JULAFTEN

Hvis jeg kunne bestemme selv, så ville jeg gått i koseklærne mine i hele dag. Men som alle sikkert vet, er det på tide å pynte seg for en fantastisk feiring med våre nærmeste. Frem til da, skal jeg ligge i sengen og se på julefilmer til mamma skriker “nå må dere ordne dere!!!!!”. Julestresset for mamma har begynt, og det er vel litt av julefølelsen jeg får hvert eneste år på denne dagen. Nå gleder jeg meg fryktelig mye til lukten av kalkun, pinnekjøtt, viltsaus, kålrabistappe og ALL julematen vi skal ha her i huset. For første gang skal vi ha pinnekjøtt og kålrabistappe på Didrik sine vegner. Han elsker dette, og må jo slå til med litt ekstra julemat da. Jeg smakte på det for første gang i fjor, sjokkerende nok, og jeg likte det kjempe godt. Så det var på nippet til at jeg kjeftet på mamma og pappa for at vi ikke hadde spist dette i huset tidligere. Tradisjon er tradisjon, men denne gangen med en smak av pinnekjøtt. Dette skal bli så bra det!

Jeg har ventet så utrolig lenge på denne dagen, og endelig er den her! Det var litt trist å se ut av vinduet i dag morges å ikke se noe snø, men kanskje det kommer litt utover dagen. Jeg gleder meg super mye til å åpne alle gavene, og spesielt se ansiktssutrykkene på de andre mens de åpner sine. Uansett hvor stor jeg blir, kommer jeg alltid til å være et lite barn når det kommer til gaver.

Men, nå må jeg faktisk legge fra meg pcen. Det er julaften og den skal tilbringes med familien! Ha en riktig god jul mine kjære lesere♥

Hva spiser dere på julaften & hva gleder du deg mest til i dag?♥

11 kommentarer

Siste innlegg