THE CITY THAT NEVER SLEEPS

Klokken er nå 23:47 i NYC tid.

Det var en ting jeg hadde gledet meg til i hele går, og det var selvfølgelig å se utsikten over hele New York på kvelden. Det at det koster 300 kr per person for å bare få sett på denne utsikten, det er verdt det uten tvil. Så til alle dere som har tenkt dere til New York, gjør det. Vi gadd ikke å betale 20 dollar ekstra bare for 10 etasjer opp, da vi uansett fikk sett hele New York fra 86 etasje.  Jeg visste ikke at det gikk an å bli forelsket i utsikten over New York. Man blir målløs da man går ut for å se på utsikten, du finner liksom ingen ord som kan beskrive dette bedre enn SYKT. Sykt var det, og fy søren som jeg er fornøyd med å endelig ha sett hele New York fra Empire State Building. Det som var skummelt der oppe er å faktisk se rett ned, jeg ble svimmel og faktisk livredd selv om jeg visste at jeg ikke kunne falle over. Men bare å faktisk innse hvor høyt oppe i bygningen du er, det innser du ikke før du faktisk ser rett ned. Jeg var veldig redd for å miste både mobilen og kameraet mitt mens jeg knipset bilder, mens andre bare strakk hele armen ut for å ta bilder. Jeg kjøpte med en plakat fra butikken på Empire State Building som viser den supre utsikten. Dette måtte jeg bare ha som et minnet i hånden, selv om det alltid kommer til å bli husket.

Etter å ha opplevn New York 86 etasjer over bakken, var vi klare for middag på Fridays & shopping på Macy’s. Vi er så heldige og faktisk har denne butikken rett ved hotellet vårt. Så det tok vi bare på veien hjem igjen. Ikke for å gjøre dere noe særlig sjalue eller noe slikt altså, men Victoria’s Secret er forresten rett rundt hjørnet det også.

Har dere noen forslag/ anbefalinger til butikker eller resturanter vi må prøve ut her i NYC?♥

12 kommentarer
    1. Jeg anbefaler dere å sjekke ut St. Marks Street (tror det var navnet og tror det ligger på 2 Avenue)! det er hvor alle de populære musikerne på 60-tallet bodde! de er også berømt for sin eggdrink eller noe der. Natural History Museum var også spennende.. Madame Tussaud i tillegg. MEN SÆRIØST, prøv Time Scare!! Det er en haunted house som befinner seg i Time Square. Det ligger mellom W 42nd street og W 43rd street på 8 Avenue. Ikke så langt unna Madame Tussaud. De har også restaurant der, men den fikk vi ikke prøvd!

    2. Du må i meatpacking, dra på the standard hotel, gansevoort, SoHo, Laudree. Det er så fantastisk by og så mye fint å gjøre ! Misunner deg, jeg falt hardt for NY da jeg bodde der. Kos dere ! Jeg har skrevet litt om NY på bloggen min om du vil sjekke ut.

    3. ULTA! Seriøst det er som ikea, bare med sminke. Okei, litt mindre enn ikea da, men nesten.
      TARGET. En syk butikk, men masse greier. Alt fra sminke til hverktøy.
      Jeg må bare si kos dere. Jeg skal til NYC i februar, og jeg gleder meg kjempe mye. Har kjøpt 3 bøker om New York. Så jeg er forberedt 🙂

    4. Fy fader så rått! Klarer ikke vente selv, har såvidt begynt å planlegge en tur til denne drømmedestinasjonen neste år selv!
      Kos deg masse og se så mye du kan! Misunner deg så mye 🙂

    5. Sov på samme hotell som deg! helt fantastsik beliggenhet. Like rundt kvartalet ligger jo Empire State Building som dere vet, men nemlig i kjelleren på esb ligger new yorks råeste resturang. Her brygger de sitt eget øl, og hamburgerene er helt fantastiske! Anbefaler denne på det sterkeste.

    6. Var i new York for første gang selv for 2 uker siden. Anbefaler dere virkelig å spise på en restaurant som heter The View, ligger rett i time square og roterer rundt slik at du får utsikten over hele byen.! Helt fantastisk:) hvis dere har tid ville jeg tatt en tur på musikal også, aladdin var kjempe bra!

    7. Dra på Rou 57! Det er lurt å bestille tidligere på dagen. Be de i resepsjonen på hotellet deres gjøre det. Det ligger rett ved central park, 5th avenue. Vi gikk dit på 1-2 minutter da jeg og noen venninner bodde på Park Lane hotell (rett ved Plaza) på manhattan. Kommer ofte kjendiser dit, og sushien der er bare helt amazing!! Det er biffen der også. Vi var alle mellom 19-20, og fikk fint kjøpt vin da vi var der i sommer (heheh) 🙂 Håper du koser deg supermye! New York er fantastisk! Et lite tips er forresten Laduree om du liker makroner (disse er de beste jeg har smakt noen sinne. Og jeg er veldig kresen og har smakt mye bra samt dårlig) SOHO. Om du vil ha bra tips er Appen YELP sykt bra!

    8. Helikoptertur og det helt nye twintower museet av snøhetta!! Begge ligger nede ved battery park og er HELT amazing. I museet er det filmer og massemasse gjenstander og trapper ogsåvidere som var igjen, utrolig sterkt å se. Opplevelse for livet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg