JENTEKVELD UTE PÅ BYEN

Når jeg sier byen, nei ikke festing men kos på Peppes og Mikroen. Den nye italienske resturanten vi skulle prøve var dessverre stengt i dag på grunn av tekniske problemer. Så derfor bestemte vi oss for å dra til Peppes og sitte ute på bryggen der å spise. Det var utrolig koselig å sitte med disse jentene igjen utenfor skolebenken, du aner ikke. Så mye å snakke om og så mye latter som var til stede der, gud som jeg har savnet disse kjenner jeg. Bare stemmene var herlige å høre igjen. Etter maten hadde synket godt inn var det på tide å dra videre til Mikroen for å bli klare for en quiz. Det var fullt da quizen startet og vi var kjempe gira på å starte. Men når spørsmålene handlet om gammel country musikk, sovjetunionen og den 15 smaksløken på tungen var vi helt blanke. Men jeg ble ganske overrasket over hvor mye forskjellige ting jentene faktisk kunne, jeg slo kun an på spørsmålet “hvilken bokstav er ved siden av u på venste side på tastaturet?” Skulle bare mangle at jeg visste det… Mens vi satt der og klokken nærmet med 00:00 la flere og flere av jentene til at LidoLido satt her også. Han hadde nettopp spilt her i Moss og avsluttet kvelden på Mikroen. Var jo litt stas å se han må jeg si. Ikke hver dag man ser kjente mennesker i lille byen Moss.

Kvelden hadde vært så bra helt til jeg fikk melding av Didrik om at han nettopp ble truet på livet av 3 utlendinger på Melløs, Didrik sa han trodde det var pakistanere men var ikke helt sikker. Jeg var allerede på vei hjem, flaks Nathalie kjørte oss alle trygt hjem. Jeg var utrolig redd for hva jeg kom til å møte da jeg gikk opp på rommet mitt. Kom jeg til å se gutten min fullt av blod? Heldigvis rakk ikke utlendingene å gjøre noe før det kom en bil kjørende forbi. Jeg klarer ikke tanken på hvordan jeg hadde reagert hvis Didrik hadde blitt knivstukket. Og det som irriterer meg mest over alt er hvorfor stolpelysene ikke fungerer?!?!?!? I et område på Melløs er det null lys, og selvfølgelig skulle dette hende Didrik akkurat der. Han hadde gått hjem fra Mikroen med Sondre, men Sondre skulle hjem til seg selv som var den motsatte veien for hvor Didrik skulle. Så fort de splittet veien kom disse 3 utlendingene nærmere Didrik. Jeg møtte ikke på en blodig Didrik, men en ganske skjelven Didrik. Jeg er ufattelig glad for at han kom hjem i god behold. 

20 kommentarer
    1. Veldig uprofesjonelt å skrive “utlenningene”, du kunne heller bare beskrevet de som en guttegjeng. det er nok fordommer her til lands, og sier også dette for å beskytte deg og inntrykket dine lesere har av deg 🙂 hadde vært lurt å endret dette før det lager oppstyr

    2. Ville du ha skrevet nordmenn om disse guttene ikke var utlendinger? Hvordan er det relevant at de er utlendinger? Noe du burde tenke over.
      En skremmende episode, godt at det gikk bra.

    3. herregud er det mulig, dere over her? altså, utlendinger betyr ikke noe annet enn at de kommer utenlands ifra? at de ikke er norske? hvem vet? de kan være fra hvor som helst i verden utenom Norge.. er det mulig å være så hårsåre. hvis de ble truet på livet må det jo i hvert fall være lov å skrive “utlendinger”. blir oppgitt.

    4. Syns det er veldig rart at du sier utlendingene. Det er fryktelig uprofesjonelt av deg. For det første vet du ikke om de er utlendinger en gang. Jeg er kvart brasiliansk, men er likevel like mørk i huden som bestemoren min. Det betyr ikke at jeg er utlending. Og for det andre så er det ikke relevant om de er “utlendinger”. Som en annen sa over så bør du heller si guttegjeng. Du burde tenke deg litt om

    5. Amanda: Didrik visste det, han trodde det var pakistanere men han var usikker så derfor skrev jeg kun utlendinger. Ingenting vondt ment i å skrive utlendinger 🙂

    6. Jeg syns fremdeles det er rart, siden det ikke er relevant. Og om det hadde vært etnisk norske så ville du ikke skrevet “noen nordmenn truet Didrik”

    7. Åh Herregud! Det var kjempe bra at det gikk fint med Didrik! Det er helt forferdelig når sånt skjer!

    8. Ikke rart du la press på å skrive utlendinger da, du er jo fra bondelandet trossalt! Sånt gjør man ikke her i Oslo:)

    9. Wow, virkelig sjokkert over hvor viktig det var for deg å få frem at denne guttegjenger var “utlendinger”. Trodde faktisk ikke at du var av den typen…

    10. lol, kom over dette gamle innlegget og må le av dere som snakker om å “legge press på at det var UTLENDINGER”. Hva er dette for noe, omvendt rasisme? Om Madeleine hadde skrevet “en gjeng med norske gutter” hadde ingen reagert. Ingen hadde sagt “måtte du legge press på at de var NORSKE?” . Så hvorfor reagere på “utlendinger” da? Er ikke meningen at alle skal stilles likt? Men hvis alle skal stilles likt så blir det feil å reagere så sykt når hun skriver “utlendinger” og ikke engang reagere om hun hadde skrevet “norske gutter”? Beklager, men å reagere så sykt på at hun sier det gjør at dere er med på og skille ut utlendinger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg