]

    4. Silje: Du får lære deg å være litt snillere og ikke dømme. Jeg har slitt med matte helt siden jeg startet med det, jeg har fått ekstra undervisning av lærere hjemme men det har ikke fungert. Ikke kom her å si jeg ikke har prøvd, for sånt gjør meg jævlig pissed 🙂

    5. Lykke til, dette klarer du! <3
      Jeg har ikke komt opp i noe enda. Men kommer mest søannsynlig opp i muntlig, og i medieeksamen...skal bli intressant, haha

    6. Håper det går bedre for deg denne gangen! Lykke til! Jeg kom også opp i matte, men det er 10’ende eksamen, så er ikke så veldig krevende.
      Det er lurt visst du klarer å slappe av, selv om det sikkert blir vanskelig, men jeg tror det hjelper og stresse ned, for da tenker du bedre 🙂 Lykke lykke lykke til!!

    7. anbefaler å øve på gamle eksamener! det er alltid samme typer oppgaver hvert år. du finner de ved å søke på google feks 😉

    8. Det kommer til å gå så bra!
      Jeg vil bare si at bloggen din er veldig fin, og du virker som en super hyggelig og glad jente. Fortsett med den bra bloggingen din <3 Humøret ditt gir meg veldig motivasjon til å gjøre ting!
      Ser veldig opp til deg, Det skal du bare vite.

    9. Man blir sykt umotivert av ting man ikke får til, men om du styrer gang på gang tror jeg ikke at du prøver så hardt. Syns alltid at du skriver om at du ligger i senga, spiser godteri og ser på tv og netflix. Du virker litt lat, så kanskje du skal bruke litt mer tid på skole 😉

    10. Har du sjekket om du har dyskalkuli? Du kan få fritak=) Det er som å ha dysleksi, bare med tall. Har ikke lest bloggen din så lenge, så jeg vet ikke om du kanskje har sjekket det=)

    11. Mina: Jeg har faktisk aldri turt å gå til legen, har vært redd jeg både har dysleksi og konsentrasjonsproblemer. Men følelsen av å måtte bli forskjellsbehandlet har bare stoppet meg egentlig, selv om det kanskje hadde vært lurt å sjekke. Men det er nesten for sent å sjekke nå som eksamenstiden allerede er i gang..

    12. Jeg synes utrolig synd i deg som har det sånn når det gjelder matten 🙁 Slet en del med matte før, men så hadde jeg mange privattimer hvor jeg fikk alt grundig forklart og etter hvert gikk alt opp for meg! Jeg gikk faktisk opp fra en 2’er til en 5’er! Så du må ikke gi opp, jeg er sikker på at du kan klare det :)Bare øv masse, det hjelper ikke om man bare sitter dagen, man må virkelig jobbe for å forstå stoffet. Ønsker deg masse lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg