SURFEDRØMMEN MIN SKAL BLI VIRKELIG

Aldri har jeg vært jenta som tør å gjøre ting uten andre venner. Men det er på tide å gripe mulighetene, og denne gangen noe jeg aldri trodde kom til å skje.

Helt siden jeg gikk på ungdomsskolen har min store drøm vært å lære meg å surfe. I en veldig tidlig alder fikk jeg også vite at min far var en tidligere surfer, men måtte gi seg på grunn av at han ble syk. Det gjorde meg bare enda mer interessert i å lære meg å surfe. Nå i en alder av 19 år, skal jeg endelig oppfylle ønsket mitt om å dra til Bali, på surfcampen Canggu for å lære meg å surfe. Men surfing er bare en del av det jeg skal oppleve i Bali. Jeg skal bli kjent med nye mennesker, dra på shoppingturer og sole meg til jeg ikke orker solen lenger. Jeg kan knapt vente med å dra, åååh jeg er så reisesyk nå!♥ 

Jeg skal reise med Lapoint som jeg vet veldig mange av dere kjenner godt til. De har de mest utrolige feriepakkene å velge mellom, nesten for godt til å være sant. Det er veldig mye som er inkludert i disse pakkene, blant annet  fri bruk av surfeutstyr, transport til surfesteder og mat er selvfølgelig inkludert. Dette til bare 3752 kr!!! Jeg synes dette er utrolig billig med tanke på opplevelsen, stedet og det som er inkludert. Så ca 4000 kr på en slik tur + flybilletter, ingen tvil om at det er verdt den prisen. 

Det finnes også en ungdomscamp for dere mellom 12-17 år i Portugal og på Stadt, sjekk det ut her & her.

Jeg kommer selvfølgelig til å ta Level 1 som er for nybegynnere. Jeg har aldri surfet før, og kunne derfor ikke valgt noe annet. Jeg aner ikke hvordan det kommer til å gå, vil nok ta en god stund før jeg får balansen på brettet, men den tiden er jeg villig til å ta. Man kan velge mellom level 1, 2 eller 3. Det kommer helt an på hvor erfaren du er. Det er derfor tidenes godnyhet å vite at jeg ikke vil være den eneste nybegynneren der nede, haha. Man lærer alle de grunnleggende ferdighetene og kunnskapene, slik at man slipper å gjøre alle de nybegynnerfeilene. Takk gud for det, haha!  Leksjonene varer omtrent i 2 timer av gangen og det synes jeg er helt toppers. Etter dette kan man selv velge om man vil surfe mer på egenhånd eller finne på noe annet. Tenk å surfe på bølgene på Bali, hvor fantastisk vil ikke det bli?

En vanlig dag der nede er å stå opp, få i seg god frokost før det er på med surfeutstyr og surfe i flere timer. Etter disse surfetimene kan man selv bestemme hva man ønsker å gjøre resten av dagen. Alt fra å bli liggende i sofaen for å se film, spille gitar og kose seg med resten av menneskene som er på campen eller ta seg en drink ute.


Jeg vet fremdeles ikke når jeg skal reise, jeg har veldig god tid på å bestemme meg men jeg vil ikke vente for lenge på å dra til Bali. Det er en tanke som har lurt seg rundt i hodet mitt litt nå. Jeg og kjæresten min har aldri vært i utlandet sammen før. Så ville ikke dette vært en perfekt ferie? Dette er en drøm som går i oppfyllelse for meg, livet smiler!

Noen andre som har reist med Lapoint før og vil fortelle litt om den fantastiske opplevelsen?♥

// Reisen er sponset av Lapoint

27 kommentarer
    1. Så sykt heldig du er! Jeg har akkurat lært meg å surfe i Australia, og det var utrolig artig! Gled deg! 🙂

    2. Lapoint er heilt fantastisk! Jeg reiste med klassen min på 23stk, og alle stod i løpet av de to første dagene! Vi var i Ericeira i Portugal, og det var en himmelsk gøy uke! Så det er virkelig bare å glede seg! Jeg synes det at så gøy at jeg har lyst til gjøre det igjen! Minne for livet! 😀

    3. Ååå HELDIG!! Surfing er dritgøy! Var helt frelst første gang jeg prøvde det. Har også lenge hatt lyst til å reise med LaPoint, det ser bare helt fantastisk ut. Du må kose deg kjempemasse!!

    4. Åhh! Jeg skal mest sansynlig reise til portugal på den ungdomsleiren med lapoint. Selv har jeg surfet en gang i hoddevik. Håper du kommer får de supert i BALI!

    5. Heldiiig! Det blir sikkert en kjempebra tur!
      Jeg har vært å surfet på hawaii og ei øy som heter jersey, var kjempegøy:) var bare litt vanskelig å komme seg opp på føttene, også var det litt slitsomt å padle utover og når en skal catche bølgen haha 🙂

    6. Syykt fint! Misunner deg, har alltid hatt lysst å prøve surfing.
      Ooog for å få askbox på tumblr går du innpå den tannjulsaken ved siden av “log out” også blar du ned til “let people ask questions” 🙂

    7. Så utrolig fett! Jeg har også lenge tenkt på å bestille meg en uke på surfecamp gjennom lapoint, men må bare få penger nok først! Hadde vært digg å tatt med kjæresten også 😉 Du kommer sikkert til å få det utrolig kult der, skjønner at du gleder deg!

    8. Ææh, så herlig! Søskenbarnet mitt var nettopp der nede og hun syntes det var fantastisk! Selv skal jeg snart reise til blant annet Peru og Costa Rica, så håper jeg får surfa litt selv!
      Lykke til 🙂

    9. Dra den 23juni da! Skal selv dra til samme destinasjon i 2uker den 23juni:) Kjenner flere som har vært der og har hørt såå mye positivt om både kulturen på Bali og lærerne som underviser på campen- så tror nok at det er mye å se fram til! Har hørt at det også er lurest å dra dit i sommer siden det er da det er den beste sesongen for surfing 🙂

    10. Å så kjekt! Jeg har vært på campen til Lapoint i Portugal to ganger, og har hatt det kjempekjekt begge gangene – du møter så mange fantastiske mennesker! Reiser selv på campen deres i Bali 20. april. Kanskje jeg ser deg der? 😀

    11. å så heldig!! det er helt fantastisk å surfe! Var på lapoint campen i stadt, og det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å kjøpe mitt eget surfebrett. Kort tid etterpå dro jeg til stavanger, for å surfe mer.:) har også vært på campen deres i portugal, og planlegger å dra til bali, sri lanka, costa rica eller marocco til sommeren! pluss stavanger og stadt! 😀 I stavanger har de en surf- og musikkefestival (lydbølger) i August om jeg ikke husker feil. Den er fantastisk bra stemning og super fin strand med fine bølger, sjekk den ut! 🙂

    12. Årh du må glede deg!!
      var der i fjor og det er helt fantastisk, jeg har surfet siden jeg var 6 så jeg var på level 3 men hadde en venninne som var på level 1 og hun hadde stål kontroll på slutten av uka til å aldri ha surfet før! Lærerne der nede er super flinke og utrolig kjekke mennesker! Jeg vil selv anbefale og sjekke ut utestedene, utrolig mange kjekke mennesker å bli kjent med! Husk solfaktor, spesielt under øynene, jeg ble så utrolig solbrent på slutten av uka at jeg klarte ikke kontakt med sjøen i ansiktet, sola er sterkere en vi tror! Dere kommer til å få en helt enrom opplevelse, bare å glede seg!

    13. Så herlig da! Er i Bali nå og skal være her frem til Juni! Stortrives virkelig her nede 🙂 skal prøve å surfe til helgen da det skal være en fantastisk plass å sufe på! Gleder meg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg