HVORDAN KLIPPE HULL I BUKSENE DINE PÅ 1,2,3

Endelig har jeg fått funnet frem alle buksene jeg ønsker å klippe opp. Jeg sitter igjen med et stort sjokk, og det er over hvor mange bukser jeg egentlig har?! Trodde ikke jeg hadde så mange bukser som jeg hadde, men jaggu meg ble jeg overrasket nok en gang. Jeg skal i dag vise dere hvordan dere kan klippe hull i deres egne bukser på bare 1,2,3. Det er super enkelt, men er ganske skummelt hvis man ikke har gjort det før! Man vil jo overhodet ikke ødelegge noen av buksene man eier, så selv jeg lærte et lite triks på hvordan jeg kunne klippe hull i dem uten at det ble for stort og for lite. Det viktigste er å finne en bukse du ikke bruker så ofte, som du med andre ord ikke liker så godt. Da kan du nemlig ha denne som en liten test, før du går over til buksene du virkelig liker.

Det du trenger for å lage hull i buksene dine er så klart et par bukser, en saks og deg selv som skal ha på buksen mens du klipper. Ja, litt skummelt men det kan bli helt feil om du klipper i buksen uten å ha målt den på deg selv. Derfor, hvordan kan man måle bedre enn å måle mens man har den på seg? Da velger du selv hvor du ønsker at hullene skal starte på kneskålene, og blir derfor lettere å gjennomføre det.


De to første buksene til venstre er fra Junkyard XX-XY og de til høyre er fra Dr.Denim.

Steg 1: Ta på deg buksen, gå den til og start med å napp ut en liten stoffbit ved kneskålen der du ønsker at snittet (hullet) skal gå.

Steg 2: Når du har funnet ut av hvor du ønsker å klippe ut stoffbiten, ta frem saksen mens du holder i stoffet og klipp forsiktig i en rett linje over til andre siden av sømmen.

Steg 3: Stoffbitene du skal ha klippet av skal være på ca samme størrelsen under. Men det kommer litt an på om du ønsker store eller små hull i buksene dine. Har du klippet litt skeivt (noe som skjer iblant), rett opp ved å klippe litt ekstra på de områdene som er skeive.

Resultat:

Til slutt gjelder det kun å gjøre èn viktig ting, og det er å gå dem inn! Da får de en litt mer naturlig look på hullene, og tråder osv begynner å komme frem. Da har du den perfekte hullete jeansen.

Et godt eksempel er å se på denne Dr.Denim buksen som jeg klippet opp for kanskje 2 mnd siden:


Likte du dette innlegget?

10 kommentarer
    1. Ventet sykt Lenge på dette innlegget! Gjorde deg akkurat på mine busker og ble sykt fornøyd… Du er utrulink, elsker stilen din og du har et utrulig fint utseende😍😍

    2. ÆH, er du ikke redd for å klippe i deg selv når du har den på? Jeg har så skrekk for saks osv….

    3. Caroline: Nei, for du har jo en stoffbit du holder i. Bare følg med på hvor du klipper og hold alltid fingrene litt foran saksen og mot slutten kan du holde i stoffbiten som har blitt lang og da kan du umulig få klippet deg! Bare vær forsiktig med saksen, så ordnet det seg. Synes du det er litt skummelt, kan eventelt en av venninnene dine hjelpe deg. En klipper og en holder i stoffet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg