DID YOU KNOW FACTS

Jeg er UTROLIG glad i dag!!!!!! Jeg var ute for å sjekke i postkassen om det hadde kommet noe til meg, og det hadde det. Jeg ventet ikke dette brevet allerede nå, men jo tidligere jo bedre for meg. Jeg fikk brev fra Oslo universitetssykehus, og denne gangen har de innkalt meg til en sjekk allerede nå i mai. Jeg fikk et brev fra dem for litt over 1 mnd siden, da de skrev at sjekken ikke ville bli før i oktober. Da ble jeg faktisk lei meg… Men av en eller annen grunn, var det min tur til å ha litt flaks nå. Veien til to like bryst, er rett rundt hjørnet føler jeg nå – og endelig kommer jeg til å føle meg bedre med meg selv♥

Det er litt vanskelig å bli kjent med meg gjennom bloggen, og det skjønner jeg at dere klager litt over. Men det private jeg har, det personlige for meg, det er for privat til å dele på bloggen. Men jeg kom på at jeg kan ha litt fakta, bare fortelle det kort og enkelt uten å si for mye. Det blir en god blanding av merkelig fakta og dyp fakta, forhåpentligvis blir dere litt bedre kjent med meg. Jeg vil veldig gjerne bli kjent med dere leserne også, så gjerne skriv 10 random fakta om deg selv og publiser det her på bloggen min. Det er litt koselig å kunne kjenne dere litt også, det er trossalt dere som motiverer meg til å blogge.


Kimono her & shorts her. (Sponset)

♥ 1. Jeg liker kun eggeplommen. Eggehviten minner meg for mye om gelè og jeg liker ikke gelè så veldig godt. Synes det derfor er kvalmende å tenke på at dette skal man spise ved siden av annen mat og ikke som dessert. Farfar var akkurat lik der!

♥ 2. Jeg har trolignok stressangst.

♥ 3. Jeg er utrolig dårlig på å få i meg nok vann. Jeg drikker ikke med mindre jeg faktisk ER tørst.

♥ 4. Første jobben min var på en nattklubb, som ryddehjelp.

♥ 5. Jeg har aldri gått i en barnehage, men siden vi bor rett ved en barnehage pleide jeg å gå dit nesten hver eneste dag for å leke med andre. Grunnen til at jeg aldri har gått i barnehagen er fordi mamma alltid var hjemme ettersom ryggen hennes ble ødelagt da hun fødte søsteren min og sykdommen hennes gjorde at hun ikke kunne være ute i arbeid lenger.

♥ 6. Da jeg gikk på barneskolen gikk jeg på dansing. Men etter å ha hatt min første opptreden på en scene, fant jeg ut at jeg hadde sceneskrekk og sluttet derfor med dansing. Jeg synes det fremdeles er gøy å danse den dag i dag.

♥ 7. Jeg har også gått på badmington, som jeg fremdeles synes er kjempegøy. Jeg hadde det så gøy på treningene (for ofte latterkrampe) så det førte til mange situps og løperunder som straff. Jeg tok det (tydeligvis) ikke seriøst nok og måtte derfor slutte.


♥ 8. Jeg ble mobbet på barneskolen på grunn av at jeg ble født med bare ett øre.

♥ 9. På ungdomsskolen, i en liten periode, ble jeg forfulgt av en mann. Han visste alltid når jeg gikk til skolen, og alltid når jeg sluttet. Jeg har vitnet mot han 2 ganger. Denne mannen har blitt tatt for andre grove ting, og har nå fått sin dom men venter på plass i fengslet. Denne mannen bor i samme gate som meg.

♥ 10. Det er kun 3 stk i Pedersen-familien som har brune øyne. Det er meg, søsteren min og farfar som er dypt savnet.

♥ 11. Jeg tar som oftest taxi ned til byen fremfor å ta bussen som koster meg 18 kr. Grunnen er fordi jeg overtenker hva som kan skje på bussen, og å ikke sitte der med noen jeg kjenner liker jeg ikke tanken av. Det er alt fra å ramle i bussen, til å bare bli stirret på.

♥ 12. For et par år tilbake gikk jeg til psykolog, men følte det var som å snakke til en vegg som bare sa “ja, det skjønner jeg.” Jeg fortsatte derfor hos helsesøster på både ungdomsskolen og på videregående (hun ble flyttet til videregåendeskole). Hun var så snill mot meg og gjorde ting litt lettere.

♥ 13. Jeg har takket nei til å være med i flere tv-program. Grunnen til dette er fordi jeg er redd for å bli fremstilt feil og å ikke kunne være meg selv foran kamera.

♥ 14. Siden jeg kun hører på ett øre, sier jeg hæ 1000 ganger selvom jeg hører hva andre sier. Det har bare blitt en fæl vane, helt siden jeg var liten.

♥ 15. Det mest unødvendige jeg pleier å kjøpe, skulle de fleste tro var sko eller klær. Men det er faktisk ting til rommet mitt, jeg kjøper ting uten å ha plass til det eller vite hvor jeg skal gjøre av det. Skjerpings!!

♥ 16. Jeg er veldig mye for meg selv fordi jeg elsker å være i mitt eget selskap.

♥ 17. Tallet 17 var favoritt tallet mitt da jeg var liten. Grunnen var fordi jeg lurte på hvor pen jeg kom til å være da. Da jeg ble 17, ble favoritt tallet mitt 18, i håp om at jeg skulle se bedre ut da. Nå har jeg ingen favoritt tall lenger, haha.

♥ 18. Jeg har kun hatt 1 ordentlig kjæreste, og han er jeg fremdeles sammen med.

Fortell 10 ting om deg selv♥ Var det noe du visste om meg over?

30 kommentarer
    1. Okei her er 10 fakta om meg haha:
      1. Jeg har midd allergi, sånn at hvis jeg ikke har skiftet sengesett på en stund, ender jeg opp med røde prikker og kløe.
      2. Jeg kan spise ketchup på alt omtrent
      3.Jeg har gått på: turning, riding, fotball, håndball, speideren, tegning, volleyball og kirkekor.
      4.Jeg er veldig kilen, spesielt på leppene
      5. jeg snakker veldig ofte grammatisk ukorrekt og stammer, men jeg har alltid vært en av de beste i skrive og lese forståelse
      6. Jeg er en type person som er veldig medfølende, hvis noen gråter, gråter jeg og!
      7. Da jeg var liten ble jeg stengt inne i et spøkelseshus (på tivoli) så nå tørr jeg ikke å gå inn i et eneste spøkelseshus uansett hvor lite skummelt andre sier det er
      8. da jeg var femten, dro jeg til Ukraina uten foreldrene mine (var veldedighet)
      9. Jeg hadde en gang to fisker som het egg og bacon
      10. Da jeg var på tur i Stockholm, gikk vi oss bort og kom inn i et boligstrøk med narkomane, plutselig ser vi helsepersonell bære en død kropp ute av en bygning. Jeg har ikke vært i Stockholm etter det haha
      Morsomt innlegg forresten, nå har du lært noe nytt om meg òg! 🙂

    2. Jeg har egentlig ikke tid til å skrive så mye om meg selv, pluss at jeg ikke har noe spennende å fortelle om meg selv! Tenkte bare å si at disse faktaene var så sykt mye bedre enn de fleste bloggernes fakta!! Du byr på deg selv og jeg føler jeg kjenner deg 🙂 Dette er supert!

    3. Kjenne meg veldig igjen i da du seie om å ta buss og sånt, sleit skikkelig med da samma for meg eit par år sio, tenkte alltid da værsta! Heldigvis mykje bedre no! 🙂 Veldig fint innlegg, du e veldig ærlig og unik!

    4. what’s the problem with your ear ? Sry, i didnt understand ,because I translate your page by Google 🙂

    5. Likte godt dette innlegget! Fin måte og bli mer kjent med deg på 🙂
      Litt fakta om meg;
      1. Jeg er 3/4 same. Jeg blir ofte spurt om jeg er asiater pga dette.
      2. Jeg har aldri hatt operasjon.
      3. Jeg har bursdag på nyttårsaften.
      4. Jeg har aldri vært på sydentur.
      5. Jeg kan ikke plystre.
      6. Jeg hater alt med skole og gjøre fordi jeg ble mobba og utestengt i alle år.
      7. Jeg er skikkelig redd for dypt vann fordi jeg holdt på drukne som liten.
      8. Jeg er 22 år og jeg drikker ikke alkohol. Fest og sånt er ikke helt min greie. Dessuten så er jeg ikke stor fan av smaken.
      ( @skristinee ..instagram’n min hvis du vil putte et fjes til disse faktaene)

    6. Haha, jeg har også store problemer med at jeg alltid kjøper masse pyntegreier til å ha på rommet mitt, og så har jeg egentlig ingen steder å ha de fordi det er helt fullt!

    7. .1. Jeg ser (ironisk nok) ut som en skikkelig dum blondine/bimbo. Men min IQ er langt høyere enn gjennomsnittet.
      2. Jeg hatet barn når jeg var liten (forsåvidt fortsatt), og brukte å leke med dyr fremfor å være med andre barn.
      3. Jeg drikker minst 4 liter vann hver dag.
      4.Jeg ble mobbet på barne -og ungdomsskolen, fordi broren min har ADHD. (Bodde i en liten bygd der barne -og ungdomsskole var i samme bygg, så alle kjente alle).
      5. Når jeg vokste opp hadde foreldrene mine lite penger, så jeg begynte å jobbe i en restaurant når jeg var 12 år.
      6. Jeg ELSKER rock og punk musikk, spesielt nirvana og the offspring.
      7. Jeg vil bli forfatter, men er for redd å sende inn romanene mine til forlag.
      8. Jeg har ganske lav selvtillit, jeg er lav og har formfulle lår, men har med årene lært å like det mer og mer.
      9. Jeg hadde en “stoner” periode der jeg prøvde ut forskjellige narkotiske stoffer, men sluttet brått da en god venn tok overdose. (Han overlevde, men jeg fikk skrekken i meg til å slutte).
      10. Jeg er veldig tilfreds med livet mitt, og er lykkelig.

    8. 1.jeg drikker vann Hele tiden.
      2.jeg har hatt “knapp” på magen før men jeg fikk den ut i 2012 så nå ser det ut som jeg har to navler hehe.
      3.jeg har uttmattelsessyndrom
      4. Jeg har kjent bestevennen min helt siden hun ble født og jeg var en av de første til å besøke henne på sykehuse! (Hun er 2 år mindre enn meg)
      5. Jeg fant bloggen din fra en side på Facebook for mange år siden! Det var en collage av bilder av stilen din!
      6.jeg har altfor mange Parfymer og altfor mye sminke!
      7.favoritt fargene mine er rosa og hvit.
      8.jeg elsker home and away!
      9.jeg har cøliaki.
      10.jeg ser hele tiden på youtube!

    9. Veldig godt å høre at du enda er sammen med kjæresten din, håper dere har det fantastisk sammen, husker jeg syntes dere var så fine sammen! Jeg har lest bloggen din sikkert i tre år, og aldri kommentert. Men jeg føler bare jeg må fortelle deg, uansett når jeg besøker bloggen din blir jeg faktisk rolig og glad, du er en slik humørspreder kjære deg og jeg ønsker deg alt godt:)
      1. Jeg ser netflix hver dag.
      2. Jeg bruker linser, og er helt avhengig av dem.
      3. Jeg blir 19 år om 60 dager.
      4. Ifjor ble jeg alvorlig syk, ble innlagt, og jeg fikk virkelig kjenne på redselen, var mye alene, ble deprimert, og jeg strøk på eksamen, skolen var et helvete og følte at jeg bare var i veien for andre. Når jeg ble frisk ble jeg mer takknemlig over livet og nå har jeg fått et helt annet syn på livet, jeg endret tankegang og liker mitt “nye” liv!!
      5. Jeg har også bare hatt en ordentlig kjæreste, vi flyttet sammen for 7månder siden og vært sammen i snart 3år.
      6. Jeg har en japansk spisshund som er oppkalt etter en i Lord Of The Rings.
      7. Jeg har alltid vært den “barnslige/klovnen” i gjengen. OG liker å få andre til le, tenker alltid på å skape stemning.
      8. Jeg irriterer meg veldig fort over handlinger, mennesker og generelt alt som jeg finner irriterende, noe som er mye..
      9. Klarer aldri legge fra meg en diskusjon, og elsker å prate.
      10. Jeg elsker (avhengig) av pepsi max og cheese doodles, noe som er russenavnet mitt i år, haha..
      Håper du får en fin7koselig kveld, og nyter dagene som kommer 🙂 klem fra meg (nå skal jeg ta en hårkur og legge meg i nye sengklær).

    10. kjempe bra fakta! får vite mye mer om deg enn det men pleier å gjøre på andre sine blogger. og holdt på å le meg i hjel da jeg leste det med favorittallene hahahah

    11. 1. Når jeg spiser boller spiser jeg først ytterlaget, for så å spise den myke “deigen” på innsiden.
      2. Å være ren og nydusjet er det beste jeg vet.
      3. Å legge seg i nytt sengetøy er det nest beste jeg vet, det lukter så forfriskende og deilig. Er nok en sengetøyfreak, derfor skifter jeg veldig, veldig ofte.
      4. Ofte så bruker jeg storebroren min sine klær (bortsett fra bukser. Buksene han bruker er skikkelig tighte og jeg har ikke sjangs i havet) fordi de er kulere, større og ikke minst mye mer behagelig å bruke.
      5. I fjor gikk jeg ned 10 kg på 5 måneder. Siden det har jeg gått opp 16 kg på 9 måneder. Mat og jeg er altså ikke akkurat BFFs, og spiseforstyrrelser er no dritt.
      6. I fremtiden har jeg lyst til å bli enten forfatter/journalist/fotograf, forsker eller lege som hjelper mennesker i nød i fattige og krigsherjede land.
      7. Hater når folk skjuler over halve ansiktet med hånda og ser bort på bilder, og attpåtill bruker filter når de sender snaps til bestevennene sine. Hva er vitsen??
      8. Bruker sjeldent eller minimalt med sminke, i hverdagen iallefall, men har skikkelig lyst til å lære meg å sminke meg sånn dritfint og proft. En gang i fremtiden 😉
      9. Selv om jeg alltid har vært av den barske og modige typen, hadde jeg en del skrekker når jeg var mindre: flyskrekk, båtskrekk, låseskrekk (mamma måtte alltid være med og stå utenfor døren for å passe på), høydeskrekk, sceneskrekk og gå-i-fjellet-skrekk (var redd for å rote meg bort). Noen av dem har jeg forsåvidt enda.
      10. Liker bodylotion bedre enn parfyme, siden det sitter på en måte bedre i huden, og attpåtil blir huden glatt og myk. Elsker særlig de fra VS.

    12. Hei, jeg lurer på noe angående brystoperasjonen du kanskje skal ta. Hva vil den i utgangspunktet koste, og er det en operasjon alle kan ta? Og hva skal til for at man får denne støttet/delvis støttet? Takk på forhånd 🙂

    13. Olivia: Dette er en operasjon alle kan ta, jeg har søkt på nettet og det kan koste alt fra 25 000 – 80 000 kr. Men det kommer helt an på situasjonen, hvor du skal gjøre det og hvor mye. Siden dette er en medfødt feil på meg, skal jeg inn på kontroll i håp om å få det dekket. Hvis ikke, kommer jeg uansett til å betale det fra egen lomme. Men det hadde vært godt å kunne spare det som kan spares 🙂

      Hvis du vil få vite om du får dette dekket, dra til din fastlege som jeg gjorde og bare forklar hele situasjonen til han/ hun. De vil da ta en titt, deretter gi deg svar på om de ser på dette som en god nok grunn til at det skal bli dekket. Godkjenner fastlegen det, sender de en rapport videre til et sykehus (min ble sendt til rikshospitalet) og de avgjør derfor om det skal inn til kontroll eller om det er et klart nei. Så jeg krysser fingrene for at det går min vei 🙂 Lykke til du også!

    14. Anonym: Gud, dette rørte meg må jeg si. Tusen, tusen takk for at du endelig la igjen en kommentar og i tillegg lot meg bli litt kjent med deg. Det var veldig snilt av deg 🙂 Ha en super uke!

      Forresten, er helt lik deg på nr 10 – jeg elsker cheese doodles.

    15. For et flott menneske du er 🙂 !!
      1. Jeg har veldig dårlig selvtillit å veldig dårlig tro på meg selv.
      2. Jeg er alltid positivt og vil hjelpe andre og støtte venner som ikke har det greit. Jeg er et veldig omsorgsfull person som vil alle vell.
      3. Jeg blir fort sjalu , på pene jenter som ser utrolig flotte ut. Langt fint hår , brun i ansiktet , sminker seg naturlig og pent . Øyenbrynene osv.
      4. Jeg kan ikke ta buss alene for da får panikk angst..
      Lider av stress og angst ..
      5. Jeg elsker ugler ..
      6. Jeg liker å være mest for meg selv , som du skrev ( trivest i mitt eget selskap) 🙂
      7 . En gang i fremtiden ønsker jeg at jeg skal gå skole som barn og ungdom.. Dette er har jeg bestemt meg for…
      8. Jeg kan ikke fordra folk som går å stirrer å ser stygt på deg for ingenting å er sure i tryne . Dette er fremmede folk.. Jeg VET at alle glor men å stirre deg langt oppi fjeset er helt utrolig irriterende….. Skjønner ikke greia , sikkert mange som opplever dette også..
      9. Jeg er veldig glad shopping ( som sikkert alle jenter liker også) Men mest i interiør til leilighet og møbler . Klær tar jeg i farten når jeg ser noe pent 🙂
      10. Jeg er veldig glad i å gå meg en tur i området jeg bor i . Mye skog og markn, du føler deg så bra etter på . 🙂
      Er ikke så veldig flink til å snakke om meg selv slik . Men skrev litt kort i hvertfall 🙂

    16. Du har jo dritfin rumpe, what are u talking about… har bare sett den i bukse da, men halo, du må ikke tenke at den ikke er fin!

    17. Føler virkelig at man blir mye bedre kjent med deg som person gjennom slike innlegg! 🙂
      Her er 10 fakta om meg:
      1. Jeg drikker også ALT for lite vann!
      2. Jeg elsker å være alene, og må ha en stund med alenetid i løpet av en dag.
      3. Jeg er veldig sjenert.
      4. Jeg legger ofte merke til små detaljer som andre kanskje ikke ville oppfattet.
      5. Jeg hater å få mye oppmerksomhet rettet kun mot meg.
      6. Jeg har seriøse problemer med matte!!
      7. Jeg har vanskeligheter med å forstå meningen med livet…
      8. Jeg elsker å reise!
      9. Jeg har veldig lav selvtillit, vanskeligheter med å tro på meg selv.
      10. Jeg elsker dyr! Hunden er min beste venn! <3

    18. 1. Mitt første innlegg på bloggen lå i arkivet veldig lenge fordi jeg syns det var skummelt å innrømme at jeg selv vet at jeg er rar. Det kan sikkert sammenlignes med da gutter og jenter skal komme ut av skapet for første gang.
      2. Jeg spiller flygeledersimulator spill, hehe, nerd.
      3. Jeg har egentlig ganske god selvtillit, men ikke nødvendigvis så mye pga utseende.
      4. Jeg har hatt kjæreste siden jeg var 16år, nå er jeg snart 21.
      5. Jeg er en veldig spontan person
      6. Jeg drikker veldig sjeldent
      7. Jeg er en ekstremt positiv person
      8. Jeg går ofte med nesen i sky fordi jeg er usikker på hva andre syns om meg, men jeg jobber hver dag med å bli tryggere.
      9. Jeg har en hund som heter Tapper
      10. Jeg syns gutter som har guts til å gå bort til en jente og introdusere seg selv utenom fylla fortjener all credit.

    19. Hvorfor var det slutt mellom deg og Didrik i sommer? Husker jeg møtte han på fest og ble så skuffet da han sa det var slutt 🙁 bra dere fant tilbake til hverandre!

    20. Hei:) jeg hører også bare på ett øre… Har prøvd masse forskjellig som å lage ny trommehinne og sette inn protese, men ingenting av d hjalp. Det er ganske irriterende noen ganger hvis noen snakker til deg fra den siden fordi jeg ikke hører. Nå har jeg satt inn en skrue på siden av øret, på et bein, slik at om jeg bruker høreapparat så hører jeg på d øret. Det er ganske spesielt og jeg er redd for hva andre skal synes om meg om de ser meg og dømme meg, derfor bruker jeg d ikke så ofte… Også lurer jeg på hva du gjør når du hører på musikk? Har du begge ørepluggene inni eller bare 1? Merker du forskjell på øreplugger/hodetelefoner? Vet du om noen spesiallagde? Håper på svar jeg elsker bloggen din og ser opp til deg, du er så ærlig hele tiden og virker som en fantastisk person.:)

    21. Kaia: Hei du! Koselig at du delte dette med meg 🙂 Da jeg hører på musikk får jeg bare tatt i den ene, siden den andre ikke har noe å sette seg “fast” i hvis du forstår… Men jeg legger merke til at ikke all lyden og musikken kommer i en øreplugg så det kan være litt irriterende i blant… Tusen takk forresten <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg