LONDON DAG 1

London dag 1 var helt kaos, mer kaos enn jeg hadde tenkt meg. Ingen av oss fikk sovet noe spesielt så alle var trøtte og ville bare komme frem til hotellet vårt. Bussen vi satt på fra flyplassen i London var utrolig liten og trang at jeg fikk panikk, ble andpusten og ikke klarte å slappe av. Aldri sittet på en så trang buss før, men enda godt det kun var 1 time. Da vi ble satt av måtte vi finne taxi så vi kom oss videre til hotellet, vi gikk i sikkert 10 minutter før jeg bestemte meg for å ta opp skjerfet fra kofferten min siden det var så kaldt, plutselig skriver jeg “NEEEEEEEI”. Alle jentene skjønte ingenting så sa jeg “jeg har feil koffert!”. Ved litt uflaks fikk jentene gitt meg feil koffert, jeg lå jo å halvsov mens to av jentene hadde begynt å ta ut koffertene våres. Da jeg tok i mot håndkofferten som jeg kjøpte dagen før tenkte jeg “Jepp, den er svart, den er min.” Enkelt å greit. Så da begynte vi å stresse som bare pokker. Første steget jeg setter i London har jeg allerede mistet kofferten. Vi måtte finne en taxi som kunne kjøre til det siste stoppet bussen var innom før den dro tilbake til flyplassen. Ettersom vi allerede var 10-15 minutter bak skjemaet til bussen tenkte jeg bare at jeg har mistet den for godt, og stakkars personen som jeg hadde kofferten til… Da taxien satte oss av så vi ingen buss. Plutselig kommer det en kjent buss og kjører forbi oss, der sitter riktig bussjåfør og vinker til oss. Jeg ble sååå glad. Det var ren flaks at han ikke kjørte tilbake.  

Da vi hadde lagt fra oss alle koffertene på rommene våres skulle vi rett å få i oss litt mat. Nå som jeg hadde hatt uflaks kunne det ikke bli verre, trodde jeg. I det Anni skulle betale for maten sin funket plutselig ikke kortet hennes. Vi gikk derfor til nærmeste minibank for å sjekke om det gikk der, det gjorde det heller ikke. Anni har Sparebank1 og det funker tydeligvis ikke i utlandet. Tenk, 4 jenter drar på shoppingtur og kortet ditt funker plutselig ikke mens alle de andre jentene med DnB kort funker. Hun ringte til Sparebank1 og de kunne ikke gjøre noe, så jeg tok derfor ut et par tusen til Anni som hun kunne shoppe for og slikt. Så det endte derfor godt til slutt. Men utover dagen var det de andre 2 jentene sin tur til å ha litt uflaks, men ikke like uflaks som meg og Anni. Vi hadde nesten ikke tid til å slappe av, var så mange butikker vi skulle innom og vi hadde allerede mistet tid. Jeg tok ikke et eneste bilde med kameraet mitt, nesten ingen med mobilen min heller. Jeg ble helt sjokkert over hvor store butikkene var der vi gikk på Oxford Street. Jeg var så redd for å gå bananas med shoppingen min første dagen at jeg nesten ikke kjøpte noe. Da vi hadde gått rundt på Oxford Street i nærmere 9 timer var det på tide å spise middag. Vi spiste middag på London SteakHouse. Jeg smakte på verdens beste kjøtt, jeg ble nesten forelsket i hvor godt og saftig det var. Jeg bestilte peppersteak med baktpotet (bombe). Andre jentene var like fornøyde med sin rett og vi kunne endelig slappe av litt. Aldri har det vært så herlig å legge seg før, etter som så travel dag.

En siste ting: Jeg har virkelig savnet bloggen. Tusen takk til alle som har vært innom selv om jeg ikke har blogget ♥

Har du vært i London før? ♥

27 kommentarer
    1. Sikker på at hun jenta med Sparebank1 ikke har regionsperre i alle andre land enn Norge, i tilfelle det blir stjålet? 🙂 i så fall kan hun ordne det i innstillingene i nettbanken 🙂

    2. Hun kan låse det opp i nettbanken! hun har sikkert bare på standarden på at hun kan bruke det kun i norge, sverige og danmark 🙂 det samme skjedde med meg i USA

    3. Hørtes kaotisk ut, men London er bare helt fantastisk 😀 Sparebank 1 fungerer forresten der, men hun har sikkert ikke tatt vekk sperra i nettbanken.. Hehe.

    4. Hei! Jeg så deg på flyplassen i London, tok samme fly tilbake til Norge. Så utrolig vakker du er!
      Men et tips, ta heller tog til Liverpool Street neste gang, og deretter undergrunnsbane til Oxford Street, eller hvor nå enn du skal. Mye mer behagelig enn buss.
      Jeg likte Westfield kjøpesenter veldig godt, der har de det samme som i Oxford Street, men det er mye roligere og mer oversiktelig. 🙂

    5. Haha, du er ikke den eneste som har vært uheldig i london! for et år siden når jeg og kjæresten var der, hadde flyselskapet GLEMT å ta med koffertene våre.. så vi måtte vente til neste dag med å få koffertene. I tillegg når vi skulle sjekke inn på hotellet så var det noe surr om at de var overbooket, men at vi skulle på et annet hotell. når vi kom dit så visste de ingenting om hvem vi var eller at vi skulle bo der, så vi måtte gå tilbake til det andre hotellet igjen.. resepsjonisten ble heldigvis med oss til det andre hotellet og fikset opp i det og vi fikk gratis frokost hele uken!

    6. jeg elsker din blogg, jeg er å lære norsk og din blogg hjælper mej… sorry if that was very wrong haha 😀 but did you take the pictures on you’re iphone?

    7. Jeg var i London i sommer, og da funket mitt kort helt fint, og jeg har Sparebank 1 🙂
      Men spiste dere på pret a manger? 😉

    8. Jeg er i London nå! Bor ved Marble Arts, rett ved Oxford street. Hva er planene deres resten av turen? 🙂

    9. Men hva kommer til å skje videre med kofferten din Madde?
      Mamma mista kofferten fordi en hadde tatt kofferten hennes, men den kom trygt tilbake 😉

    10. Har lagt merke til at på hvert eneste bilde av Ida, så har hun hodet på skakke. Er det bare en pose og at hun føler at hun ser bedre ut, eller har hun en nakkeskade? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg