BILDEDRYSS FRA DAG 1 I NEW YORK

Klokken er nå 09:50 i NYC tid.

Det er litt utrolig å tenke på alt jeg og Didrik fikk gjort sammen i går. Allerede etter frokosten, tok det ikke lang tid før vi satte veien videre til Time Square. Jeg hadde veldig store forventninger til akkurat dette, fordi det er dette det blir så mye snakk om når man først nevner New York. Det er så merkelig, for det er akkurat som på filmer. Like fint, like fantastisk å oppleve dette og ikke minst nyte alle de flotte omgivelsene. Etter denne flotte opplevelsen og synet, shoppet vi litt før vi tok lunsjen på selveste Planet Hollywood. Jeg må bare få sagt hvor forbanna kult det er at de faktisk har de ekte produktene som har blitt brukt i kjente filmer. Det må være greit å bli litt gira av sånt, eller hva sier dere? Til lunsj var det frityrstekt krabbe til forrett og klassisk osteburger med bacon på menyen hos meg. Det var Didrik som bestilte denne forretten, og faktisk ville tvinge meg til å smake på dette. Jeg er veldig pingle til å smake på nye ting, men jeg holder løftet mitt under denne turen og har derfor lovt Didrik om å smake på alt han ber meg om å smake på. Sjokkerende nok, for både meg og han, likte jeg frirytstekt blekksprut men jeg liker fremdeles ikke reker.

Etter lunsjen besøkte vi Ripley’s believe it or not. Dette synes jeg faktisk var veldig spennende og lærerikt, mens andre ting faktisk var helt sykt “wtf” fakta. En av tingene jeg husker mest (dessverre) fra dette besøket var denne bruen man skulle gå over, mens hele rommet gikk rundt. Dette var tydeligvis en illusjon for øynene, og tror dere ikke jeg begynte å gå skeivt og le drit høyt fordi jeg følte jeg ble stående fast mens hele rommet gikk rundt. Trodde faktisk jeg kom til å ramle, og da kom det en dame bak meg og lo med meg, og sa “det er bare en illusjon, se rett frem så klarer du det”. Nei, det klarte jeg ikke. Måtte nesten ha hjelp for å komme meg ut av dette rommet. Det var så flaut, men herlighet så gøy også egentlig.

Det var en veldig morsom opplevelse, og enda bedre skulle denne dagen bli når jeg fikk øye på Cake Boss Bakery. Altså jeg ble starstruck av å bare se butikken. Hjemme har jeg siklet etter alle bakevarene de lager på TLC, og nå kunne jeg endelig få smakt dem på ekte. Dessverre var det alt for lang kø der da vi kom, så vi gikk videre i steden for å bli stående der i tusen år. Men vi skal tilbake dit en av de andre dagene for å smake på dem. Nå skal vi ta frokosten på Dunkin Donuts. NAM!

Siden vi fikk gjort så mye i går, må jeg dele opp dette innlegget i 2. Det beste kommer senere i dag/ kveld for dere.

Ser ikke dette helt fantastisk ut?♥

5 kommentarer
    1. Nå savner jeg NY så mye!! jeg var der for ett og et halvt år siden. Jeg var også på den der Ripleys believe it or not, og den der broen du snakker om.. den var helt syk haha. Jeg ble stående der inne så lenge og ikke kom meg noen plasser! Kos deg videre!! Det er så mye å se og gjøre der!

    2. Håper deke får ein fantastisk tur sammen! <3 Eg har så utrulig lyst å reise dit, så du må gjerne komme med mange anbefalinger i et innlegg når du kommer heim! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg